• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Åsikter angående konsumentkredit Lendo

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej. Grattis till lånet.
Om det är samlingslån, betalar de ut till ditt konto eller sköter de själv betalningarna ?
Hej!
Tack, väntar på utbetalningen än dock!
Har ju hunnit med att läsa de flesta skräckhistorier härifrån att banker har efter allt helt plötsligt nekat.. så väntar fortfarande!
Jag valde samlingslån genom Lendo och Konsumentkredit krävde inte något lösenkrav utan betalar allt till mig!
 

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
@Swifted @Lupina hur snabbt gick det för er med den interna handläggningen? När fick ni besked?
Fick mail av deras kundtjänst imorse att de har tagit emot min komplettering (lönebesked) och svarade på deras frågor och signerade skuldbrevet.
 

Yahap

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
@Swifted @Lupina hur snabbt gick det för er med den interna handläggningen? När fick ni besked?
Fick mail av deras kundtjänst imorse att de har tagit emot min komplettering (lönebesked) och svarade på deras frågor och signerade skuldbrevet.
Igen? Du skickade vän inte och svarade på deras frågor även igår? Eller menar du att du fick bara en bekräftelse mail angående kompletteringar som du gjorde igår?
 

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Igen? Du skickade vän inte och svarade på deras frågor även igår? Eller menar du att du fick bara en bekräftelse mail angående kompletteringar som du gjorde igår?
Igår fick jag mail av Konsumentkredit att de var redo att betala ut inom kort.
Idag fick jag mail om att de har mottagit min komplettering, och skulle återkomma med beslut.
Så det blev lite fram och tillbaka och nu väntar jag på deras interna beslut.
 

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
@Dvx06 @Kash Precis som @Kash skriver så är det enbart ränta jag betalar under 12 månader, på så vis kommer jag kunna spara ihop till en buffert.
Från 26/6-2023 så betalar jag 3412kr!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Tänk på att amorteringsfrihet innebär att du skjuter kostnaderna framför dig eftersom du endast betalar ränta under den amorteringsfria perioden. Eftersom du betalar ränta på hela lånebeloppet innebär den amorteringsfria perioden att den totala kostnaden för lånet ökar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp