Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Återta bestridande

Är det någon som vet vad som händer om jag återtar ett bestridande från Kronofogden. Coll kan tänka sig att jag får dela upp betalningen men då måste jag först återta mitt bestridande.
Det eller betala hela summan.

Ja, det blir utslag och du får anmärkning

Men va? Dom kan väl bara helt enkelt dra tillbaka ärendet från KFM?

Risk för utslag ja.
Kolla det ordentligt med Colligent först.

Men va? Dom kan väl bara helt enkelt dra tillbaka ärendet från KFM?
Varför skulle dom göra det när han inte inkommer med betalning? Om du drev företag skulle du återkalla om nån sa att han skall betala senare?

Coll eller colligent brukar vilja ha en större summa att dra tillbaka ärendet , i mitt fall blev det 4000 kr på total skuld 15 000 kr

Är det någon som vet vad som händer om jag återtar ett bestridande från Kronofogden. Coll kan tänka sig att jag får dela upp betalningen men då måste jag först återta mitt bestridande.
Det eller betala hela summan.

Återtar du bestridandet blir det utslag och anmärkning. Så undvik det.

Varför skulle dom göra det när han inte inkommer med betalning? Om du drev företag skulle du återkalla om nån sa att han skall betala senare?
Vadå varför skulle dom göra det?
Uppenbarligen kunde dom tänka sig en delbetalning. Då brukar man ju kunna betala in ett visst belopp och så drar dom tillbaka ärendet.

Vadå varför skulle dom göra det?
Uppenbarligen kunde dom tänka sig en delbetalning. Då brukar man ju kunna betala in ett visst belopp och så drar dom tillbaka ärendet.

Jo, men han skulle ringt dom innan han skrev på delgivningen vilket han uppenbarligen inte gjorde.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp