Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ännu en spelberoende.

Vadå, han slipper ju fängelse, och skadeståndet lär han inte betala heller eftersom han antagligen inte har några utmätningsbara tillgångar. Så han har spelat bort andras pengar och får i praktiken inget straff alls.

Men det gick ju illa för hans närstående, om än inte för honom.

Han är dömd till utanförskap resten av sitt liv.
Han kommer aldrig kunna betala det där, skuldsanering får han absolut inte heller för att det är till ett brott. Kunde lika gärna gett honom dödsstraff för spelmissbruk anser jag.

Fängelse hade nog inte hjälpt är ju inte det han behöver va?

Hårdaste straffet är nog hur han slår på sig själv för det personen gjort , om han har någon empati :).

Han är dömd till utanförskap resten av sitt liv.
Han kommer aldrig kunna betala det där, skuldsanering får han absolut inte heller för att det är till ett brott. Kunde lika gärna gett honom dödsstraff för spelmissbruk anser jag.

Fängelse hade nog inte hjälpt är ju inte det han behöver va?

Hårdaste straffet är nog hur han slår på sig själv för det personen gjort , om han har någon empati :).

I och med den ganska lindriga räntan på skadestånd så är det inte helt omöjligt att det betalas, sen kan ju brottsoffren välja att inte kräva ut skadeståndet heller.
Skuldsanering går väl att då men han får nog vänta en stund med ansökan, 10-15år eller så.

I och med den ganska lindriga räntan på skadestånd så är det inte helt omöjligt att det betalas, sen kan ju brottsoffren välja att inte kräva ut skadeståndet heller.
Skuldsanering går väl att då men han får nog vänta en stund med ansökan, 10-15år eller så.

Japp, men har skadestånd prioritet? Före de andra skulderna?

Fick första brevet med skuld att betala igår.

Ska vara reglerat 26: april.

Startar man processen utmätning direkt efter det @Lasseman ? Skickas det direkt per automatik hem inkomst undersöknings blanketter?

Fick första brevet med skuld att betala igår.

Ska vara reglerat 26: april.

Startar man processen utmätning direkt efter det @Lasseman ? Skickas det direkt per automatik hem inkomst undersöknings blanketter?

Ett par dar efter går det att köra igång. Nej, automatiken når inte så långt.

Ett par dar efter går det att köra igång. Nej, automatiken når inte så långt.

Okej. Hur länge tar den processen sedan? Att löneutmätning är igång i maj är då inte helt omöjligt? Och hur sannolikt är det?

Okej. Hur länge tar den processen sedan? Att löneutmätning är igång i maj är då inte helt omöjligt? Och hur sannolikt är det?

2-3 veckor.. är väl gränsfall, beror på när lönerna görs iordning på ditt jobb

2-3 veckor.. är väl gränsfall, beror på när lönerna görs iordning på ditt jobb

Ok, hur många dagar/veckor? har man på sig att svara inkomst uppgifterna typ.

Skickar man påminnelse i den också som med delgivning?

@Lasseman

Fick ett samtal idag från KF missade det, har fått skuld att betala som kanske skulle varit betalt för en vecka sedan.

Varför kan denna person tänkas vilja?

Försöker folk som jobbar med utmätning och delgivning först via telefon?
Kan det gälla inkomst siffror för löneutmätning?

Trodde sånt papper skickades hem.

@Lasseman

Fick ett samtal idag från KF missade det, har fått skuld att betala som kanske skulle varit betalt för en vecka sedan.

Varför kan denna person tänkas vilja?

Försöker folk som jobbar med utmätning och delgivning först via telefon?
Kan det gälla inkomst siffror för löneutmätning?

Trodde sånt papper skickades hem.

Jag skulle gissa att man håller på att starta en utredning på dig

Jag skulle gissa att man håller på att starta en utredning på dig

Vad jag har för tillgångar och dylikt? Trodde inte samtal via telefon var första steget.

Aja, ska ringa upp imorgon, var ett 010 nummer så ringde upp, annars brukar jag aldrig ringa upp.

Var ett välkomst samtal till KF eftersom första gången jag är där, såååå snällt av dem :)

Näe, men påbörjat utredning i stort sett, undrade lite på varför jag hamnat där sedan om jag har tillgångar osv, och berättade hur det går till nu framåt.

Där damp inkomst redogörelsen ner i brevlådan :/

20:e April sista dagen, min lön för denna månad lär väl va safe @Lasseman ?

Skickar ju inte in skiten en dag i förväg.

Behöver räkna på vad jag har för uppvärmnings kostnader/sotning.

Något mer man får ta med ? Tänkte så man fan inte glömmer något.

Där damp inkomst redogörelsen ner i brevlådan :/

20:e April sista dagen, min lön för denna månad lär väl va safe @Lasseman ?

Skickar ju inte in skiten en dag i förväg.

Behöver räkna på vad jag har för uppvärmnings kostnader/sotning.

Något mer man får ta med ? Tänkte så man fan inte glömmer något.

Otroligt långsökt att något sker i maj. Gissar att det är maj och inte april det står.

Något inkasso bolag ringde idag,

Har du råd att betala nu?
Näe det har jag inte.

Noterar det säger personen, följer upp med att jag har varit tvungen släppa alla skulder och ni kan även låta detta gå vidare.

Personen säger okej, nå men jag noterar detta och så återkommer vi nästa månad.

Varav jag säger, nu är det så att nästa månad kommer se likadan ut.

Han svarar ja men vi ringer då också.

Hade alla inkasso bolag varit såhär hamnar man aldrig hos KF :)

Något inkasso bolag ringde idag,

Har du råd att betala nu?
Näe det har jag inte.

Noterar det säger personen, följer upp med att jag har varit tvungen släppa alla skulder och ni kan även låta detta gå vidare.

Personen säger okej, nå men jag noterar detta och så återkommer vi nästa månad.

Varav jag säger, nu är det så att nästa månad kommer se likadan ut.

Han svarar ja men vi ringer då också.

Hade alla inkasso bolag varit såhär hamnar man aldrig hos KF :)
Vilket bolag var det? Låter otroligt

Vilket bolag var det? Låter otroligt

Något på A, Akelium? Hörde inte riktigt bolaget namn. Vet inte vilken skuld dom tagit över. Lagt ner att försöka ha koll på inkasso bolagen så länge dom inte tar över hela skulden.

Något på A, Akelium? Hörde inte riktigt bolaget namn. Vet inte vilken skuld dom tagit över. Lagt ner att försöka ha koll på inkasso bolagen så länge dom inte tar över hela skulden.
Alektum kanske! Är det dom så har dom inte varit så generösa mot mig.
Har du släppt alla skulder?

Jo, allt är släppt. Men typ bara smålån som gått hela vägen än så länge.
Här med! Har du ansökt om skuldsanering? Fysjutton va brev man får fyllt en hel byrålåda snart.
Trodde man skulle få mera lugn o må bättre men allt är tvärtom mår sämre än nånsin.

Här med! Har du ansökt om skuldsanering? Fysjutton va brev man får fyllt en hel byrålåda snart.
Trodde man skulle få mera lugn o må bättre men allt är tvärtom mår sämre än nånsin.

Du är en känslo människa, utan att av att träffat dig så har man sett detta :)

Varför har du inget lugn nu?
Vad är du stressad över?

Har inte ansökt ännu, behöver fixa till ett brev sedan är jag klar.

Mycket uppgifter kan man hämta direkt från löneutmätningen, sedan skulder har jag ett excel från med färdiga beräkningar vad alla lån kostar varje år i räntor.

Gjort hela jobbet för handläggaren så hen kan stämpla insolvent minut 1.

Senast ändrad:
Du är en känslo människa, utan att av att träffat dig så har man sett detta :)

Varför har du inget lugn nu?
Vad är du stressad över?

Har inte ansökt ännu, behöver fixa till ett brev sedan är jag klar.
Sant det är jag o mycket sårbar i nuläget.
Upplever det jobbigt att man klantat sig så mycket och hur man ställt till det för sig. Ligger mycket skuld o skam i mina känslor.

Har nu fått mitt beslut om utmätning, tog inte ens dag för dem att ta beslut.

Läst igenom det, är nu ensamstående med barn delad vårdnad.

Dock drar dom av hela barnbidraget 1250kr från vad jag får behålla, rimligtvis bör väl detta vara 625?

Modern till barnet får ju hälften.
@Lasseman eller någon annan?

Vad gäller? Känner som att min avdrag bör vara 625.

Utöver det är jag inte nöjd med boende kostnad där dom drog ner ca 700 per månad.

Har inte räknat ännu. Men tror inte jag får ihop det med deras uträkning. Dyster fredag.

Senast ändrad:
Har nu fått mitt beslut om utmätning, tog inte ens dag för dem att ta beslut.

Läst igenom det, är nu ensamstående med barn delad vårdnad.

Dock drar dom av hela barnbidraget 1250kr från vad jag får behålla, rimligtvis bör väl detta vara 625?

Modern till barnet får ju hälften.
@Lasseman eller någon annan?

Vad gäller? Känner som att min avdrag bör vara 625.

Utöver det är jag inte nöjd med boende kostnad där dom drog ner ca 700 per månad.

Har inte räknat ännu. Men tror inte jag får ihop det med deras uträkning. Dyster fredag.

Man måste ändra manuellt när ensamstående delar på barnbidraget, är nog lätt att missa.
Vad hade du tagit upp i din boendekostnad?

Man måste ändra manuellt när ensamstående delar på barnbidraget, är nog lätt att missa.
Vad hade du tagit upp i din boendekostnad?

Så räcker med att jag ringer KF måndag?

Tog upp sotning och elförbrukning.

Tror inte jag har annat? Underhåll av fastighet som att klippa gräset där jag hyr får man ta upp det?

Så räcker med att jag ringer KF måndag?

Tog upp sotning och elförbrukning.

Tror inte jag har annat? Underhåll av fastighet som att klippa gräset där jag hyr får man ta upp det?
Borde räcka
Sotning är ok, elen till viss del, hushållsförbrukning ska inte räknas med.
Klippa gräset vet jag inte, känns tveksamt, man får klippa själv. Jag skulle då begära in kvitto/faktura på kostnaden för gräsklippningen om det skulle tas med, om det nu skulle med.

Borde räcka
Sotning är ok, elen till viss del, hushållsförbrukning ska inte räknas med.
Klippa gräset vet jag inte, känns tveksamt, man får klippa själv. Jag skulle då begära in kvitto/faktura på kostnaden för gräsklippningen om det skulle tas med, om det nu skulle med.

Är nog det dom dragit av schablonmässigt från min elkostnad då.

Faktura är ju mer goodwill detta med klippningen.

Aja, får kontakta dem angående barnbidraget 625kr är mycket pengar i det beslut jag fått.

Blir intressant att se om jag alls får ihop det.

Är nog det dom dragit av schablonmässigt från min elkostnad då.

Faktura är ju mer goodwill detta med klippningen.

Aja, får kontakta dem angående barnbidraget 625kr är mycket pengar i det beslut jag fått.

Blir intressant att se om jag alls får ihop det.

Men om det är good will betalar du inte för det? Då har du ingen kostnad?

Såklart, är väl typ en bensin dunk per år. 25L .. bensinupperoret 3.0 har inte råd att klippa gräsmattan ;)

Då skulle jag nog inte ta med kostnaden.. den låter tveksamt om den är skattemässigt korrekt;)

Då skulle jag nog inte ta med kostnaden.. den låter tveksamt om den är skattemässigt korrekt;)

Svårt att få ner andra fasta kostnader.

Tillgångsundersökning gjordes knappt på hälften av mina banker, en bank där skatten går samt där lönekontot är resterande delar inte undersökt.

Man bedömde även att det inte tydde på att något fanns hemma hos mig av värde.

Kan jag anta att det inte blir något hembesök då iaf?

Kan jag även anta att man inte gör någon fler tillgångsundersökning inom närtid dvs 2019?

Svårt att få ner andra fasta kostnader.

Tillgångsundersökning gjordes knappt på hälften av mina banker, en bank där skatten går samt där lönekontot är resterande delar inte undersökt.

Man bedömde även att det inte tydde på att något fanns hemma hos mig av värde.

Kan jag anta att det inte blir något hembesök då iaf?

Kan jag även anta att man inte gör någon fler tillgångsundersökning inom närtid dvs 2019?

Lät slarvigt, men så kan det bli.
Ja det går att anta att inget lär hända på ett tag

Lät slarvigt, men så kan det bli.
Ja det går att anta att inget lär hända på ett tag

Finns inte mycket tillgångar på dem, så bedömning hade nog varit att inte utmäta där heller.

En annan fråga är från beslutet.

Arbetsgivaren ska från inkomsten dra av X kr varje månad

Sedan står det under.

Arbetstagaren har rätt att efter avdrag behålla X kr.

Tänkte om jag jobbar övertid osv, drar dom mer på lönen än beslutat så jag får behålla det jag har rätt att behålla enligt beslutet.

Finns inte mycket tillgångar på dem, så bedömning hade nog varit att inte utmäta där heller.

En annan fråga är från beslutet.

Arbetsgivaren ska från inkomsten dra av X kr varje månad

Sedan står det under.

Arbetstagaren har rätt att efter avdrag behålla X kr.

Tänkte om jag jobbar övertid osv, drar dom mer på lönen än beslutat så jag får behålla det jag har rätt att behålla enligt beslutet.

Sista delen var lite rörigt, men står det att du får behålla 11000 och det ska dras 4000 och du en månad har 20k netto så ska bara 4k till kf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp