• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån trots hög belåning?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Collector har jag haft att göra med flera gånger. Aldrig varit några konstigheter för mig. När jag fått erbjudande (med dåliga förutsättningar) så kommer pengarna på kontot utan kompletteringar efter godkännande. Nu var det dock före räntehöjningarnas början, men förhoppningsvis ska det gå bra.
Behöver du kreditkortet (eller vill ha ett för bättre kreditbetyg) så ansök om det direkt efter pengarna landat på kontot från Collectors hemsida. Det går nämligen på samma upplysning om man är snabb (inom 30 dagar efter Lendo UC togs vill jag minnas).

Du kan bara använda det en gång på 100kr sen klippa det. UC betyget gillar outnyttjad kredit efter ett par månader. Så gjorde jag i förberedelse för nästa samlingslån exakt ett år senare vid 0 UC FF igen.
Tack för tips! Jag har hört så olika om att ha outnyttjade krediter. Hade tidigare en kredit på 20 k som jag nollade på ganska kort tid. Hände inget direkt med Uc-betyget. Avslutade krediten för 1,5 månad sen och det gjorde heller ingen förändring. Kanske för att jag låg på 0,3 som det krävs större ändringar för att betyget ska förbättras.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
653
Mottagna reaktioner
333
Poäng
487
Jag får bara hållla tummarna då. Jag har säkert tagit 20-25 lån dom senaste 10 åren och aldrig fått avslag efter den preliminära beviljandet. Kanske ren tur.
Har inga inkassoärenden eller speltransaktioner så hoppas det går vägen
Då kommer det nog gå bra ska du se :)
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Hej, grattis!
Vart sökte du samlingslån? Är också högt belånad ca 300000 (240000 av dessa är jag medlånetagare på) mer än du och har 80000:- mindre lön.
Har sökt på axo men fick nej..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp