- Blev medlem
- 18 Januari 2017
- Meddelanden
- 49
- Mottagna reaktioner
- 79
- Poäng
- 197
Jag tycker det är helt sinnessjukt.
Detta jävla byråkratiska, långsamma, inskränkta, fyrkantiga,begränsade myndighetsland är emellanåt helt bisarrt.
Jag har full förståelse att det kan ta sin beskärda tid att få tag på folk,skicka snigelpost, kalkylera och fundera. Men att det ska ta ett år att komma till stånd med ett beslut eller ens 3 månader+ är för mig 2018 under all jävla kritik. Men vad kan man förvänta sig i ett land som mer går mot ett U-land än ett modernt,teknologiskt I-land.
Med tanke på vilka pengar som går igenom KFM årligen och med tanke på alla avgifter som tillkommer så är det uselt att Skatteverket,Radiotjänsten,Transportstyrelsen och alla andra har möjlighet till E-signering, E-legitimation, moderna IT-plattformer där du enkelt kan få överblick,ändra,justera,betala så sitter KFM där med en hemsida ifrån 90-talet där all kontakt med dom sköts via snigelpost.
Mitt rättelseärende (som visserligen las ner) tog för fan flera månader tack vare att dom i Visby jobbar 7 timmar i veckan och inte ens har en egen E-post avdelning. Otroligt.
Sveriges långsammaste och gråaste myndighet utan tvekan. Däremot så har min kontakt med personer på myndigheten i fråga alltid hållt oerhört hög klass. Mycket kompetenta och trevliga individer som jobbar där, det är inte dom det är fel på utan myndigheten i sig.
Och inte kan KFM använda sig av Kivra eller Min Myndighetspost fastän de är anslutna dit..
Speciellt när de annars använder sig av Postnord för att dela ut posten vilket obönhörligen förr eller senare gör att min post kommer i grannens brevlåda med deras självlysande logga.
Om inte annat kunde myndigheterna använda sig av Bring som verkar kunna sortera posten rätt på terminalen, om de nu måste använda sig av snigelpost!