Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Då får vi se var detta slutar.

@Streetspirit78 Med dem förutsättningarna borde du få grön flagg! Du har dessutom små barn!

Nu var jag såååå modig 😂 Jag svarade i telefon när handläggaren ringde. Inget bultande hjärta, ingen panik och ingen oro i magen!
Han skulle ändra mitt beslut lite, ändra min lön med hela 50kr då jag angett 50kr för mycket 😂. Sa att jag inte skulle betala den uteblivna elfakturan. Frågade om jag visste vad semesterersättningen skulle landa på, vilket jag inte vet, men han sa att eftersom du börjar arbeta i mitten av augusti så kommer det beslutet att du ska betala i augusti gälla men jag ska dubbelkolla med en kollega, sen kommer jag skicka nytt beslut i början på juli, men jag dubbelkollar och så hör jag av mig i eftermiddag.

Supertrevlig men känns lite osäker. Så länge det går vägen är det sak samma 🥰
 
Intrum Sverige. Sura.
Meddelade dem igår att jag har fått inledande skuldsanering och att de ska skicka sitt krav till KFM för att komma med i eventuell skuldsanering framöver. Drygt meddelande om att det har dem minsann inte fått någon information om och det behöver faktiskt KFM meddela dem… Svarade bara att det är inte konstigt då den inleddes igår och publiceras först i morgon men att jag ville förekomma genom att meddela dem direkt.
Så. Nu behöver jag inte informera dem mer om det.
 
Intrum Sverige. Sura.
Meddelade dem igår att jag har fått inledande skuldsanering och att de ska skicka sitt krav till KFM för att komma med i eventuell skuldsanering framöver. Drygt meddelande om att det har dem minsann inte fått någon information om och det behöver faktiskt KFM meddela dem… Svarade bara att det är inte konstigt då den inleddes igår och publiceras först i morgon men att jag ville förekomma genom att meddela dem direkt.
Så. Nu behöver jag inte informera dem mer om det.
Rekommenderar att inte kontakta något inkassobolag eller någon borgenär. Endast om du har privata skulder till någon du känner, då kan du meddela dom om du vill att du har en kungörelse i POIT som dom kan läsa.
När du får en kungörelse i POIT så är kungörelsetiden en månad. Det vill säga att alla borgenärer som vill vara med i betalplanen har en månad på sig att rapportera in skulden till KFM. Detta har alla inkassobolag och banker koll på, så man behöver inte kontakta någon. Man väntar alltid ut denna månad innan förslag skrivs, så det går inte göra något åt tiden heller.
 
Rekommenderar att inte kontakta något inkassobolag eller någon borgenär. Endast om du har privata skulder till någon du känner, då kan du meddela dom om du vill att du har en kungörelse i POIT som dom kan läsa.
När du får en kungörelse i POIT så är kungörelsetiden en månad. Det vill säga att alla borgenärer som vill vara med i betalplanen har en månad på sig att rapportera in skulden till KFM. Detta har alla inkassobolag och banker koll på, så man behöver inte kontakta någon. Man väntar alltid ut denna månad innan förslag skrivs, så det går inte göra något åt tiden heller.
Tack!
Egentligen meddelade jag dem för att de är så in i helvete snabba på att skicka ut en delgivningsman som knackar på dörren. Tänkte att om jag meddelar kanske de väljer att skippa det steget.

Det gjorde dem sist (skippade delgivningsman) men valde ändå att ta betalt för det… Bråkade inte eftersom jag då hade betalat för själva elräkningen samma dag de hade skickat till KFM. Och inte kunde betala indrivningskostnaderna på typ 2.500.
 
Jag ansökte om skuldsanering i December -25 och inväntar hantering av mitt ärende. Vad tror ni om mina möjligheter till skuldsanering?

Förutsättningar: Totalt skuld, ca 1,9 miljoner. Sambo med två barn (3 och 6 år). Löneutmätning sedan i Februari 2023 (fast arbete sedan många år tillbaka). Ansökte om skuldsanering samma år men fick avslag då jag hade sålt en bil för 20K för att kunna betala en privatskuld. Har ingen historik av spel utan skulderna har uppkommit utifrån överkonsumtion som till slut har gjort att jag hamnat i en lånekarusell med en nedåtgående spiral.
Tror du har chans att få beviljad den här gången.👍
Lycka till! 👍
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp