Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Önskas tips på kontokrediter

Euroloan använder UC och Bisnode enligt hemsidan
Ja, hade en svag aning om att jag läst det, tyvärr finns det väl inget alternativ om man vill ha kredit utan UC. Men jag undrar du skrev " hos Ferratum har jag 1000 kr kontokredit som jag inte använt på ett tag men där får jag inte höja med hänvisning till tidigare betalningshistorik (ett Rissicum lån som gick till Inkasso)" Risicum är väl inte ett Ferratum lån så hur kan Ferratum veta det?

Ja, hade en svag aning om att jag läst det, tyvärr finns det väl inget alternativ om man vill ha kredit utan UC. Men jag undrar du skrev " hos Ferratum har jag 1000 kr kontokredit som jag inte använt på ett tag men där får jag inte höja med hänvisning till tidigare betalningshistorik (ett Rissicum lån som gick till Inkasso)" Risicum är väl inte ett Ferratum lån så hur kan Ferratum veta det?

är det inte samma bolag i grunden men olika långivare? Annars så har jag haft ngt gammalt Ferratum lån varit sen med som gått till Inkasso men det måste ha varit minst 1-2 år sedan. Har inget Inkasso hos Ferratum nu!

det finns lånbutiken.se
Fick själv precis en kredit på 10000kr där . Har dock bara nyttjat 3000kr
Menar du Brukslånet? Tyvärr har ja bränt mina broar hos Lånbutiken (som också är Meddelandelån) pga Inkasso (dock inget kvar).

Önskar att jag hade kunna sköta mina betalningar! Men jag hade fruktansvärd ekonomisk situation när jag låg efter med lokalhyran för ca 3 år sedan då jag tog massa smslån. Inte riktigt så illa idag så det är jag glad för! Det vändes i magen på mig när jag tänker sms lån och det är bra att t o m kroppen säger ifrån! och psyket som minns allt elände med att betala tillbaka!

Menar du Brukslånet? Tyvärr har ja bränt mina broar hos Lånbutiken (som också är Meddelandelån) pga Inkasso (dock inget kvar).

Önskar att jag hade kunna sköta mina betalningar! Men jag hade fruktansvärd ekonomisk situation när jag låg efter med lokalhyran för ca 3 år sedan då jag tog massa smslån. Inte riktigt så illa idag så det är jag glad för! Det vändes i magen på mig när jag tänker sms lån och det är bra att t o m kroppen säger ifrån! och psyket som minns allt elände med att betala tillbaka!
Lånbutiken är samma som risicum

Nu kan jag pusta ut lite, fick idag ett företags kontokredit på 10 000 kr av Svea Ekonomi, behöver inte pengarna nu men så skönt att veta att det finns en liten buffert + att jag har outnyttjad 5000 kr hos Everyday+.
Längtar tills jag själv kan börja lägga undan till en buffert!!!!

Nu kan jag pusta ut lite, fick idag ett företags kontokredit på 10 000 kr av Svea Ekonomi, behöver inte pengarna nu men så skönt att veta att det finns en liten buffert + att jag har outnyttjad 5000 kr hos Everyday+.
Längtar tills jag själv kan börja lägga undan till en buffert!!!!

Myra..får man fråga vad du har för Score på UC? (Som jag antar att Svea Ekonomi tar?)

Alternativt hur många förfrågningar och Blanco m.m. samt inkomst du har på din UC?

Myra..får man fråga vad du har för Score på UC? (Som jag antar att Svea Ekonomi tar?)

Alternativt hur många förfrågningar och Blanco m.m. samt inkomst du har på din UC?
De tar inte uc vad jag vet när det gäller mindre företagslån eller krediter, har aldrig hänt förut i alla fall, det är bara banker som tar!

JAg vet inte vad jag har för score men på en uc jag fått för ett tag sedan står
riskklass 4 (där 1 anger högsta risk och 5 lägsta risk
riskprognos 0,61 (Prognosen anger sannolikheten för att verksamheten kommer på obestånd inom 12 månader)
underskott av kapital 0
överskott av kapital 3 tkr
underskott av näringsverksamhet 300 tkr

DEtta är uc för mitt företag!

Tar man uc på mig som privat person står det just nu 9 ff (en är fr Sector Alarm och 3!!! från Lindorff)
18 000 kr blanco
4 000 kr kontokredit
bostadsrätt 1,6 mil
Antal krediter 5
Antal kreditgivare 3
Inga namärkningar
Inget skuldsaldo hos Kfm

Misskött kredit 2015-01-01 (skit Halenslån!!!!)

Hoppas du fick svar :)
PS Har 0 i taxerad inkomst (eller om det är 3 tkr)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp