Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Är det möjligt att få en avbetalningsplan på ett SMSkredit lån??

Alla skriva om avbetalningsplan ! Men sällan att någon skriva pricis hur mycke man har lånat / hur många månade / hur mycke man har betalat varje månad. Ofta att någon skriva ,, jag komma inte mer ihåg ,, !! Konstigt eller ??

Alla skriva om avbetalningsplan ! Men sällan att någon skriva pricis hur mycke man har lånat / hur många månade / hur mycke man har betalat varje månad. Ofta att någon skriva ,, jag komma inte mer ihåg ,, !! Konstigt eller ??

Det är inte alls konstigt, det sorgliga är att vi är många som har många avbetalningsplaner på en gång och det är inte lätt att utan papper komma ihåg ursprungsskulden och avbetalningsbeloppet.

Varför skriva man inte PRECIS om man är hemma :) ??

Håller med Lize. inte lätt att hålla ordning på ursprungsskulden, speciellt när det tillkommer ränta avgifter m.m.

Mejlat Svea idag för att höra som någon skrev om hur många månader man kunde få avbetalning på och vilket lägsta belopp de kunde godkänna svaret jag fick var: återkom med ärendenumme. Så de avslöjar alltså ingenting om man inte har ett pågående ärende tyvärr.

Mejlat Svea idag för att höra som någon skrev om hur många månader man kunde få avbetalning på och vilket lägsta belopp de kunde godkänna svaret jag fick var: återkom med ärendenumme. Så de avslöjar alltså ingenting om man inte har ett pågående ärende tyvärr.

Återkom med ärendenummer ska det vara.

De kan inte svara generellt, eftersom det har ett uppdrag från olika bolag som exempelvis SMS-lånebolag. Det är uppdragsvivaren som bestämmer om de går med på avbetalning eller inte och med i så fall hur mycket per gång. I vissa fall "köper" Svea skulden och kan då själva bestämma om avbetalning. Oftast är Svea "snällast" i de fall där de själva har tagit över skulden.

Jag åkte på 3 st kfm delgivningar samma dag från svea. Då kändes de tungt. Men svea har ett bra system, logga in och skicka meddelande etc. Av alla inkasso jag stött på, är dom ok att ha att göra med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp