Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Åtgärder Hög inflation, stigande räntor m m

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 887
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Meddelanden
18 706
Mottagna reaktioner
13 051
Poäng
8 887
Oj.

Inflationen rasade ganska rejält.

Nu tror jag visserligen att man ändå höjer med 0.25 i september men jag är inte alls säker att man gör ytterligare höjningar.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517

Enligt Alexander Norén är det dels konsumtionen av sötsaker och glass som drar upp inflationstakten, men också rekreation och kultur.
Vi får sluta äta godis och glass, och inte gå på bio. :)

lex

V.I.P
Poäng: 577
Meddelanden
944
Mottagna reaktioner
573
Poäng
577
Oj.

Inflationen rasade ganska rejält.

Nu tror jag visserligen att man ändå höjer med 0.25 i september men jag är inte alls säker att man gör ytterligare höjningar.

blir lite missvisande när det är elpriser som är -33% och tillfälligt drar ner kpin oväntat mycket… i vinter så är säkert elpriset högt igen, så då kan det mycket väl bli en höjning till.

lex

V.I.P
Poäng: 577
Meddelanden
944
Mottagna reaktioner
573
Poäng
577
Cornucopia har en bra sammanfattning

”Däremot blev för månaden enskilda poster billigare, som livsmedel som backade -0.7%, men ändå har ökat 9.2% på ett år. Det blev även billigare att hyra bil, med -14% och flyga utomlands med -28.6% och paketresor med -22.1% på en månad. Dessa fyra punkter minskade inflationstakten med -0.8 procentenheter, varav endast 0.1 procentenheter var livsmedel. Utan att biluthyrning och flyg- eller paketresor blivit billigare steg alltså priserna fortfarande med 0.8% på en månad och årstakten hade blivit 8.2%”

Flyg, paketresor och hyrbilar är säsongsbetonat, utan dem så ökar fortfarande inflationstakten…

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Nu känns det som att vi kommer att ha höga räntor en bit in på 2025 innan det kommer ngn sänkning som är av betydelse. Det är så jag tolkar riksbankschefens ord.

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Meddelanden
2 334
Mottagna reaktioner
947
Poäng
817
Nu känns det som att vi kommer att ha höga räntor en bit in på 2025 innan det kommer ngn sänkning som är av betydelse. Det är så jag tolkar riksbankschefens ord.
Dom har ingen aning.

Blev glad dom äntligen går in i valutan iaf.
Samt utökar antalet möten per år.

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Meddelanden
1 304
Mottagna reaktioner
1 140
Poäng
837
Verkar som att mest troliga scenariot är en räntehöjning till och hålla det på den räntenivån rätt länge. 2024 kommer bli galet tufft för svenska hushåll.

Vi går också in i dom 2 kvartalen när som flest antal bolån ska omförhandlas på toppen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp