• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Är Plexia, aktiva?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Anders34343

Gäst
Poäng: 0
Man måste ju visst ha tillstånd av Fi för att bedriva denna verksamhet.

"Sms-låneföretagen har fått kritik för att låna ut pengar för lättvindigt vilket lett till att tiotusentals människor hamnat i en lånefälla. Sedan ett drygt år tillbaka gäller nya regler. Företagen måste få tillstånd av Finansinspektionen för att bedriva verksamhet och de måste löpande rapportera in uppgifter om verksamheten."

Plexia har inget tillstånd hos FI
 
S

sökte igår

Gäst
Poäng: 0
hej jag fick iaf igenom ansökan på plexia direkt men har ej skickat in kopia på körkortet än för det stod först att det var epostfaktura sedan när det stod hej välkommen som kund så stod det att fakturan skulle skickas till min hemadress

jag gick därför inte vidare med ansökan men de verkade iaf vara igång och snabbt svar fick jag med på ansökan

nu vet jag som sagt inte hur jag ska göra, vill ju inte få hem på posten... bara epost
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
387
Poäng
517
Fick alltid på mailen när jag hade där....
 

Wecada

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
28 September 2015
Meddelanden
236
Mottagna reaktioner
52
Poäng
167
Riktigt ful hemsida, de har köpt den på blocket tror jag.
 

gregersboda

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
7 Augusti 2012
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
89
Poäng
237
hej någon vänlig själ som kanske kan hjälpa mig hitta plexias bankgiro ? . Sitter med mobilen å kommer inte in på min sida hos plexia / Niklas
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp