• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ändring av Ränta brev

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Känns som det är mer jävelskap

speciellt när det är samma summa exskt, ingen ändring . Tycker Skatteverket borde regera att man tar bort sen lägger till precis samma summa……

Det är deras sätt att jävlas tillbaka.
Tycker det är mycket märkligt att Skatteverket tillåter att göra ändringar sista dagen när de vet att meddelandet inte når människor förrän dagen efter och då inte får en chans att skicka in deklarationen på nytt i tid för att få pengarna i april. För mig personligen är det ingen jätte katastrof men tänker på alla dom som kanske har något hos KFM de hade tänkt betala bort.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Behöver jag skicka in min deklaration på nytt igen? Eller ska jag inte göra det? I brevet om ändring av räntan så står det att jag inte behöver göra något. Men på skatteverkets hemsida står det att min deklaration ej är inskickad? Vad ska jag göra?
 

snowman

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
5 Januari 2013
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Ja de undrar jag med.. men ja som de står i brevet behöver man ju inte göra nått..
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
@Lasseman @Myra vet ni om jag behöver skicka in den på nytt? Eller ska jag bara låta det vara som det står på brevet jag fick av skatteverket? Det stod att jag inte behöver göra någonting
 

Karlsson24

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
29
Poäng
91
Jag gick in av en slump och tittade igår i skatteverkets app och såg då att min arbetsgivare ändrat bruttolönen och att jag var tvungen att skicka in deklarationen på nytt. Jag gjorde det igår den 3 april så jag borde väl få pengarna nästa vecka?
Nu blev jag nervös
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
@Lasseman @Myra vet ni om jag behöver skicka in den på nytt? Eller ska jag bara låta det vara som det står på brevet jag fick av skatteverket? Det stod att jag inte behöver göra någonting
Gör inget det svaret fick både jag och en vän till mig. Skickar man in den på nytt nu är det nog definitivt kört att få pengar i nästa vecka.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
568
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Även Jag har fått besked om en ändring på kivra. Ringde skatteverket imorse. Å förklarade läget. Summan var exakt det jag ska få tillbaka så sjukt onödig "ändring". Hon rådfrågade kollegor men kunde inte ge ett svar till 100% men tror att jag får tillbaka i april ändå. Eftersom ändringen inkom i deras system 3april (dvs sista dagen). Trots jag fick det 4:e april på kivra.

Hon sa att jag för säkerhetsskull inte skulle skicka in på nytt. Eftersom beloppet är samma. Å invänta förhoppningsvis ett slutskattebesked till veckan.
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
496
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Fan jag som skickade in den på nytt! Eftersom det stod i appen att den inte var i skickad!! :( Helvete.
 

Felicia_H

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
21
Poäng
87
Det här känns definitivt som en medveten handling från Veritys sida.
Även jag har fått en ändring av dem, inskickad idag (4/4): exakt samma summor är först borttagna, därefter tillagda.

Sk-rmbild-2024-04-04-113450.png



....vad håller de på med? Vad är syftet?

Sitter i kö till Skatteverket jag också av ren nyfikenhet, bara för att höra vad jag får för svar från dem, men har låtit bli att skicka in deklarationen på nytt efter att ha läst i tråden.

Blir en mentalt tuff vecka att se vad utfallet av det här blir....gaaaaah
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp