Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och oro för löneutmätning – riskerar jag jobbet?

Jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt inför löneutmätningen. Jag låg många sömnlösa nätter och funderade på vad folk skulle tycka och säga. När jag fick brevet att löneutmätning kommer ske och jag visste att arbetsgivaren fått informationen så släppte all stress och ångest. Blev en lättnad på nåt sätt för då fanns ingen återvändo. Och ingen brydde sig eller ens ställde en fråga till mig på jobbet och då har jag en ganska hög tjänst.
Helt ärligt tror jag inte arbetsgivaren bryr sig så mycket. Anledningen till löneutmätning kan vara allt möjligt.

Jag brukar tänka såhär att om någon har problem med att jag försöker göra en förändring i mitt liv till det bättre så kan de dra åt helvette! Tycker du ska tänka så med för du har gjort något bra här. Du försöker ta tag i din situation och göra något åt den. Hejjar på dig!
 
Jag har haft skulder i över 10 år och blev anställd som stlf chef för 2 år sedan på ett börsnoterad bolag som har som regel att inte anställa någon med betalanmärkningar. Jag nämnde på anställningsintervjun om mina skulder och de gick väl på mina personliga egenskaper.
Ett år senare fick jag chefsrollen med budgetansvar och personalansvar.
Jag tycker du ska berätta om din situation för din arbetsgivare, förmodligen har du jobbat där ett tag och de borde ha kvar förtroendet för dig. Har svårt att tänka mig att de kommer vilja peta bort dig om du nu har presterat under ditt chefskap.
De kommer att förstå detta och förmodligen stötta dig.
Du kommer också att må mycket bättre.
Har du haft skulder hos kfm i tio år? Har du ansökt om skuldsanering? Om ja, varför har du inte fått det på så lång tid? Med vänlig hälsning,
 
Jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt inför löneutmätningen. Jag låg många sömnlösa nätter och funderade på vad folk skulle tycka och säga. När jag fick brevet att löneutmätning kommer ske och jag visste att arbetsgivaren fått informationen så släppte all stress och ångest. Blev en lättnad på nåt sätt för då fanns ingen återvändo. Och ingen brydde sig eller ens ställde en fråga till mig på jobbet och då har jag en ganska hög tjänst.
Helt ärligt tror jag inte arbetsgivaren bryr sig så mycket. Anledningen till löneutmätning kan vara allt möjligt.

Jag brukar tänka såhär att om någon har problem med att jag försöker göra en förändring i mitt liv till det bättre så kan de dra åt helvette! Tycker du ska tänka så med för du har gjort något bra här. Du försöker ta tag i din situation och göra något åt den. Hejjar på dig!
Jobbar du i privat sektor?
 
Har du haft skulder hos kfm i tio år? Har du ansökt om skuldsanering? Om ja, varför har du inte fått det på så lång tid? Med vänlig hälsning,
Har nog haft det mer än 10 år, nej aldrig sökt tidigare. Har varit långtidssjukskriven I omgångar. Handskats med nedstämdhet och ångest fram och tillbaka. Jobbat korta perioder och gett upp efter kort tid. 2024 gick jag till slut mitt drömjobb och blev chef kort därefter.
Senaste löneutmätning har nu pågått utan avbrott i 14 månader. KFM uppmuntrande mig själva att söka skuldsanering och jag sökte för första gången november 2025 och väntar på svar. Jag hade gett upp allt tills jag fick detta jobb som jag trivs med. Gör i snitt 220h I arbetstid trots löneutmätningen.
Får se hur det hela slutar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp