Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Återbetalning spelbolag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Cranved Alltid lika vältalig!
Jag kommer uppdatera så fort jag får ett svar. Det som hänt sedan sist, dom ringde mig 4 gånger häromdan, men jag svarade inte. Sen skickade dom Mail och sa att dom var oroliga för min hälsa. Samt att dom skrev att ärendet fortfarande ligger hos ansvarig avdelning och att dom kommer höra av sig så fort dom fått en uppdatering av dom.
Svara inte om det är support som ringer. Är det någon i högre ledningen som vill ha ett möte kring din återbetalningsförfrågan kan det vara värt att svara.
Invänta svar istället per mail.

Intressant att dom ringer och ska prata med dig som att dom bryr sig, hur håller dom masken?
Om bara hälften av vad dom påstår sig bry sig om och värdera som spelbolag stämde vore det fantastiskt.

Frågan är också - är det avdelningen som ber supporten att höra av sig eller är det supporten som själv tar initiativet? Frågan är om dom mail man besvarar supporten med går vidare till avdelningen som har hand om ärendet.
Angående din sista fråga, ja, allt du skriver till support vidarebefordras till relevant avdelning.

@Cranved Alltid lika vältalig!
Jag kommer uppdatera så fort jag får ett svar. Det som hänt sedan sist, dom ringde mig 4 gånger häromdan, men jag svarade inte. Sen skickade dom Mail och sa att dom var oroliga för min hälsa. Samt att dom skrev att ärendet fortfarande ligger hos ansvarig avdelning och att dom kommer höra av sig så fort dom fått en uppdatering av dom.
Hur gick du vidare med ärendet? Fick du inte ett nej från Storspelare? Har gjort insättningar på över 100k på mindre än 3 timmar men fick nej ändå. Vill du gärna dela med dig lite av informationen?

Hoppas att du lyckas @Lali med alla dina mål, du verkar ha rätt inställning förr eller senare går det bra för såna med din inställning.

Det är det som är det spännande med återbetalningar från spelbolag, egentligen är återbetalning ett vilseledande ord, goodwill hade varit mer passande i ungefär 9/10 av ärenden, summan man får ”tillbaka” är oftast baserat på ens nettoinsättningar under en x-y period och dom återbetalas som goodwill av företaget. Men i vissa unika fall är det spelbolaget som faktiskt har felat inom ramarna av RG/m.m.

Jag har personligen sett det mesta då olika typer av människor skriver till och från, vi har sett folk som hade ordnade och ”städade” liv hamna i spelmissbruk, där dom spelat bort hela sitt liv inte bara ekonomiskt.

Har även sett folk som vunnit 6 siffrigt, men med ett aktivt spelmissbruk blir det där 6 siffriga snabbt till 6 siffrigt i skulder.

Som jag nämnde i inlägget du citerade finns det en del som önskar få återbetalning från spelbolag för att spela vidare, såna är enkla att syna. Och såna ignorerar man att hjälpa.

Finns dom som har verkligen börjat på ett nytt kapitel efter att ha fått en återbetalning. Och jag antar du vill vara i denna kategori.

Att vara ett mail ifrån chansen till att få tillbaks en stor summa bortspelade pengar, det är min typ av underhållning och något alla borde pröva. Ja det är tråkigt få ett besked om nekad återbetalning men du har åtminstone försökt! Det är bättre än gå runt tänka om en återbetalning hade varit möjlig, du blev nekad, du går vidare med livet.

Efter att ha hjälpt andra nu sedan 2018 har man fått se massvis med misslyckade ärenden men även lyckade ärenden, det är enkelt kategorisera dom utifrån personens ärende:

1. Goodwill ärende (Svagt ärende).
2. Ärende med tydlig bevisning där spelbolaget gått emot allt vad som är rätt. (Starkare ärende).
3. Övrigt (Även starkt).

Sen beror det på spelbolag, man kan ha hur bra ärende som helst men är det fel spelbolag/fel tidsperiod så funkar det inte.

3 exempel på bolag som ofta nekar: Snabbare, Betsson, curacao licensierade. (Ref: Jag har iallafall aldrig lyckats med Betsson, sen har ingen heller i mitt kontaktnät lyckats i alla fall. Sen är inte det så långt ifrån lite sökande på nätet för att veta att Betsson till hör bolagen som inte återbetalar och som inte verkar bry sig ett dugg om ansvarsfullt spelande eller något med ordet ansvar i.)

3 exempel på bolag som är rättvisa: Expekt, Betway, 888 (Ref: Se tidigare inlägg där jag bifogat lyckade ärenden från exempelvis Betway och Expekt så kan ni få en inblick hur spelbolag resonerar vid återbetalning).

Du beskriver det bra Lali, att man får en ny chans och kan lämna spelandet bakom sig. Lyckas man få en stor summa pengar tillbaks rakt in på kontot extra på vardagen är det få som klagar, frågan är hur man förvaltar en sådan chans, lägga på skulder, betala av privatlån, kanske köpa något man alltid velat men tyvärr spelat bort, berätta till en som står en nära att man lyckats få tillbaka det man spelat bort brukar vara en favorit vi hör av andra, kanske har man redan gjort allt detta och då blir pengarna man får tillbaks ännu härligare för då får man faktiskt smaka på dom.

Samtidigt som man bör vara redo att det kan misslyckas och att man ska ändå ha som mål sluta spela och gå framåt i livet.

Jag har aldrig sett någon med aktivt spelmissbruk långsiktigt må bra, eller bli ”rik” som ironiskt nog målet oftast är. Visst att det är ett missbruk, men om det finns folk som tagit ur sig missbruk och förbättrat sina liv har man facit i hand att det går, folk vill oftast benämna sig bland den 1% av unika kategorin som på något magiskt sett inte kan bli av med sitt spelmissbruk eller iallafall inte förens dom fått den där ”storvinsten som ska lösa alla problem sen slutar jag spela” Som ni märker börjar det bli mer av en fantasi här och inte verklighet, sånt finns inte.

Ibland måste man zooma ut och inte bara sluta för sig själv men för ens nära runt en, för ens egna framtid, för ens egna lycka, det går bli av med även om det är svårt, man bör motiveras ännu mer då, hur stolt hade man inte varit komma över ett spelmissbruk som varit så svårt att bli av med, en ny känsla av självförtroende.

Avslutningsvis med andra ord är det mer värt försöka sig på en återbetalning:
1. Du kanske får en summa tillbaks.
2. Du blir permanent avstängd från bolaget du spelat på mest alltid en bonus.
3. Det värsta du kan få är ett nej (Med andra ord där du redan befinner dig just nu, värre kan det inte bli dom, förutom om du sprungit runt lovat folk en massa pengar innan ett lyckat ärende då har du en del förklaringar att jobba på).

Gör 2022 till ett bättre år än 2021 även om det är med små steg.
Du som är påläst cransved.
Vad tror du man måste ha för netto förlust på 1år hos svenskaspel för att ens göra e44 försök där med återbetalning?

Du som är påläst cransved.
Vad tror du man måste ha för netto förlust på 1år hos svenskaspel för att ens göra e44 försök där med återbetalning?
Det handlar mer om omständigheterna än summan. Men varför summa generellt är viktigt är eftersom om nån spelat bort rimliga nivåer över tid så ser man inget fel.
Därav är summan en av omständigheterna men inte allt.

Det handlar mer om omständigheterna än summan. Men varför summa generellt är viktigt är eftersom om nån spelat bort rimliga nivåer över tid så ser man inget fel.
Därav är summan en av omständigheterna men inte allt.
180k på ett år. Varav en månad förlora jag ca 80k.

Är det någon här som lyckats få återbetalning från videoslots? Har ett ärende där, tagit ett par veckor nu utan svar

180k på ett år. Varav en månad förlora jag ca 80k.
Känner du att du vill testa så bör du göra det, du har inte direkt något att förlora på det.
Det viktiga du ska fråga dig är om Svenska spel har ringt dig och kollat upp med dig kring ansvarsfullt spelande. Dom brukar ringa från ´´Slite´´.

Är det någon här som lyckats få återbetalning från videoslots? Har ett ärende där, tagit ett par veckor nu utan svar
Jag har ett lyckat fall åt en annan vi hjälpt från Videoslots. Ingen stor summa men ett par tiotusen.
Har även misslyckade fall därifrån.

Något som har en röd tråd i alla ärenden är att Videoslots tar långt över 8 veckor i att ge svar i sådana ärenden, vore generöst påstå dom kommer med ett svar inom 8 veckor.

Har dock mail till högre ledning på Videoslots om det är av intresse, skicka ett PM. Brukar ge lite bättre effekt ibland.

Lycka till.

Jag har ett lyckat fall åt en annan vi hjälpt från Videoslots. Ingen stor summa men ett par tiotusen.
Har även misslyckade fall därifrån.

Något som har en röd tråd i alla ärenden är att Videoslots tar långt över 8 veckor i att ge svar i sådana ärenden, vore generöst påstå dom kommer med ett svar inom 8 veckor.

Har dock mail till högre ledning på Videoslots om det är av intresse, skicka ett PM. Brukar ge lite bättre effekt ibland.

Lycka till.
Respekt för hur du pallar svara på allas frågor dygnet runt haha!

Respekt för hur du pallar svara på allas frågor dygnet runt haha!
Haha, det är ändå kul jag vet själv hur man kunde vara i början när man inte hade så bra koll hur allt funkar.

Folk har så olika ärenden,

Vissa har så starka ärenden man kan nästan se en återbetalning framför sig medans andra har så svaga ärenden men vill ändå försöka, sen blir dom griniga när det inte gick vägen.

Återbetalningar är ingen garanti bara en bonus, går det vägen så är det ett stort plus/bonus, går det inte vägen så får man fokusera istället på att inte förlora mer i framtiden, och fixa till sitt liv.

Man märker snabbt vilka kontaktar i genuina syften att förbättra sitt liv och få tillbaks en del av sina bortspelade pengar, att få tillbaks en summa från sina bortspelade pengar är en skön känsla, vem tackar nej till det.

Men såna som spelar aktivt och endast vill få tillbaks pengar för att kunna spela vidare, såna märker man rätt snabbt vilka det är och såna sållar man bort och väljer att inte hjälpa.

Finns ett exempel utan att nämna några namn, där vi hjälpte en person få tillbaks en summa, personen fick då tillbaks en ganska stor summa men ändå långt ifrån alla nettoinsättningar,
När vi kollade läget med personen ett tag senare så hade hen spelat bort hela den summan i princip samma vecka, eftersom motivationen löd: Om jag ändå inte fick tillbaks allt kan jag lika gärna spela bort denna ´´Lilla summa´´.

Vissa vill förbättra sina liv, andra vill bara förvärra sina liv.

Jag fick tillbaka ca 10k, det var precis i skiftet när man började med spelpaus -jag hade mail om att jag begärt att stänga mitt konto permanent pga spelberoende men kunde spela igen när svenska licensen kom. De var knepiga och sa först nej, men fick igenom det till slut.

Jag har fått tillbaka en större summa av dem. Var många nej innan jag tillslut lyckades så ge inte upp

Haha, det är ändå kul jag vet själv hur man kunde vara i början när man inte hade så bra koll hur allt funkar.

Folk har så olika ärenden,

Vissa har så starka ärenden man kan nästan se en återbetalning framför sig medans andra har så svaga ärenden men vill ändå försöka, sen blir dom griniga när det inte gick vägen.

Återbetalningar är ingen garanti bara en bonus, går det vägen så är det ett stort plus/bonus, går det inte vägen så får man fokusera istället på att inte förlora mer i framtiden, och fixa till sitt liv.

Man märker snabbt vilka kontaktar i genuina syften att förbättra sitt liv och få tillbaks en del av sina bortspelade pengar, att få tillbaks en summa från sina bortspelade pengar är en skön känsla, vem tackar nej till det.

Men såna som spelar aktivt och endast vill få tillbaks pengar för att kunna spela vidare, såna märker man rätt snabbt vilka det är och såna sållar man bort och väljer att inte hjälpa.

Finns ett exempel utan att nämna några namn, där vi hjälpte en person få tillbaks en summa, personen fick då tillbaks en ganska stor summa men ändå långt ifrån alla nettoinsättningar,
När vi kollade läget med personen ett tag senare så hade hen spelat bort hela den summan i princip samma vecka, eftersom motivationen löd: Om jag ändå inte fick tillbaks allt kan jag lika gärna spela bort denna ´´Lilla summa´´.

Vissa vill förbättra sina liv, andra vill bara förvärra sina liv.
Är du vänlig och svarar på mitt senaste mail?

Något som är märkbart är att:
1. Det var lättare med återbetalningar vid årsskiftet ang. Goodwill ärenden. Andra ärenden spelar ingen roll. Kan ha med att göra att den nya licensen var oviss på den tiden och ingen ville riskera något.
Det blir svårare att få återbetalningar ju längre tiden går, detta har jag även fått bekräftat av en som självt jobbar med refund ärenden som jag känner rätt bra på ett privat plan.

Annan sak om det gäller GDPR ärenden, eller där bolag tydligt felat mot kunden etc.
Finns mer värde i att återbetala en kund gör bolag det oftast, finns inget värde i det struntar dom i fullständigt om dom inte vill erbjuda en goodwill.

2. Ibland lönar det sig att vara på bolag efter ett nej, helst med nya argument, då det ibland kan ändra deras syn på saken/ärendet, därför är det viktigt ge alla detaljer och vara noggrann i ett ärende.

Vissa verkar exempelvis missa att dom fått info om ansvarsfullt spelande och bekräftat att dom är Ok med sina nivåer av spelande, svårt säga emot det där, och då blir det oftast ingen återbetalning och då har spelbolaget gått i linje med deras krav.

Något som är märkbart är att:
1. Det var lättare med återbetalningar vid årsskiftet ang. Goodwill ärenden. Andra ärenden spelar ingen roll. Kan ha med att göra att den nya licensen var oviss på den tiden och ingen ville riskera något.
Det blir svårare att få återbetalningar ju längre tiden går, detta har jag även fått bekräftat av en som självt jobbar med refund ärenden som jag känner rätt bra på ett privat plan.

Annan sak om det gäller GDPR ärenden, eller där bolag tydligt felat mot kunden etc.
Finns mer värde i att återbetala en kund gör bolag det oftast, finns inget värde i det struntar dom i fullständigt om dom inte vill erbjuda en goodwill.

2. Ibland lönar det sig att vara på bolag efter ett nej, helst med nya argument, då det ibland kan ändra deras syn på saken/ärendet, därför är det viktigt ge alla detaljer och vara noggrann i ett ärende.

Vissa verkar exempelvis missa att dom fått info om ansvarsfullt spelande och bekräftat att dom är Ok med sina nivåer av spelande, svårt säga emot det där, och då blir det oftast ingen återbetalning och då har spelbolaget gått i linje med deras krav.
Hur menar du med ”Det blir svårare att få återbetalningar ju längre tiden går”?
Att om det går flera veckor utan svar så minskar det möjligheterna till att få en återbetalning? Jag har ett pågående ärende hos Unibet och är inne på 4e veckan nu..

Hur menar du med ”Det blir svårare att få återbetalningar ju längre tiden går”?
Att om det går flera veckor utan svar så minskar det möjligheterna till att få en återbetalning? Jag har ett pågående ärende hos Unibet och är inne på 4e veckan nu..
Nej, menar i allmänhet kunder som frågar om återbetalningar som genererar i en goodwill.

Att du får vänta länge har inget med chanserna att få en lyckad återbetalning.

Har sett ärenden där det väntas i 6 månader få en återbetalning, har sett ärenden där en återbetalning kommer inom 48 timmar.
Och har sett ärenden som nekas efter 6 månader, och har sett ärenden som nekas efter 48 timmar.

Med andra ord spelar tidsintervallen mellan att man skickar in ärendet och få svar, noll.

Man har lärt sig nu ungefär vilka bolag som tar längre tid på sig generellt, unibet är ett av dom bolagen som tar lång tid i sådana här ärenden. Det är normalt.

Någon som vet hur lång tid mr Green kan ta på sig för att skicka SAR?

Jag har ett ärende hos Mr Green sen hösten 2021 med anledning av att jag kunnat återöppna mitt konto efter en begäran om permanent spärr till följd av spelberoende. De bekräftade i sitt mail till mig att jag stängt samtliga konton permanent inom koncernen och att de varit permanent stängda sedan 2016. Då det inte stämmer eftersom jag kunde återöppna konto 2019 återkom de sedan igen och menar att jag brutit mot deras regler om multipla konton och vill därför inte ge en återbetalning. Jag har tagit ärendet vidare till ARN men står nu inför ett problem med att de inte skickar min SAR som jag behöver som underlag. Det skulle ta Max 28 dagar sa de i slutet av November men har väntat dubbelt så länge och jag får inga svar från relevant avdelning trots att jag har kontaktuppgifter direkt till dem direkt via Mail. kundtjänsten meddelar bara att de ska påminna men inget händer.

Något förslag på vad jag kan göra för att skynda på detta?

Någon som vet hur lång tid mr Green kan ta på sig för att skicka SAR?

Jag har ett ärende hos Mr Green sen hösten 2021 med anledning av att jag kunnat återöppna mitt konto efter en begäran om permanent spärr till följd av spelberoende. De bekräftade i sitt mail till mig att jag stängt samtliga konton permanent inom koncernen och att de varit permanent stängda sedan 2016. Då det inte stämmer eftersom jag kunde återöppna konto 2019 återkom de sedan igen och menar att jag brutit mot deras regler om multipla konton och vill därför inte ge en återbetalning. Jag har tagit ärendet vidare till ARN men står nu inför ett problem med att de inte skickar min SAR som jag behöver som underlag. Det skulle ta Max 28 dagar sa de i slutet av November men har väntat dubbelt så länge och jag får inga svar från relevant avdelning trots att jag har kontaktuppgifter direkt till dem direkt via Mail. kundtjänsten meddelar bara att de ska påminna men inget händer.

Något förslag på vad jag kan göra för att skynda på detta?
SAR bör dom skicka inom 30 dagar, från att du begärt det + skickat in verifikation/ID.
OM inte så ska dom meddela dig att det kommer ta lite längre tid.

Antar du fått direktkontakt till dom via ARN ärendet i sig? Då allt är transparent där, det är också ett litet bra tips till alla. När ni gör ett ärende med ett spelbolag via ARN och tar en bit i processen så får ni tillgång till transparens ni kan se relevanta avdelningen eller den specifika personens inom spelbolagets mail som hanterar ditt återbetalningsärende.

Be ARN skjuta upp slutdatumet lite och förklara som det är att du inte fått det du behöver som underlag ännu men att du begärt det i stöd av GDPR.

Lycka till.

Har någon här varit förlorande kund hos någon av de stora spelbolagen under åren 2017-2022 som inte presenterat sitt ärende? Har du haft regelbunden kontakt med kundservice? Bonusar ofta tillagda på ditt konto efter begäran? Eller något annat som inte hör till det vanliga? Hör av dig med din historia/situation.

Krav:
Du ska ha spelat mellan 2017-2022.
Du ska ha förlorat 500.000 sek+ i rena nettoinsättningar hos ett och samma bolag. I vissa fall går lägre belopp OK om det är under en kort tid som det spelats bort.
Har du uppvisat Source of Wealth till bolaget så ska det inte stämma överens med dina insättningar, eller så ska du inte ha visat Source of wealth trots att dina insättningar nådde en hög nivå.
Du ska ha fått spela och förlorat stora belopp men aldrig blivit informerad kring ansvarsfullt spelande under period 2017-2019, samt 2019-2022.

Inte ett krav men stort plus:
Om bolaget har felat mot dig genom GDPR eller brustit i hanteringen.
Kontakt/kommunikation med spelbolaget i form av mails/live-chattar där du begärt exempelvis bonusar, eller har nämnt att du har spelproblematik/Eller ha signalerat tecken på spelmissbruk.
Att du var VIP kund hos bolaget.

Kanske har du blivit erbjuden vip resor, fått delta i events, haft en personlig kommunikation med nån på VIP-avdelningen/Lojalitetsavdelningen på bolagen nedan, kanske har du haft regelbunden mailkontakt/telefonsamtal, kanske har du informerat bolaget om din spelproblematik men ändå fått spela vidare, kanske har du signalerat tydliga tecken på spelmissbruk men ändå fått spela vidare.

Endast dessa bolag gäller: Bwin, 888, Betfair, Unibet, Bet365, Casumo, Storspelare, Expekt, Betway, Svenska Spel, Leo Vegas, Bethard, Betsson, Nordicbet, William Hill, med särskilda undantag.

Särskilt uppskattat om det är: Betway, Expekt, Bwin, Svenska spel.

Vi är villiga att hjälpa med ett återbetalningsärende, endast en person, dock ska det vara ett bra ärende och möta kriterierna ovan.

Det vi hjälper med är inte bara ett skriva ihop ett mail, men vi kommer även ge kontaktuppgifter till den rätta personen i högre avdelningen att kontakta för att nå bäst effekt i återbetalningsärendet.

Hör av er via PM. Alternativt via mailet ovan här ett par inlägg bakåt som nämnts.

Herregud vilka patetiska människor ni är. Att spela går bra men när ni förlorar, ja då är det spelbolagens fel för ni inte kan hålla fingrarna borta. Ta ert ansvar och stå för det ni gjort. Ni är patetiska speltorskar, som dessutom vill lägga över ansvaret på spelbolagen...man kan ju inte göra annat än att skratta
Patetisk människa är en dömmanfe råtta som dig. Lallar bakom skärmen kallar någon som har ett beroende patetiskt? Smuts är du, en tuff Svensson som varit på ölen såhär en fredags kväll och ska in spela lite cool?

Herregud vilka patetiska människor ni är. Att spela går bra men när ni förlorar, ja då är det spelbolagens fel för ni inte kan hålla fingrarna borta. Ta ert ansvar och stå för det ni gjort. Ni är patetiska speltorskar, som dessutom vill lägga över ansvaret på spelbolagen...man kan ju inte göra annat än att skratta
Att kalla dig dum vore att ge dig en komplimang.

90% av dom som söker återbetalningar från spelbolag är såna som tagit sig ur sitt spelmissbruk och insett att dom har felhanterats av spelbolag eller utnyttjas, vilket sker. Hur går resonemanget att man inte ska stå upp för sig och kämpa för att få tillbaks en del av nettoinsättningarna man tyvärr har dumpat hos spelbolagen? Sen finns en liten procent, antagligen kategorin du tillhör som spelat bort en del och misslyckats med att få tillbaks och önskar alla andra lika illa som dig.

Det finns bara EN anledning att inte söka återbetalning hos spelbolag det är att man inte gillar pengar. Majoriteten i detta forum har nog inget emot en stor summa pengar om det finns liten chans till det.

Har man skrapat trisslotter som jag antar att du gjort så är det kanske inte värt söka återbetalning, men finns folk här som spelat bort uppemot hundratusentals kronor då finns värde i det.

Sök hjälp för ditt mående, du verkar inte må bra. Det är en bra början. Förstår att det är kul spela över på internet, och att keyboarden förmodligen är din närmaste vän under dessa tuffa tider, men du slösar bara din egna tid med dina inlägg här på forumet.

När du gjort det kan du försöka sluta ta fler lån, då ilskan förmodligen kommer från att du har det dåligt ställt ekonomiskt, eller återigen (1) måendet, och ta hjälp här i forumet om hur du ska betala av dina lån, finns massor med trådar om det.

Sen kan du återkomma till denna tråd och få råd och tips hur du kan begära en återbetalning från spelbolagen du har spelat bort pengar hos eller följa ditt eget råd att inte försöka alls och ta ditt ansvar och stå för det du gjort och bli utnyttjad av spelbolag.

Delar med en Unibet återbetalning, då vi personligen aldrig lyckats hjälpa någon med Unibet tidigare var detta en nyhet även för oss,
Storspelare har jag sett återbetalningar från där vi hjälpt, men inte Unibet. Så detta blir den första från just Unibet vilket är kul.

Unibet återbetalning

Ärende fokus: SOW/Ansvarsfullt spelande.

+Övrigt som jag inte kan nämna här.

Summa: 673.539 SEK Netto bortspelat / Varav 260.000 SEK återbetalda utav 673.539 SEK netto.

Period: 2017-2021.
Personen var avstängd via Spelpaus vid förfrågan om återbetalning.
Personen i fråga fick ett nej från början, för att sedan ändras efter nya argument.
Behandlingstid: Cirka 3 månader. 8 veckor + med förlängning, 12 veckor totalt.
Hur många mails totalt med begäran av återbetalning: 2.
Kontaktade högre ledning i samband med ärendet: Ja.
Nämnt spelmissbruk i sin kontakt med bolaget: Nej.
Rimliga tecken på att spelmissbruk kan ha funnits: Ja.
Regelbunden kontakt med spelbolaget i form av mails/livechatt: Ja.

Hoppas det kan motivera någon som håller på med Unibet eller inom Kindred group koncernen eller som driver ett ärende mot ett övrigt bolag.

Bästa tipsen vi generellt kan ge är, ge inte upp efter ett nej, och bemöt med nya argument, ibland har dock spelbolagen rätt det måste man även acceptera, men ibland har dom faktiskt fel.

Valt att inte ta med namn av logiska skäl och främst av respekt till den som vi hjälpt.

Bilagor

• unibetåterbetalning.webp
    unibetåterbetalning.webp
    71.8 KB · Visningar: 81
Delar med en Unibet återbetalning, då vi personligen aldrig lyckats hjälpa någon med Unibet tidigare var detta en nyhet även för oss,
Storspelare har jag sett återbetalningar från där vi hjälpt, men inte Unibet. Så detta blir den första från just Unibet vilket är kul.

Unibet återbetalning

Ärende fokus: SOW/Ansvarsfullt spelande.

+Övrigt som jag inte kan nämna här.

Summa: 673.539 SEK Netto bortspelat / Varav 260.000 SEK återbetalda utav 673.539 SEK netto.

Period: 2017-2021.
Personen var avstängd via Spelpaus vid förfrågan om återbetalning.
Personen i fråga fick ett nej från början, för att sedan ändras efter nya argument.
Behandlingstid: Cirka 3 månader. 8 veckor + med förlängning, 12 veckor totalt.
Hur många mails totalt med begäran av återbetalning: 2.
Kontaktade högre ledning i samband med ärendet: Ja.
Nämnt spelmissbruk i sin kontakt med bolaget: Nej.
Rimliga tecken på att spelmissbruk kan ha funnits: Ja.
Regelbunden kontakt med spelbolaget i form av mails/livechatt: Ja.

Hoppas det kan motivera någon som håller på med Unibet eller inom Kindred group koncernen eller som driver ett ärende mot ett övrigt bolag.

Bästa tipsen vi generellt kan ge är, ge inte upp efter ett nej, och bemöt med nya argument, ibland har dock spelbolagen rätt det måste man även acceptera, men ibland har dom faktiskt fel.

Valt att inte ta med namn av logiska skäl och främst av respekt till den som
Får man fråga om hur omständigheterna såg ut och vad det var för grunder personen fick återbetalning på?

@Cranved härligt att se!

driver just nu ett ärende med Unibet sedan ett par veckor tillbaka. Spelat bort ännu mer än ovanstående och till skillnad från din klient så har jag själv erkänt spelmissbruk samt varit avstängd (egen vilja) för att sedan låtas spela igen. Mail/telefonkontakt men ändå fått vara kvar som kund. Detta fördelat på en 10 årsperiod

ska bli spännande att se vad dom beslutar!

@Cranved härligt att se!

driver just nu ett ärende med Unibet sedan ett par veckor tillbaka. Spelat bort ännu mer än ovanstående och till skillnad från din klient så har jag själv erkänt spelmissbruk samt varit avstängd (egen vilja) för att sedan låtas spela igen. Mail/telefonkontakt men ändå fått vara kvar som kund. Detta fördelat på en 10 årsperiod

ska bli spännande att se vad dom beslutar!
Hade du verkligen nämnt spelmissbruk och att du önskar bli avstängd för att sedan kunna spela vidare/öppna upp kontot?
Det är inget som hör till det vanliga iallafall. Märkligt av Unibet.

Hoppas du lyckas med återbetalning. Uppdatera gärna oss.

Får man fråga om hur omständigheterna såg ut och vad det var för grunder personen fick återbetalning på?
Då det gäller en annan person/tredje part kan vi inte gå in på detaljer.

Återbetalningen var rubricerad som god gest goodwill, som det är i 99% av återbetalningar där en återbetalning går igenom.

Omständigheterna var en överträdelse inom både Source of Wealth samt ansvarsfullt spelande + övriga saker som vi hittade där Unibet felade mot personen i fråga.

Fick precis negativt svar av Unibet. Att dom anser att dom inte gjort något fel i någon form av punkt och inte tar ansvar över huvudtaget. Inte ens goodwill. Dom anser att dom inte sett tecken på spelmissbruk trots att jag under 10 års tid satt in hundratusentals kronor. I juli 2021 kontaktade dom mig för dom såg tecken på förhöjd aktivitet så dom valde att sänka insättningsgränserna, men dom skrev i samma svar nu att dom inte sett tecken? Dom sänkte gränserna och bad mig skicka in styrkande uppgifter på inkomst om jag ville höja gränsen igen.

innan dom kontaktade mig så hade jag satt in över 150.000 kr och då hade dom INTE bett mig skicka in några dokument som styrker min inkomst. Är 150.000 kr på 9 månader normal insättning? Nästan 15.000 kr i månaden?

oavsett, helt jävla sjukt att dom inte ens anser att en goodwill är på sin plats. Kindred Group är den smutsigaste aktören på marknaden och fy fan vad dom utnyttjar människors missbruk.

Jag kommer nu begära ut min SAR för att dom säger att dom inte sett tydliga tecken på spelmissbruk är en otrolig lögn. Dom måste väl skicka den till mig?
Har även bett om kontaktuppgifter till ansvariga personer i deras ledning.

Vilka ska man kontakta högre upp i ”ledningen” för att få mer effekt? Är det VD på Kindred Group? Marknadschef?

Fick precis negativt svar av Unibet. Att dom anser att dom inte gjort något fel i någon form av punkt och inte tar ansvar över huvudtaget. Inte ens goodwill. Dom anser att dom inte sett tecken på spelmissbruk trots att jag under 10 års tid satt in hundratusentals kronor. I juli 2021 kontaktade dom mig för dom såg tecken på förhöjd aktivitet så dom valde att sänka insättningsgränserna, men dom skrev i samma svar nu att dom inte sett tecken? Dom sänkte gränserna och bad mig skicka in styrkande uppgifter på inkomst om jag ville höja gränsen igen.

innan dom kontaktade mig så hade jag satt in över 150.000 kr och då hade dom INTE bett mig skicka in några dokument som styrker min inkomst. Är 150.000 kr på 9 månader normal insättning? Nästan 15.000 kr i månaden?

oavsett, helt jävla sjukt att dom inte ens anser att en goodwill är på sin plats. Kindred Group är den smutsigaste aktören på marknaden och fy fan vad dom utnyttjar människors missbruk.
Kanske inte normalt. Men absolut inte onormalt skulle jag tyvärr tro.

Vilka ska man kontakta högre upp i ”ledningen” för att få mer effekt? Är det VD på Kindred Group? Marknadschef?

Det är i sånna här lägen man ska ta ett steg tillbaka. Köra in huvudet i frysen ett tag och lugna ner sig. Sen återkomma med ett väl formulerat svar. Jag tror att det är här många gör fel med att låta känslorna ta över och man låter desperat när man skriver till dom. Det är där jag tror det kan vara bra att ta hjälp av Cranved. Dock ingen erfarenhet av hen men verkar dock väldigt vältalig.

*OBS ej sponsrat inlägg* :)

@lalidafa Slår nästan vad om att du fått ett svar likt ´´Du kontaktade oss (datum) och nämnt spelproblem varpå vi stängde av dig´´ Eller något i den stilen. Vilket Unibet brukar göra i lägen där dom väljer neka återbetalning.

Det fula med spelbolag är deras template svar, det är normalt, handlar inte om template i sig det är inga problem det är ju tidskrävande anpassa varje email det hade aldrig funkat, men problemet är när template blir skickade i fel lägen.

Edit: Såg nu att du hade skrivit vad dom besvarat dig. Men även det tror jag är ett template svar från deras sida.

Tycker själv Unibet är bland dom svåraste att göra med, vi har bara lyckats med dom vid ett tillfälle, och då har man ändå haft en del ärenden där.

Samla ihop dig, skriv ett till mail över helgen, där du poängterar i detalj vart du anser dom felat och ta upp att det dom skickat ut till dig är en template med anpassade datum, men som inte stämmer överens med vad du gått igenom under din speltid hos Unibet, och nämn alla dina argument där, och be om att det ska skickas till Unibets Compliance manager/Head of responsible gaming.

Tror inte det är tillåtet skriva ut mails här i forumet.

Annars hade jag bjudit på ett mail till en i högre ledningen du kan även skriva till.

Senast ändrad:
Tack för svar!

det sjukaste av allt. Jag är avstängd på spelpaus, tog det längsta. Ändå skriver dom i mailet att dom rekommenderar mig att jag stänger av mig på spelpaus.se

Insättningar på 190.000 kr på 12 månader. Borde inte Unibet begära styrkande dokument var pengarna kommer ifrån?

Det är av största vikt för oss att ge våra kunder en säker och underhållande spelupplevelse och vi har därför ett avancerat system för att uppmärksamma förändringar i spelmönster och spelbeteende. Vårt system har endast reagerat på din spelaktivitet vid ett tillfälle den 05/07/2021. Vi valde dock baserat på denna notis att införa ett insättningstak på ditt spelkonto den 12/07/2021 och detta kommunicerades till dig samma dag.
Vi har även genomfört en spelansvarsanalys av ditt spelkonto och inget indikerar att din spelaktivitet var på en skadlig nivå.

Första och sista stycket. Säger dom inte emot sig själva?

Insättningar på 190.000 kr på 12 månader. Borde inte Unibet begära styrkande dokument var pengarna kommer ifrån?
Från spelbolags-perspektiv, dessa 190.000 på 12 månader är inget oroväckande. Full förståelse för att det kan låta som en diskrepans när det kommer till spelansvar, men ur ett perspektiv från spelbolagets perspektiv där en kund gör insättning på 190.000 sek på 12 månader anses inte som orimligt.

Du nämner insättningar på 190.000 kr, men hur mycket har du tagit ut? Vad är rena nettoinsättningar ur egen ficka? Detta räknas inte till: Vinster som du tagit ut från Unibet för att sedan sätta in igen, ex. Om du vinner 25.000 sek, tar ut dom, och har dom på ditt konto ett tag, går lite veckor, så lägger du in tillbaks 25.000 sek kronor till bolaget, då är nettoinsättningarna fortfarande 0.

Ge lite mer info kring det där.

Angående din fråga om första och sista stycket i ditt senaste inlägg, det dom menar är att deras automatiska system reagerat på din spelaktivitet vid ett tillfälle, dock baserat på den notisen trots att dom inte behövde så valde dom att införa insättningstak på ditt konto av ren säkerhet, och att dom ska ha mailat dig samma dag kring det (Har dom gjort det?).

Sen att dom har gjort en manuell spelansvarsanalys av ditt spelkonto där enl. deras system och interna procedurer inte kan hitta något som indikerar på att din spelaktivitet var på en skadlig nivå, det är många saker som räknas in i den analysen kan jag garantera dig.

Tråkigt att se att du inte fick ditt önskvärda resultat i ditt återbetalningsärende, men ibland har faktiskt spelbolagen rätt. Hur tråkigt det än är att erkänna det.

Vi påstår inte att spelbolaget har rätt i ditt ärende, eller fel, det vet vi ingenting om. Då vi varken har Unibets sida i detta ärende, eller din sida i detta ärende (Datan) att kolla igenom.

Hoppas det löser sig för dig i alla fall.

Senast ändrad:
Det är i sånna här lägen man ska ta ett steg tillbaka. Köra in huvudet i frysen ett tag och lugna ner sig. Sen återkomma med ett väl formulerat svar. Jag tror att det är här många gör fel med att låta känslorna ta över och man låter desperat när man skriver till dom. Det är där jag tror det kan vara bra att ta hjälp av Cranved. Dock ingen erfarenhet av hen men verkar dock väldigt vältalig.

*OBS ej sponsrat inlägg* :)
Kan själv intyga att så är fallet.

Många svarar ´´desperat´´ tillbaks, och använder exakt samma argument som tidigare, det ger inte läge för bolaget att ens skicka upp ärendet på nytt, ibland så brukar högre ledningen säga till kundservice att inte längre skicka upp ärenden av en viss person upp till dom, och vill endast bli kontaktade av tredje part och då samarbeta därifrån.

Därför är det första mailet man skickar det viktigaste, och det andra, och det tredje. Efter det är chanserna i princip väck.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp