Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är ansökingsprocessen på nåt sätt automatiserad tror ni när det gäller lån hos långivarna?

Är ansökingsprocessen på nåt sätt automatiserad tror ni när det gäller lån hos långivarna?

Ex lägst riskkategori får bästa ränta och godkänts rakt av på sin höjd att någon person på banken klickar godkänd?
Och sedan de som har lite sämre riskkategori, tittas igenom på mer manuellt?

Det är i varierad grad automatiserat.
Skulle vara lite konstigt annars när 10-15 banker svarar inom 2 minuter via lendo..

Det är i varierad grad automatiserat.
Skulle vara lite konstigt annars när 10-15 banker svarar inom 2 minuter via lendo..

Fast bara för att en bank ger dig OK är det inte garanterat att du får pengar för efter varje "OK" ska det tryckas på en utbetalningsknapp och tittas över trots allt..

Fast bara för att en bank ger dig OK är det inte garanterat att du får pengar för efter varje "OK" ska det tryckas på en utbetalningsknapp och tittas över trots allt..

Ganska säker på att vissa ärenden går igenom rakt helt utan påseende hos vissa banker

Ganska säker på att vissa ärenden går igenom rakt helt utan påseende hos vissa banker

Det hade ju inneburit att jag hade kunnat söka med dina uppgifter och sedan skriva mitt kontonummer. Naturligtvis sker det en kontroll hos samtliga banker. Dels kollar man igenom personuppgifter men även kontonumret kontrolleras ALLTID och dessutom sker utbetalningen manuellt.

Det är inte en automatiserad process från start till mål som man kan tro.

Det hade ju inneburit att jag hade kunnat söka med dina uppgifter och sedan skriva mitt kontonummer. Naturligtvis sker det en kontroll hos samtliga banker. Dels kollar man igenom personuppgifter men även kontonumret kontrolleras ALLTID och dessutom sker utbetalningen manuellt.

Det är inte en automatiserad process från start till mål som man kan tro.

Den kontrollen går ju automatiskt mot bgc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp