• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ännu en spelberoende.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 456
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Lite uppdatering.

Brev med påminnelser och hot om att säga upp hela skulden har börjat komma in nu.

Släppt alla krediter nu i januari vissa släpptes i december.

Varit på initialt möte med missbruk för spel och nästa möte Tisdag.

På väntelista att träffa skuldrådgivare. Och verkar vara lång väntetid.

Målet är skuldsanering då jag aldrig kan betala denna skuld.

Frågan är vad gör jag nu? Vad mer kan jag göra nu?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Tror 9-12 är synliga på UC. Fått nej av de flesta, nystartfinans erbjöd 250K med medlånetagare, deras ränta är dynga. Ansökte innan jag räknat vad allt låg på, trodde först inte det var såhär illa.
Hade nog behövt 350-400K för att lösa det sämsta krediterna. Anser att 360K av vad jag har i lån är skit krediter och alldeles för dyra.

Banker blundar inte för upplysningar utan medlånetagare.
Är mitt andra återfall, min familj kommer inte lösa ut mig denna gång och stå med. Och har inte ens mage att fråga om det ens nu, skulle jag falla dit igen och lägga skiten på dem igen...
Skulle inte orka det psykiskt, vill inte skada dem mer. Har jag redan gjort så mycket med mitt spelproblem
Fick du hos nystart finans trots spelberoende? Ansökte idag med min man! Han är huvudsökande och jag medlåntagare! Då jag har ett spelberoende tror jag inte det går med mig som huvudsökande sökte på 500000kr då vi har en inkomst på ca 900000kr tillsammans
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Fick du lånet hos nystart?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Fick du lånet hos nystart?
Sökte idag med min man som huvudsökande och mig som medsökande!
Jag har högre inkomst 540 000 men sämre kreditvärdighet! Men kollar dom mitt konto blir det nog nobben!
Min man spelar ju inte så vi får se har idag lån hos dom flesta sms låneföretag allt från vivus till viaconto sms pengar tryggkrefit mobillån kortlån you name it
Även om dom har skit ränta kan det inte bli värre!
Dom ringer nog ikväll till min man först får se men är tveksam kollar dom upp mig noga blir det säkert avslag!
Han har ju creditstar ferratum mobillån sms pengar på grund av mitt skit med spel o så!
Han förtjänar i alla fall en ny chans o själv bör jag nog tänka om allt står rätt till i huvudet!
Gräslig situation som även drabbat min familj fy sjutton vad jag ställt till det!
Mest ångest att jag satt andra i klistret på grund av mina dåliga val!
Skriver hur det gått med nystart finans när jag vet mer tror dom ringer ikväll skrev önskan om det eftersom min man jobbar till kl 16
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vilket belopp sökte ni på?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Förstår att räntan är skit men om vi får bort lite andra lån som jagar ihjäl mig just nu så kanske det är värt det!
Vet knappt vad jag har i lån snart men mycket är det och nu börjar det bli kris! Orkar heller inte betala till 20-30 olika långivare varje månad! Vore skönt att få det mesta på ett lån
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Vad kan månadskostnaden bli med ett lån där på 500000?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp