Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ännu en spelberoende.

Sista delen var lite rörigt, men står det att du får behålla 11000 och det ska dras 4000 och du en månad har 20k netto så ska bara 4k till kf.

Ja jag såg att det blev rörigt.

Står att 10000 kr ska till KF

Och att jag är berättigad 10000 kr kvar efter avdrag.

Tänkte om jag är sjuk så får jag ju lite mindre pengar i lön.

Drar dom mindre den månaden så jag får det jag är berättigad till?

Samma sak om jag jobbat övertid och får in 5k extra i lön.

Höjer dom då den månaden så jag betalar in 15 000kr och får exakt det jag är berättigad till dvs 10000 kr .

Eller fungerar det samma åt båda hållen.

Som du beskrev ovan.
Hoppas det var lite tydligare.

Höjer dom då den månaden så jag betalar in 15 000kr och får exakt det jag är berättigad till dvs 10000 kr .

Som du beskrev ovan.

Om du månad ett tjänar 6000 kr så ska inte en krona till kfm.
Om du månad två tjänar 10100 kr ska 100 kr till kfm
Om du månad tre tjänar 75000 kr ska 10000 till kfm.

Det papper du fått, med redogörelse för bankkonton med mera är för övrigt det som på en uc benämns som "utmätningsförsök"

Som du beskrev ovan.
Ligger alla dina skulder hos KF nu? Visst släppte du allt?

Ligger alla dina skulder hos KF nu? Visst släppte du allt?

Nej, väldigt få har gått hela vägen. Kanske 10st jag har skrivit under delgivning på. Är mer än hälften kvar..

Kan vara mer än 10st men ca hälften är väl kvar

Nope, bara hos med licens och om man lyckats spela trots man spärrat sig.

Dom har ju begått brottet i Sverige. Bör bli svensk domstol.

Att bekosta en egen stämning mot ett utländskt spelbolag utanför EU som ändå inte kommer dyka upp är pengar i sjön.

Dom har ju begått brottet i Sverige. Bör bli svensk domstol.

Brott ja, men då gäller det för alla att anmäla sitt skadeståndskrav till den domstolen, och resultatet blir en svensk dom som framförallt är verkställbar i sverige, med lite tur går den verkställa i säteslandet men inte säkert.

Sa att inte att det är lätt :)

Är ändå EU land iaf.

Ointressant för mig, gissar att det handlar om mindre skräp sidor.

Lite som att stämma en knarklangare för att få tillbaka sina pengar.

Hej,

Kanske finns en tråd om detta tidigare, länka gärna i så fall.

Hur ser möjligheterna att få tillbaka pengar från spelbolag som inte har svensk spellicens. Agerar de inte illegalt i Sverige? Det går ju att spela på dessa sidor trots att man är reggad på spelpaus, hemskt.

Hör jag mer om klimatet att vi inte ska flyga, plastpåsar ska kosta 7kr eller att vi ska äta vego mat idag så flippar jag...

Har hellre kronofogden efter mig resten av livet än att lyssna på denna skit.

Hahaha, alltså nog för att Gretus Kristus får mediautrymme så får du inte glömma bort att bara 4-5% av befolkningen stödjer miljötalibanerna. Vi resten flyger mer än någonsin, använder påsar och lever livet som det ska levas. Tyvärr är det bara miljöpartister som jobbar inom media så man får en skev bild av verkligheten.

Hahaha, alltså nog för att Gretus Kristus får mediautrymme så får du inte glömma bort att bara 4-5% av befolkningen stödjer miljötalibanerna. Vi resten flyger mer än någonsin, använder påsar och lever livet som det ska levas. Tyvärr är det bara miljöpartister som jobbar inom media så man får en skev bild av verkligheten.

Radio inslag igår när jag åkte hem med någon miljönisse som fick det att brista... :)

Handlar man mat på Ica idag innehåller påsen mer plast artiklar än själva påsen själv. Denna skatt är så jävla meningslös ett beslut fattat till utan att ens fundera så trött på att ett skit parti som MP får igenom saker.

Papperspåsarna på en mat affär kostar väl 5 spänn så blir ju att man köper dom istället men skattas väl upp så dom kostar 15kr nästa år.

Kör via Mathem.se (eller annan hemleveransfirma), då är påsarna helt gratis :D

Tro inte på allt som skvallerblaskan skriver :)

Grejen är jag hade väl inte haft något emot att använda tygpåsar så klart men man glömmer ju för fan. Som igår. Jag var på stan och drag lite pilsner. På väg hem så skulle jag då handla 500 gram nötfärs mjölk och någonting mer.
Då är jag ju mer eller mindre tvungen handla en plastpåse.

Hör jag mer om klimatet att vi inte ska flyga, plastpåsar ska kosta 7kr eller att vi ska äta vego mat idag så flippar jag...

Har hellre kronofogden efter mig resten av livet än att lyssna på denna skit.
Håller med!

Fråga till er som ansökt om skuldsanering.

När man ansökt gör dom en ny utredning om medel på konto etc?

Skuldsaneringen har inte samma befogenheter som Verkställigheten att gå in på ens konton för att kolla av dessa. Dom kan väll självklart, om dom anser det vara befogat, att eventuellt begära att man ska inkomma med kontoutdrag. Till exempel har jag läst att det skett vid något enstaka tillfälle om hen har uppgett att skulderna har uppstått pga. spelmissbruk. Då har Skusan velat se kontoutdrag för att se så inga sådana transaktioner har skett i närtid (typ).

Dom utreder inte tillgångar alls. Har man 100k på kontot som man glömmer berätta om så upptäcks det troligen inte och de 100k som rimligen borde gå till skulderna får i stället de andra kunderna till de man har skulder till betala🙄

Skuldsaneringen har inte samma befogenheter som Verkställigheten att gå in på ens konton för att kolla av dessa. Dom kan väll självklart, om dom anser det vara befogat, att eventuellt begära att man ska inkomma med kontoutdrag. Till exempel har jag läst att det skett vid något enstaka tillfälle om hen har uppgett att skulderna har uppstått pga. spelmissbruk. Då har Skusan velat se kontoutdrag för att se så inga sådana transaktioner har skett i närtid (typ).

Okej, hmm.. Gjorde några trading positoiner nu de två veckorna som varit.. För att ha råd med ny bil, kraschat Dock använt andra konton har ju så många banker, men inte det jag är orolig över. Vet inte vad jag ska göra med pengarna nu bara.. Får väl föra över dem och försöka få ut så mycket som möjligt kontant.

Ansökan skickas ju in nästa vecka.

Dom utreder inte tillgångar alls. Har man 100k på kontot som man glömmer berätta om så upptäcks det troligen inte och de 100k som rimligen borde gå till skulderna får i stället de andra kunderna till de man har skulder till betala🙄

Vet att du tycker pengar bör gå emot skulderna och bör dom i en perfekt värld :) Men man får vara självisk.

Dom ser nog kontrolluppgifterna, så har det handladas på tradera kan man nog få skicka in ett underlag därifrån.

Jag är också självisk och hoppas därmed att du inte får skuldsanering så att jag som betalar min skulder slipper högre ränta för att betala för att du ska ha 100.000 kr extra på kontot under din eventuella skuldsanering.

Jag är också självisk och hoppas därmed att du inte får skuldsanering så att jag som betalar min skulder slipper högre ränta för att betala för att du ska ha 100.000 kr extra på kontot under din eventuella skuldsanering.

Vet inte hur du tror räntor fungerar, men fungerar inte så, men visst jag kan förstå din frustration.

Tror inte du förstår hur bankerna täcker en kreditförlust. Högre räntor för övriga kollektivet är garanterat en metod. Fortsätter hålla tummarna för att du inte får din skuldsanering.

Tror inte du förstår hur bankerna täcker en kreditförlust. Högre räntor för övriga kollektivet är garanterat en metod. Fortsätter hålla tummarna för att du inte får din skuldsanering.
Många, men inte alla, av skulderna är redan uppköpta av inkassobolagen långt innan skuldsanering inträffar, så kreditförlusten för den som lånat ut uppstår redan vid det tillfället.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp