• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ångest

Mem

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Vet inte hur jag ens ska börja denna tråd. Går runt med extrem ångest. Ska berätta för sambo nästa vecka om hur illa det är och att jag tagit lån i hans namn överallt och till en summa av 997.000. Och det är för andra gången men första gången var det mindre summor. Är spelberoende ska tilläggas spelar i omgångar . Ca 10 år sedan chockade jag honom med att ja gtagit lån i hans namn ca 400.000 och då var vi gifta. Vi skiöjdes och han polisanmälde mig o jag mig själv och skulderna hamnade på mitt namn då och jag dömdes villkorlig dom. Har sedan efter ngr år sökt skuldsanering och beviljades det för 2 år sedan. Så har 3 år kvar.men under dessa år fann vi också tbx till varandra jag var hemlös och han hade rum lät mig bo ihop och med tiden kom tilliten tbx och jag spelade ingenting. Sen för ca 2 år sedan srax efter jag beviljades sanering så föll jag i skitet igen. Men kunde ju inte låna i mitt namn så manipilerat till mig koden till hans bank id och ansökt under denna tid om lån och spelat bort och lånat för att samla lpnenoch lpnat för att månadskostnaderna är aky höga. Nu går det inte längre. Jag kommer polisanmäla mig själv och hannfår anmäla mig igen och så får vi gå igenom prosessen igen. Men denna gång kommer allt förstöras för mig. Ingen sanering och säkert ingen villkorlig dom. Vad tror ni straffet blir?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
796
Poäng
677
Vet inte hur jag ens ska börja denna tråd. Går runt med extrem ångest. Ska berätta för sambo nästa vecka om hur illa det är och att jag tagit lån i hans namn överallt och till en summa av 997.000. Och det är för andra gången men första gången var det mindre summor. Är spelberoende ska tilläggas spelar i omgångar . Ca 10 år sedan chockade jag honom med att ja gtagit lån i hans namn ca 400.000 och då var vi gifta. Vi skiöjdes och han polisanmälde mig o jag mig själv och skulderna hamnade på mitt namn då och jag dömdes villkorlig dom. Har sedan efter ngr år sökt skuldsanering och beviljades det för 2 år sedan. Så har 3 år kvar.men under dessa år fann vi också tbx till varandra jag var hemlös och han hade rum lät mig bo ihop och med tiden kom tilliten tbx och jag spelade ingenting. Sen för ca 2 år sedan srax efter jag beviljades sanering så föll jag i skitet igen. Men kunde ju inte låna i mitt namn så manipilerat till mig koden till hans bank id och ansökt under denna tid om lån och spelat bort och lånat för att samla lpnenoch lpnat för att månadskostnaderna är aky höga. Nu går det inte längre. Jag kommer polisanmäla mig själv och hannfår anmäla mig igen och så får vi gå igenom prosessen igen. Men denna gång kommer allt förstöras för mig. Ingen sanering och säkert ingen villkorlig dom. Vad tror ni straffet blir?
Det enda straffet du borde fått redan första gången är ju tvingande vård för ditt spelmissbruk. Förstår din ångest även om min skit oftast hamnat på mig själv och jag klarat mig från att begå bedrägerier. Problemet är väl att folk runt omkring inte förstår hur starkt ett spelmissbruk är.

Självklart skulle du inte om du var frisk satt dig i denna situation igen.

Man blir ju aldrig frisk, man måste behandla symptomen (hålla sig spelfri aktivt) hela tiden så fort man slappnar av eller befinner sig i trigga de situationer är man körd igen om man inte har garden uppe.

Fick in en summa pengar på kontot igår... Och så klart kicka spelsuget igång, som tur var hade jag räknat med att suget skulle komma så jag hade spärrat mig på flera "nya" sidor och betalningsmetoder.

Likt förbannat försökte jag en kort stund svara suget med " ja lite kan jag ju spela"

Med det vill jag bara påpeka hur starkt det här förbannade missbruket är.

Kanske inte svarar på dina frågor men jag känner rmed dig. Kram
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Har den villkorliga domen "Löpt ut"?

Är du fortfarande inom villkorsperioden kommer du att få fängelse.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Låter hemskt , men hur har du fått tillgång till hans konto , bank id är en annan sak men lånen?
 

Mem

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Låter hemskt , men hur har du fått tillgång till hans konto , bank id är en annan sak men lånen?
Jag har tillgång till hans konto ja . Loggar in på hans internetbank . Och ja villkorliga dommen sist har löpt ut.
 

Mem

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag har ju hans bank id och kan logga in på hans internetbank och gjort så allt är min email och mob nr på låneansökningarna gjorda genom lendo
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Låter väldigt konstigt hur du skulle kunna tagit lån i hans konto 997 000 utan att han märkt det på 2 år....
 

Mem

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Ja jag har full kontroll tar poat skaffat hans uc till min email och ja gdeklarerar och jag för över in o ut pengar då vi betalar räkningar han bara signerar och skrollar ej neråt. Jag är 47 snart och vi vart ihop sedan jag var 18 (förutom en kort period skiljda) har 3 vuxn barn oxh 2 barnbarn . Alla kommer krossas såras . Ingen vet.
 

Mem

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Har den villkorliga domen "Löpt ut"?

Är du fortfarande inom villkorsperioden kommer du att få fängelse.
Villkorliga domen har löpt ut. Men iom d 2 a gång säkert fängelse ändå tror du? Hur lång tid är din gissning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp