- Meddelanden
- 28
- Mottagna reaktioner
- 10
- Poäng
- 37
Sidan registrerad och upplagd igår, inga telefonnummer, adress, namn eller något annat, bara en epost adress.
Ingen kreditupplysning kommer inte att tas heller...
Så man kan nog anta med största säkerhet att det handlar om att blåsa folk på pengar och att några hyror inte kommer att betalas...
Ingen kreditupplysning kommer inte att tas heller...
Så man kan nog anta med största säkerhet att det handlar om att blåsa folk på pengar och att några hyror inte kommer att betalas...
Hur hittade du dem så snabbt efter de gått live?
Är dessa legit?
Såg inget AB eller Hos FI
Nej. Alla tecken tyder på det motsatta.Jag brukar snabbt kunna identifiera bluffbolag men i det här fallet är jag ganska säker på att det kan vara legit.
- Meddelanden
- 1 111
- Mottagna reaktioner
- 345
- Poäng
- 517
Jag hålller nog med Terry ändå. Ser ju ändå helt okej utNej. Alla tecken tyder på det motsatta.
- Meddelanden
- 22 851
- Mottagna reaktioner
- 16 191
- Poäng
- 10 747
Jag hålller nog med Terry ändå. Ser ju ändå helt okej ut
"Ansökningsavgiften är 299 kr vid godkänd ansökan och betalas i samband med återbetalningen. Blir ansökan nekad kostar det ingenting. Väljer du 60 dagars återbetalningstid tillkommer en avgift på 399 kr. Ingen ränta och ingen uppläggningsavgift tas ut. Högsta belopp som kan godkännas är 12000 kr per hyra."
Ser inte risken för bedrägeri här nämligen. Man betalar ju ingenting innan dom betalat hyran.
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 469
- Mottagna reaktioner
- 1 733
- Poäng
- 1 207
Ingen kreditupplysning inhämtas. Vi inhämtar ingen kreditupplysning i samband med din ansökan. Vi kräver däremot en pågående anställning hos samma arbetsgivare i minst 12 månader.
Inget aktuellt skuldsaldo
Du får inte ha ett aktuellt skuldsaldo hos Kronofogden.
Hur går detta ihop? Luktar surt.Vi gör alltid en helhetsbedömning av varje ansökan. Flera faktorer vägs samman – bland annat inkomst, anställning, eventuella betalningsanmärkningar
- Meddelanden
- 1 111
- Mottagna reaktioner
- 345
- Poäng
- 517
Läste mig till att dem för en bakgrundskontroll via kronofogden, det är ju inte helt främmande. Finns flera aktörer som utöver upplysning gör en bakrundskontroll för att se pågående ärenden eller betalningsföreläggandenHur går detta ihop? Luktar surt.
Men visserligen sant att det är märkligt att de inte tar en upplysning. Men enligt sidan är det ej ett lån.
V.I.P & LF entusiast
Årets medlem
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 469
- Mottagna reaktioner
- 1 733
- Poäng
- 1 207
Får företag vända sig till kronofogden för personfrågor? Tänker att det är ju detta kreditupplysningar är till för.Läste mig till att dem för en bakgrundskontroll via kronofogden, det är ju inte helt främmande. Finns flera aktörer som utöver upplysning gör en bakrundskontroll för att se pågående ärenden eller betalningsförelägganden
- Meddelanden
- 1 111
- Mottagna reaktioner
- 345
- Poäng
- 517
Jag vet att exempelvis GF money gör så. Utöver upplysning gör de en bakgrundskontroll för att se om det finns betalningsföreläggande som en lett till utslag/skuldsaldo än.Får företag vända sig till kronofogden för personfrågor? Tänker att det är ju detta kreditupplysningar är till för.
Jag testade att slänga iväg en ansökan men verkar vara fel på deras formulär för man kommer ej vidare ändå trots att alla uppgifter är ifyllda
- Meddelanden
- 22 851
- Mottagna reaktioner
- 16 191
- Poäng
- 10 747
Får företag vända sig till kronofogden för personfrågor? Tänker att det är ju detta kreditupplysningar är till för.
Ja, detta var vanligt hos bolag "back in the days" man ringde till KFM och frågade huruvida en person hade aktuellt skuldsaldo och om det fanns aktuella betalningsförelägganden.
- Meddelanden
- 22 851
- Mottagna reaktioner
- 16 191
- Poäng
- 10 747
Som sagt. Vibekodat AI-skräp. Vem som helst kan skapa en sån här plats på nätet med några få tangenttryck.
Tråkigt men sant.
Vad skulle syftet vara?
Vad skulle syftet vara?
Lite trollande och "15 Minutes of Fame".
- Meddelanden
- 1 111
- Mottagna reaktioner
- 345
- Poäng
- 517
Låter långsökt. Skulle dessa 15 min of Fame då vara värt att betala för en domän, webhotell och priset för att skapa en sida via "lovable". Inte helt gratis heller.
Jag är skeptisk i min natur men precis som @Terry_ säger så tror jag ändå inte att det är helt omöjligt att det är äkta. Bara kanske inte helt etablerat än.
Om ingen förskotts betalnings krävs eller konto uppgifter, vad har de att bedra med?
Jag tänker iallafall testa när det funkar att skicka in en ansökan
Jag är skeptisk i min natur men precis som @Terry_ säger så tror jag ändå inte att det är helt omöjligt att det är äkta. Bara kanske inte helt etablerat än.
Om ingen förskotts betalnings krävs eller konto uppgifter, vad har de att bedra med?
Jag tänker iallafall testa när det funkar att skicka in en ansökan
- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 61
- Poäng
- 196
Sidan är ju allt annat än vibekodat AI-skräp 😂😂😂😂😂Som sagt. Vibekodat AI-skräp. Vem som helst kan skapa en sån här plats på nätet med några få tangenttryck.
Tråkigt men sant.
- Meddelanden
- 1 111
- Mottagna reaktioner
- 345
- Poäng
- 517
Vad menar ni med vibekodat?😂Sidan är ju allt annat än vibekodat AI-skräp 😂😂😂😂😂
- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 61
- Poäng
- 196
Vad betyder "Vibekodning"?Vad menar ni med vibekodat?😂
- Det innebär att man bygger mjukvara eller hemsidor helt utan att skriva en enda rad traditionell kod själv.
- Istället sitter man i en AI-kodredigerare (som Cursor eller GitHub Copilot) och bara skriver i klartext vad man vill ha: "Gör en hemsida med en knapp i mitten, den ska kännas modern och ge en schysst vibe."
- AI:n skriver all kod, och människan agerar bara "regissör" och styr med ord och känsla (vibes).
- Meddelanden
- 1 111
- Mottagna reaktioner
- 345
- Poäng
- 517
Vart läste du det? Står .net när jag kollar?Mejladress under kontakt går också till .se, inte .net 😬🤡
V.I.P & LF entusiast
Årets medlem
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 469
- Mottagna reaktioner
- 1 733
- Poäng
- 1 207
Nej, det är garanterat gjort med lovable eller annan AI tjänst.Sidan är ju allt annat än vibekodat AI-skräp 😂😂😂😂😂
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 1 111
- Mottagna reaktioner
- 345
- Poäng
- 517
Det stämmer mycket väl, står till och med lovable som pop up när man går in på sidan. Men frågan är om det är äkta. För det spelar ju ingen roll om sidan är AI om tjänsten är äktaNej, det är garanterat gjort med lovalble eller annan AI tjänst.
- Meddelanden
- 33
- Mottagna reaktioner
- 9
- Poäng
- 32
Jag läste det igår, under /kontakt. Men nu verkar det vara åtgärdatVart läste du det? Står .net när jag kollar?
- Meddelanden
- 27
- Mottagna reaktioner
- 12
- Poäng
- 36
Googlar man runt lite..
Det exakta företaget eller personerna bakom webbplatsen hyreshjälpen.net är dolda eftersom domänen har registrerats med en anonymiseringstjänst (Data Privacy Protected c/o Cronon AG). [1]
Webbplatsen registrerades så sent som den 17 augusti 2026, och den har snabbt blivit föremål för diskussioner på Lånforum.se under rubriker gällande sms-lån och eventuella varningstecken. [1, 2]
Viktiga observationer och varningstecken
Det exakta företaget eller personerna bakom webbplatsen hyreshjälpen.net är dolda eftersom domänen har registrerats med en anonymiseringstjänst (Data Privacy Protected c/o Cronon AG). [1]
Webbplatsen registrerades så sent som den 17 augusti 2026, och den har snabbt blivit föremål för diskussioner på Lånforum.se under rubriker gällande sms-lån och eventuella varningstecken. [1, 2]
Viktiga observationer och varningstecken
- Dolda ägaruppgifter: Seriösa företag, särskilt inom juridik eller ekonomi, brukar visa sitt organisationsnummer, företagsnamn och adress tydligt i sajtens sidfot eller i användarvillkoren. Att ägaren är helt anonym via tyska Whois-skyddstjänster är ett vanligt varningstecken. [1]
- Koppling till sms-lån/krediter: Att sajten diskuteras flitigt i forumtrådar som rör sms-lån tyder på att den kan fungera som en så kallad "lead generator". Detta innebär att sajten lockar till sig personer med löften om hyreshjälp, men i själva verket försöker samla in personuppgifter för att sälja vidare till dyra kreditbolag eller förmedla snabblån. [1]
- Helt nystartad: Eftersom domänen skapades i augusti 2026 saknar den historik och recensioner från etablerade aktörer. [1]
V.I.P & LF entusiast
Årets medlem
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 469
- Mottagna reaktioner
- 1 733
- Poäng
- 1 207
Nu var ju min kommentar som svar på någon som hävdade att det INTE var vibekodat skit. Det är det ju bevisligen ändå enligt digDet stämmer mycket väl, står till och med lovable som pop up när man går in på sidan. Men frågan är om det är äkta. För det spelar ju ingen roll om sidan är AI om tjänsten är äkta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.