Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är Sveas låneerbjudande via Lendo säkert eller bluff?

Sambon ansökte hos lendo och fick erbjudande hos Svea som hon accepterade och skrivit under. Senare fick hon ett mejl där hon skulle öppna ett meddelande som var konfidentiellt? Där hon också fått en pinkod skickad som sms? Låter väldigt märkligt och som en bluff? Vi har mailat Svea angående detta och väntar svar.

Bara undrar om någon annan varit med om något liknande när det kommer till Svea?

Jag har haft lån hos dom. Dom kommunicerar så med viktiga dokument. Har fungerat hur bra som helst med dom 😊

Okej tack min gissning också. Antar att detta bara var ett bedrägeriförsök. Men bra att veta ifall någon annan skulle drabbas

Efter att hon skrivit på allt så fick hon ett mail lite senare om att hon hade ett meddelande att öppna som var konfidentiellt. Såg väldigt skumt ut men hon var lite snabb och öppnade länken. I nästa skede bad dem om en pinkod som skickades till hennes telefon och där han jag hejda henne. Stog något om nått krypterat skit och att hon skulle logga inom 30min vilket vi såklart inte gjorde. 30min senare fick hon en länk om att skriva på ett skuldebrev som vi redan har skrivit på hos svea via lendo. Hoppas det går att förstå något av detta. Är kass på att förklara

Bra att vara försiktig men det låter väldigt likt hur mitt försäkringsbolag fungerat; dvs att det som är konfidentiellt hanteras på ett visst vis.

Aa men vi har meddelat svea så får vi se vad dem säger om detta. Men vi borde ju fått något meddelande på deras sida kan man ju tycka isf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp