• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Är Ikano bank smidiga?

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Ni som fått Ikano, har nämligen accepterat ett bud imorse (via Advisa) på 350.000 kr och har lite frågor.

1. Hur lång tid från ansökan tog det innan ni såg pengarna på kontot
2. Fick ni någon komplettering i efterhand? I så fall vadå?
3. Om ni ansökte att samla lånen, fick ni pengarna till kontot eller var man tvungen fylla i vart dom skulle betala annat än bankkontot?

Jag sökte som sagt 150 000 hos dem 28 april och fick pengarna 3 maj. Inga kompletteringar och allt digitalt (det kom hem papper, men dessa skickade jag aldrig in).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 705
Mottagna reaktioner
1 476
Poäng
967
Jag sökte som sagt 150 000 hos dem 28 april och fick pengarna 3 maj. Inga kompletteringar och allt digitalt (det kom hem papper, men dessa skickade jag aldrig in).

Tack för svar! Hoppas att allt går smärtfritt då :). Godkände Advisas bud igår förmiddag. I morse blev lånet upplagt under mina sidor.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 705
Mottagna reaktioner
1 476
Poäng
967
Jag sökte som sagt 150 000 hos dem 28 april och fick pengarna 3 maj. Inga kompletteringar och allt digitalt (det kom hem papper, men dessa skickade jag aldrig in).
Vart hittade du avtalet digitalt? Sökte i onsdags på morgonen, ännu inte sett något avtal.
 

melker_

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Mars 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Ikanobank.se trycka logga in sen välj lån mitt lån ligger där iaf men väntar på papper de skulle skicka hem för måste skriva under fullmakt å skuldebrev där då jag har lösenkrav på hela beloppet tackade ja i torsdags via lendo
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 705
Mottagna reaktioner
1 476
Poäng
967
Ikanobank.se trycka logga in sen välj lån mitt lån ligger där iaf men väntar på papper de skulle skicka hem för måste skriva under fullmakt å skuldebrev där då jag har lösenkrav på hela beloppet tackade ja i torsdags via lendo
Lösenkrav på hela beloppet? Tidigare fanns det ett knep som jag kommer använda mig av om jag får krav på hela beloppet. vet inte om det funkar längre.

Men istället för Bankgiro skriv Plusgiro nummret om du vill ha pengarna på kontot.
Ikano hade tidigare iaf inte stöd för plusgiro. Så dom betalade ut pengarna till bankkontot så man fick lösa lånen själv. Jag kommer skriva plusgiro iaf om jag får lösenkrav på allt.
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Ni som fått Ikano, har nämligen accepterat ett bud imorse (via Advisa) på 350.000 kr och har lite frågor.

1. Hur lång tid från ansökan tog det innan ni såg pengarna på kontot
2. Fick ni någon komplettering i efterhand? I så fall vadå?
3. Om ni ansökte att samla lånen, fick ni pengarna till kontot eller var man tvungen fylla i vart dom skulle betala annat än bankkontot?
Fick ett samlingslån av Ikano för dryga halvåret sen. 350.000 som du. Jag fick hem papper, var tvungen att fylla i alla långivare o belopp som ska betalas. Skicka med ID handlingar osv osv. Tog 3-4 dagar för brevet att anlända och ytterligare 3-4 dagar för behandlingen av mina inskickade dokument. Är säkert inte så får alla men för mig var de inte superkul kunde aldrig pusta ut och vara säker på att lånet stod klart
 

melker_

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Mars 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Fick ett samlingslån av Ikano för dryga halvåret sen. 350.000 som du. Jag fick hem papper, var tvungen att fylla i alla långivare o belopp som ska betalas. Skicka med ID handlingar osv osv. Tog 3-4 dagar för brevet att anlända och ytterligare 3-4 dagar för behandlingen av mina inskickade dokument. Är säkert inte så får alla men för mig var de inte superkul kunde aldrig pusta ut och vara säker på att lånet stod klart
Ah tackade ja i torsdags lånet finns på ikanobanks hemsida men har fortfarande inte fått hem skuldebrevet eller fullmakten som jag skulle fylla i har som sagt lösenkrav på allt så nej de är inte smidiga
 

melker_

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Mars 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Fått pappret skrivit i allt å skickat in det är nu 12 dagar sen jag tacka ja på lendo å fortfarande inte klart så smidiga vettetusan men hade endast de å välja å fick bra ränta ??
 

melker_

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Mars 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Nu är lånet utbetalt hade lösenkrav på allt men Bn hade plusgiro så de betala ut den delen till kontot iaf fast de står på fullmakten ej plusgiro så allt löste sig
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Nu är lånet utbetalt hade lösenkrav på allt men Bn hade plusgiro så de betala ut den delen till kontot iaf fast de står på fullmakten ej plusgiro så allt löste sig
Ojojoj, det tog sin tid!
Jag fick lån via Resurs, sökte onsdag och på fredag fanns pengarna på kontot och ett stort lån blev löst samtidigt. Super smidiga!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp