• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Äntligen skuldfri efter 8 år

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Är inte så insatt i dessa skuldtrådar, då mitt primära syfte här är hjälpa folk med återbetalningar från spelbolag, men då och då trillar man in läser lite om folk som har tagit sig ur skuldträsket, och man blir ändå väldigt glad läsa det, alla verkar haft sina anledningar hamna i skulder av diverse skäl, men att se någon ta sig ur det är alltid lika fint. Stort av dig och bra kämpat <3
Tack snälla. Känns så otroligt bra att äntligen vara skuldfri.
Det som gjort mig mest ont är att jag inte kunnat unna min son så som jag önskat.
Han är så förstående och har aldrig bett om något fast jag vet hur gärna han velat haft vissa saker. Men nu äntligen kan jag unna honom det. Samt börja spara till en buffert. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Tack snälla

Fick skulderna när jag var 42 år. Idag är jag 50 år.

Det är sån enorm känsla att vara skuldfri.

I början kändes det som om jag aldrig skulle bli skuldfri. Men sen blev månader till år och nu är jag äntligen i mål. :)
Ny här...Känns hopplöst , konsumerat mig till skulder på 250 000kr. KFM mäter ut 13 500kr/ mån sedan i maj. Känns helt hopplöst, kommer jag nånsin bli skuldfri . Känns SÅ långt borta. Ändå längtar jag dit, att se 0 kr på skuldsaldot. Släppte alla inkasso t KFM, gick inte att hålla alla möjliga avbetalningsplaner.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Ny här...Känns hopplöst , konsumerat mig till skulder på 250 000kr. KFM mäter ut 13 500kr/ mån sedan i maj. Känns helt hopplöst, kommer jag nånsin bli skuldfri . Känns SÅ långt borta. Ändå längtar jag dit, att se 0 kr på skuldsaldot. Släppte alla inkasso t KFM, gick inte att hålla alla möjliga avbetalningsplaner.
Det lät som en ganska hanterbar summa ändå
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Det gör man inte men man måste.
Tänkte d blir lite lättare här när man kan följas åt. Ingen vet om detta i min familj el bland mina vänner...Har inte förmått berätta om min situation. Så skämmigt. Tänk när jag kan skriva här att jag är skuldfri /0 kr i Skuldsaldo .
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Tänkte d blir lite lättare här när man kan följas åt. Ingen vet om detta i min familj el bland mina vänner...Har inte förmått berätta om min situation. Så skämmigt. Tänk när jag kan skriva här att jag är skuldfri /0 kr i Skuldsaldo .
Den dagen kommer att bli en av de bästa.
 

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Låter lite tröstande. Läser att det finns de som har mycket mer så klart både 500 000-1 miljon. Längtar bara tills jag är på noll-saldot. Hur står man ut?
Tänkte också hur står man ut, men på något vis gör man det. Man får ta en månad i taget, försök att se till att hela införseln kan dras på lön. Försök se framåt,att inte tänka så mycket på hur lång tid det är kvar.
Rätt som det är så har man nåt målet och blivit skuldfri.
Önskar dig all lycka till
 

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Den dagen kommer att bli en av de bästa.
Det är en underbar känsla att se att skuldsaldo är 0 kr.
Att helt plötsligt få behålla hela sin lön.
Nu har jag fått behålla 3 hela löner och i mitt huvud känns det som om jag fortfarande har skulder och lever därefter men det positiva är att jag har pengar kvar och kan då spara till buffert.
Det var första gången nu jag unnade mig mig klipp och färg hos frisören :)
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Tänkte också hur står man ut, men på något vis gör man det. Man får ta en månad i taget, försök att se till att hela införseln kan dras på lön. Försök se framåt,att inte tänka så mycket på hur lång tid det är kvar.
Rätt som det är så har man nåt målet och blivit skuldfri.
Önskar dig all lycka till
Längtar efter den dagen o peppas av dig/er som berättar att ni klarat det! Jag har utmätning i ca 2 år framåt o sen skuldfri. Att få behålla en hel lön längtar jag efter. Man blir ju van att klara sig på existensminimum. Får jag fråga hur stort ditt Skuldsaldo var när införsel började?
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp