• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Är det möjligt att acceptera flera erbjudanden från långivare som advisa eller lendo?

B

Boban

Gäst
Poäng: 0
Jag har en vän som sökte 350k 2018 med lendo. Efter att ha fått erbjudandena accepterade han 3 erbjudanden och fick 1M ... Är det fortfarande möjligt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Nej, det är inte möjligt nu och inte heller 2018 för den delen. Så fort du accepterar ett erbjudande så faller de andra bort. Fanns en tråd nyligen om hur någon kommit över en liknande summa på kort tid. Läs den så får du råd om hur du skall gå till väga.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Jag måste be vår vän @Terry att svara på detta, om inte Terry kan så kan Terry åtminstone tipsa om hur man kan göra på bästa sätt. Invänta gärna innan du gör något så Terry hinner svara. Det är experten på området ❤️
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
funkade för mig förra veckan sökte 350k på lendo fick några erbjudande sen 300k på advisa samma dag fick båda utbetalda:)
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
funkade för mig förra veckan sökte 350k på lendo fick några erbjudande sen 300k på advisa samma dag fick båda utbetalda:)
Det var ju inte det som var frågan. Man kan ju definitivt ta flera lån på det sättet som du beskrev. Dvs att göra en ny ansökan vid varje lånetillfälle. Dock omöjligt att välja alla alternativ som du du fick tex i samband med Lendo.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Jag har en vän som sökte 350k 2018 med lendo. Efter att ha fått erbjudandena accepterade han 3 erbjudanden och fick 1M ... Är det fortfarande möjligt?
Jag har en vän som sökte 350k 2018 med lendo. Efter att ha fått erbjudandena accepterade han 3 erbjudanden och fick 1M ... Är det fortfarande möjligt?
Tyvärr ljög nog din vän.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
det är så konstigt. Han rekommenderade mig att göra samma sak. Ser inte varför han skulle ljuga

Det är inte möjligt rent praktiskt, anledningen till detta är att när du har valt ett erbjudande "annuleras/blockeras" alla andra. Det går inte i Lendos system att göra så som han sa till dig.
 

Oam

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
26 Januari 2019
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Som Terry säger. Det går inte och de är väldigt noga med att ett erbjudande enbart kan väljas. Detta florerar i andra trådar och du ställer samma fråga där med. Det hjälper nog inte så mycket. Det ända du kan göra är att ansöka hos olika förmedlare efter varandra så får du det möjligtvis löst på så sätt. Hoppas det räcker för dig!
 
S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
Hos Lendo i Österrike kan man få låna upp till € 75 000 som privatperson! :eek: Nackdelen är att återbetalningstiden är som längst 10 år och det är enbart 8 banker som deltar: Bank Austria, Bawag PSK, Cashpresso, Consors Finanz, Easybank, Raiffeisen, Santander och TF Bank.

Kraven är att man är minst 18 år, har varit folkbokförd i Österrike i minst 1 år, inte har varit insolvent eller gått i privatkonkurs de senaste fem åren samt att man har haft anställning minst i tre månader. Man får låna även om man enbart är tim-, prov- och visstidsanställd. Inga fasta inkomstkrav däremot så måste man skicka in de tre senaste lönespecifikationerna till bankerna om man får låneerbjudande. Räntesatsen är mellan 2,90 % - 29,90 %.

Om man vill låna € 75 000 med en återbetalningstid på 10 år och får en ränta på 4,28 % så betalar man € 766 per månad vilket blir totalt € 91 993.

Länkar till deras hemsida för er som kan tyska http://lendo.at
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp