Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ändrat lite i ekonomin

Har ca 21.000kr på klarna : ca 1000kr / mån
30.000kr credway 1500kr / mån
9800kr fairlo 402kr / mån

ca 2900kr / mån

Ville ändra om i detta då det är en hög kostnad för en mindre summa, dum som jag var så slösade jag en uc på cashbuddy innan jag läst att det registreras på uc numer men det är ok. Blev beviljad 25.000kr, sedan sökte jag extrakosing 30.000kr och blev beviljad.( kan tillägga att jag har slantar på 22 med, inom samma bolag om någon undrar utifall att det går)

Så min tanke nu är:

klarna och credway ryker direkt, sedan fairlo med hjälp utav mitt everydaycard, där jag ändå betalar ca 200kr i mån, då jag har vissa månadsabonnemang där och deras lägsta betalning är 200kr, så vi sägen att jag hamnar på 250-300kr där om jag utnyttjar det med 5-6000kr till fairlo.
Nya kostnaderna blir då: cashbuddy 749kr, extrakosing 881, och everydaycard ökning vi säger 100kr mån,

Enligt mina beräkningar sänker jag mina månadskostnader med 1170kr, tycker själv att det blev bra. Även om kanske vissa räntor blev något dyrare eller totalkostnaden i längden, men efter att jag känner att jag har en mer dräglig kostnad så är det dags att vänta ut ff inför två stora lån nån gång framöver.

Kan tillägga min bisnode när slantar beviljades, score 5, 10ff, och nu extrakosing 14ff och score 5, så verkar inte vara så svårt som jag trodde innan som det har beskrivits gällande bisnode ff.

deklarerad straxt över 300, ny inkomst angav jag vilket jag vet jag kunde styrka, 360 nya inkomsten

Efter kontakt med collector så fick jag lån hos de istället på 68, så löste cashbuddy,fairlo samt extrakosing. Sedan med hjälp utav everydaycard så även betalkoll vilket sänkte det ännu mer. Så glad att det ända skräplånet jag har nu är slantar på 22. Och en mkt rimlig månadskostnad på allt, collector verkar vara grymt bra, har närmare 500 hos de fast i olika lån på räntor från ca 7-12% . Så nu känner jag att jag orkar vänta ut alla uc, men framförallt andas lite lättare:)

Du har alltså lån på ca 500 000 hos collector med 360 tkr i årsinkomst?
Om det är så , då finns det hopp för många

Det stämmer bra, deklarerat bara straxt över 300, men sista två lånen hos de har jag angett nya inkomsten, fått i omgångar beviljat trots många uc ff osv, alltid skött betalningar i god tid. Tror de går mkt efter hur man skött sig som kund.

tack för svar. Sitter här med ångest men då får jag hopp om livet. Ska vänta ut några ff jag med innan jag ansöker om samlingslån.
Har strax över 400 000 på olika banker men vill samla till ett lån med bättre ränta. Har många smålån som inte syns på uc. Har själv ett mindre lån hos collector och funderar på att söka där,
Har 440 000 i årsinkomst

Upplever de enkla, mina förutsättningar strider mot allt man tänker sig att bankerna tittar på innan beviljande, högt belånad, många ff, flera färska uc dagarna innan, inget lösenkrav, har varit otroligt smidiga. Och hjälpt mig mycket, men det har varit sällan de beviljat sökt belopp utan något lägre, sen efter ett par mån så har det funkat igen. Kollade nu och 485.000 har jag där. Till nästan på pricken 6500/mån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp