Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ännu en spelberoende.

Ja, jag fick lånet beviljat om jag hade en medlåntagare. Vilket jag inte har.

Frågade vad räntan kunde bli och hamna runt 18% sa han, samt att om jag sköter inbetalningar så kunde dom sedan skriva över lånet på bara mig efter år.

Tycker dom var väldigt hjälpsamma på det sättet. Lånet är dock sjukt dyrt.

Har dock fått besluta att släppa allt för att försöka få en skuldsanering i framtiden.

Blev pappa igår... Så ger en energi att kämpa igenom dessa svåra år som kommer.

Vet inte era förutsättningar @Syrran men finns det anmärkningar?

Kan vara värt att ringa och höra med dem och prata med dem och höra vad anledningen är.

Är din man skuldsatt mycket? Dom bryr sig inte om UC direkt alls så att ni har otroligt många UC bör inte vara ett problem hos dem.

Senast ändrad:

Frågade vad räntan kunde bli och hamna runt 18% sa han, samt att om jag sköter inbetalningar så kunde dom sedan skriva över lånet på bara mig efter år.

Har dock fått besluta att släppa allt för att försöka få en skuldsanering i framtiden.

Kan vara värt att ringa och höra med dem och prata med dem och höra vad anledningen är.

Är din man skuldsatt mycket? Dom bryr sig inte om UC direkt alls så att ni har otroligt många UC bör inte vara ett problem hos dem.
Inga anmärkningar än i alla fall
Vilka förutsättningar hade du hur mycket skulder ?

18% på ett lån på 300.000 är nästan 60.000 om året - i bara ränta. Det var exakt samma jag fick. Horribelt hög. Sen amortering på det.

1 miljon tillsammans i synliga skulder och några hundra tusen på sms lån
Vi sökte tillsammans och har då en inkomst på ca 900 000kr per år
Min man har en risk på ca 16 procent UC jag dubbelt så mycket var nog jag som drog ner allt ej än kreditvärdig medlåntagare och som dessutom spelat en del!

Synliga skulder UC. 485K.

Varit mellan jobb så inkomst rätt låg 240k.
Underskott över 2.2-2.6miljoner

Sökte för 250K så är hälften. Tycker ni bör kontakta dem, ni kanske inte kan lägga om alla skit krediter. Tycker dom varit hjälpsamma när jag pratat med dem i telefon.

18% på ett lån på 300.000 är nästan 60.000 om året - i bara ränta. Det var exakt samma jag fick. Horribelt hög. Sen amortering på det.

Mmm, lånen dom ger är skit. Men om det får en att klara sig tills ens UC ser bättre ut så är det värt det.

Mmm, lånen dom ger är skit. Men om det får en att klara sig tills ens UC ser bättre ut så är det värt det.
Ja även om
Räntan är kass så skulle det ändå bli mindre i månaden än nu och slippa betala till så många långivare!
Hade du spelat och nu spelfri?

Ja även om
Räntan är kass så skulle det ändå bli mindre i månaden än nu och slippa betala till så många långivare!
Hade du spelat och nu spelfri?
För höra med dom varför avslag kanske hade varit bättre om min man sökt utan mig? Och framför allt nån mer kreditvärdig medlåntagare! Tänkte mest på inkomsten om det gick att få högre belopp om vi var två!
Efter en minut hade dom bestämt sig så det måste lyst rött direkt när vi sökte haha

Synliga skulder UC. 485K.

Varit mellan jobb så inkomst rätt låg 240k.
Underskott över 2.2-2.6miljoner

Sökte för 250K så är hälften. Tycker ni bör kontakta dem, ni kanske inte kan lägga om alla skit krediter. Tycker dom varit hjälpsamma när jag pratat med dem i telefon.
Men underskott över 2 miljoner hur kan du ha det?

Grattis till bebisen❤️ Nu kan det bara bli bättre ❤️

Spelfri vet jag inte om jag är, men inte spelat sedan december nu.

Börjat gå på möten, dock eftersom babyn kom nu så missar jag lite av dem.

Men underskott över 2 miljoner hur kan du ha det?

En del av mitt spelberoende är på aktie marknaden i hög risk instrument, CFDs , turbo warranter.

Där av förra årets underskott på 2m året året före ser ut ungefär samma dock med högre inkomst.
Hållt på länge, och är så mycket pengar :(

Orkar inte räkna ut beloppet vad jag hamnar på. Spelar ingen roll ser jag det som ändå. Är där jag är nu.

En del av mitt spelberoende är på aktie marknaden i hög risk instrument, CFDs , turbo warranter.

Där av förra årets underskott på 2m året året före ser ut ungefär samma dock med högre inkomst.
Hållt på länge, och är så mycket pengar :(

Orkar inte räkna ut beloppet vad jag hamnar på. Spelar ingen roll ser jag det som ändå. Är där jag är nu.
Okej förstår men du blev ändå godkänd hos nystartfinans!

Spelfri vet jag inte om jag är, men inte spelat sedan december nu.

Börjat gå på möten, dock eftersom babyn kom nu så missar jag lite av dem.
Babyn är viktig och då får man andra värderingar i livet ❤️Då är pengar o spel ej betydelsefullt alls

Okej förstår men du blev ändå godkänd hos nystartfinans!

Japp, preliminärt godkänd. Behövde en medlåntagare med.

Dom undrade inte så mycket om skulderna litegrann bara, berättade lite och han frågade om jag tänker spela för pengarna, jag sa nej absolut inte behöver dessa för att få en hållbar situation med lägre månadskostnad. Var vad jag sa.

Och det godkände han, gissar att dom däremot hade gjort utbetalningarna direkt til långivare. Idiotiskt annars att man lita på en person så annars.

Grattis

Där damp första brevet ner från KF.

Meddelandelån 2660kr bara en faktura med avgifter så nästan 4K.

Var sugen på att betala den för att sparka utmätningen fram, men dyker kanske mer ner redan till veckan så är ingen idé.

Om jag skickar in detta om ca 2v, kommer dom dra det beloppet från min skatt ? Hinner dom det med handläggningen på KF.

@Lasseman

Där damp första brevet ner från KF.

Meddelandelån 2660kr bara en faktura med avgifter så nästan 4K.

Var sugen på att betala den för att sparka utmätningen fram, men dyker kanske mer ner redan till veckan så är ingen idé.

Om jag skickar in detta om ca 2v, kommer dom dra det beloppet från min skatt ? Hinner dom det med handläggningen på KF.

@Lasseman

Är det delgivningen så kan det inte bli klart. Är det skuld att betala kommer det utmätas automatiskt

Är det delgivningen så kan det inte bli klart. Är det skuld att betala kommer det utmätas automatiskt

Är delgivningen. Varför kan det inte bli klart? Behöver jag först få ett brev efter det om skuld att betala ?

Är delgivningen. Varför kan det inte bli klart? Behöver jag först få ett brev efter det om skuld att betala ?

Det beror på, får du pengar i juni hinns det.

Det finns ingen skuld att driva in, då drivs inget in heller

Det beror på, får du pengar i juni hinns det.

Det finns ingen skuld att driva in, då drivs inget in heller

Nä, pengarna kommer nu i början av april. När det nu är tänkt.

Blir inte skulden fastställd i och med att jag skickar in delgivningen nu och dom kan ta pengarna från skattekontot i april.

Nä, pengarna kommer nu i början av april. När det nu är tänkt.

Blir inte skulden fastställd i och med att jag skickar in delgivningen nu och dom kan ta pengarna från skattekontot i april.

Det måste finnas en skuld för indrivning där avidatumet passerat för att något ska utmätas

Berätta dina förutsättningar
Uc
Ff
Synliga blanco
Osv

Berätta dina förutsättningar
Uc
Ff
Synliga blanco
Osv

30-40 UC FF.
Inkomsten på UC rätt låg, 250K
Var några månader arbetslös under 2018, 6-7 månader tror jag.

Synliga ligger på ca 500K
Sedan kanske 150-200 som inte syns och En privat skuld på 1 miljon.

Kan inte söka lån med dessa förfrågningar jag har för att samla. Är körd

Första två delgivningar signerade och skickade båda påminnelser , daterade dem 25:e måndag, Posten rör sig ändå inte nu på helgen.

Nu får man invänta utslag sedan #KF4LIFE

Collector sålde mitt lån nu till något inkasso bolag, räntan var hos dem ca 16-17%...

Nu är den hos inkasso bolaget 25% ränta istället ...

Vad är det för skit? Mig veterligen får inte räntan vara högre än initiala avtalet.??

Första två delgivningar signerade och skickade båda påminnelser , daterade dem 25:e måndag, Posten rör sig ändå inte nu på helgen.

Nu får man invänta utslag sedan #KF4LIFE

Hur mycket är det du kommer att släppa till KFM? Ska du söka skuldsanering?

Hur mycket är det du kommer att släppa till KFM? Ska du söka skuldsanering?

Tänkt söka skuldsanering.

Är väl ca 1.6-1.7M

Antingen 600 eller 1.6M

Skulden på 1M är privat. Skuldrådgivaren tyckte allt.

Den här privata skulden är det nära familjemedlem eller, jävlar i det vågat att låna ut en mille till en speltorsk :D Menar naturligtvis inget illa eftersom undertecknad knackat på alla familjedörrar jag har :D

Om du släpper 600K lär du aldrig få sanering - sannolikheten ökar om du kör 1.6 millen naturligtvis...

Den här privata skulden är det nära familjemedlem eller, jävlar i det vågat att låna ut en mille till en speltorsk :D Menar naturligtvis inget illa eftersom undertecknad knackat på alla familjedörrar jag har :D

Om du släpper 600K lär du aldrig få sanering - sannolikheten ökar om du kör 1.6 millen naturligtvis...

Om jag kör 600
Ca 400K av det ligger nog på en ränta på över 25% skuldbördan om den minskar med utmätning är det marginellt.

Och med 1.6M ja... :)

Är familjemedlem så den stressen du har slipper jag iaf, är mer annan sorg, skam osv som är jobbigt på ett annat sätt.

Har den stackaren förlikat sig med att aldrig få sina pengar då :(

Hoppas han/hon är miljonär!

Collector sålde mitt lån nu till något inkasso bolag, räntan var hos dem ca 16-17%...

Nu är den hos inkasso bolaget 25% ränta istället ...

Vad är det för skit? Mig veterligen får inte räntan vara högre än initiala avtalet.??
Det är så det fungerar tyvärr och skulderna ökar dramatiskt eftersom man inte kan betala räntan ens en gång. Jag hade löneutmätning på 25 tkr/månad på en skuld på knappt 1 Mkr, skulden minskade med 3 tkr/månad.

Det är så det fungerar tyvärr och skulderna ökar dramatiskt eftersom man inte kan betala räntan ens en gång. Jag hade löneutmätning på 25 tkr/månad på en skuld på knappt 1 Mkr, skulden minskade med 3 tkr/månad.

Okej, men trodde ändå inkasso företagen var tvungen att hålla sig till räntan från initiala låneavtalet och inte skriva om räntan till vad fan dom själv tycker, är det dröjsmålsränta och referensränta dom lägger på hela skulden?, på något sätt måste det ju vara reglerat.

Är ju skitsamma för mig om räntan är 15% eller 200000% men blir ändå arg när jag ser hur man blir utnyttjad.

Okej, men trodde ändå inkasso företagen var tvungen att hålla sig till räntan från initiala låneavtalet och inte skriva om räntan till vad fan dom själv tycker, är det dröjsmålsränta och referensränta dom lägger på hela skulden?, på något sätt måste det ju vara reglerat.

Är ju skitsamma för mig om räntan är 15% eller 200000% men blir ändå arg när jag ser hur man blir utnyttjad.
Tyvärr är det så och det är väl däri deras business ligger och ja det har gjort mej rent ut sagt skitförbannad många gånger. Jag har betalt mina skulder flera gånger om under årens lopp eftersom det mesta har gått i ränta. Detta är sådant som "vanligt" folk inte fattar, när de påpekar att man visste väl vilken ränta man får när man tar ett lån...

Tyvärr är det så och det är väl däri deras business ligger och ja det har gjort mej rent ut sagt skitförbannad många gånger. Jag har betalt mina skulder flera gånger om under årens lopp eftersom det mesta har gått i ränta. Detta är sådant som "vanligt" folk inte fattar, när de påpekar att man visste väl vilken ränta man får när man tar ett lån...

Kollat upp det är som jag tänkte... Dom får inte sätta vilken ränta som dom vill och är förmodligen, räntan från avtalet gäller dock kan det vara dröjsmålränta och referensränta som är pålagt.
Så blir 25% ränta isch då.

Och när dom säger upp hela skulden ås kan dom lägga dröjsmålsränta på ALLT.
Man är så jäkla körd

Fick två utslag från KF nu daterat 9:e April
Delgivningar skickade 25:e Mars.

Handläggningen tog då alltså fyra dagar efter rätten man har att överklaga.

Ser dock att man har en månad till på sig att överklaga när jag gick igenom brevet.

Min nya verklighet närmar sig, utmätning i maj eller juni är nu frågan.

Hoppas man hamnar på någons skrivbord som går på semester :)

Går ju göra en egen deal också, betala 500/månaden resten av livet efter saneri gen är klar eller nåt.

Eftersom privata skulden är störst så går det mesta av pengarna dit vid utmätning i början.

Betalar hellre till familj än dessa långivare. Kan ju dock tänka mig kreditgivare sätter sig på tvären vid en skuldsanering på grund av det :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp