• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ännu en spelberoende.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Får man fråga hur du lyckats få 5 miljoner i skuld? :eek:

Jag var uppe i samma. Satte ibland 150.000 på en fotbolls eller tennismatch. Backade 600.000 en helg. Med lånade pengar.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Jag var uppe i samma. Satte ibland 150.000 på en fotbolls eller tennismatch. Backade 600.000 en helg. Med lånade pengar.
Jo jag förstår om det är lånade pengar av privatpersoner. Dock skulle jag som handläggare bli misstänksam om någon vill ha skuldsanering med dom summorna men endast 1,5 miljoner via banker. Kan tänka mig att där kommer krävas ett och annat bevis av de privatpersonerna som lånat ut pengarna.
Annars kan alla dra till med några extra miljoner i privata skulder och sen ha en rejäl hacka extra under saneringen
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag var uppe i samma. Satte ibland 150.000 på en fotbolls eller tennismatch. Backade 600.000 en helg. Med lånade pengar.
Alltså om man jämför mitt spelande så är det småsummor mot detta.
Kunde spela bort några tusen en kväll som tyvärr upprepades och då blir det mycket om man inte vinner eller spelar upp vinsten:(
Satsade aldrig mer än 20kr spinn
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jo jag förstår om det är lånade pengar av privatpersoner. Dock skulle jag som handläggare bli misstänksam om någon vill ha skuldsanering med dom summorna men endast 1,5 miljoner via banker. Kan tänka mig att där kommer krävas ett och annat bevis av de privatpersonerna som lånat ut pengarna.
Annars kan alla dra till med några extra miljoner i privata skulder och sen ha en rejäl hacka extra under saneringen

Skuldebrev finns för dessa belopp. Med optioner/CFD/terminer osv är det inte svårt att förlora mer än du har gått in med så att säga.

Du borde helt klart vara aktuell för skuldsanering:)
Inte orolig för insolvens, dock skäligheten, är mycket möjligt jag behöver vänta ett tag innan jag får igenom en skuldsanering.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Lite uppdatering och funderingar om någon kan veta.

Ansökan är på lådan sedan augusti så förmodligen hör jag väl något i december kanske?.

Blev idag stannad av polisen, min bil är inte besiktad då rutan har en spricka så går den inte igenom. Försökte förklara min situation men dom svarade bara så säger alla och gav mig böter på 1500kr.
Nåja inget mer med det, var på väg till jobbet då, är det möjligt att dom kan ta bilen? om vi säger att dom stannar mig en gång till eller två? Någon som vet?

Ska köpa en ny bil, familjen ska hjälpa till här så jag har en bil som fungerar förhoppningsvis i massa år framöver utan större kostnader.

Angående boten, har inte fått inledande skuldsanering ännu eller så är det värt att betala denna bot kanske i och med min ansökan? Är inte så snyggt att få in en bot på detta till skuldsaneringen?
Funderingar kring detta? Skulle ens skulden kunnas tänkas ingå i en skuldsanering är det från datum man ansökt eller datum från inledande?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Precis pratat med skuldsaneringen.

Vet inte vad jag ska tro om samtalet.
Hon sa att jag evenutellt då får inledande skuldsanering i December. (Fri månad väl? Betyder jga får behålla min löN????????????? :D)

Hur som helst vi får väl se om jag får inledande, frågade vad hon kände rent spontant om min ansökan nu innan beslut om inledande. Gav mig inte särskilt mycket...
Hur har detta varit för er? Fick ni svar över första samtalet? Eller fick ni invänta via post eller samtal två innan inledande?


@Kimsan72 kommer inte ihåg någon annan som har bevlijad i skrivande stund...
 
Senast ändrad:

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Precis pratat med skuldsaneringen.

Vet inte vad jag ska tro om samtalet.
Hon sa att jag evenutellt då får inledande skuldsanering i December. (Fri månad väl? Betyder jga får behålla min löN????????????? :D)

Hur som helst vi får väl se om jag får inledande, frågade vad hon kände rent spontant om min ansökan nu innan beslut om inledande. Gav mig inte särskilt mycket...
Hur har detta varit för er? Fick ni svar över första samtalet? Eller fick ni invänta via post eller samtal två innan inledande?


@Kimsan72 kommer inte ihåg någon annan som har bevlijad i skrivande stund...
Ny2018 har också beviljats :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp