Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

0kr i inkomst / 480.000kr i inkomst av kapital. Lån?

Hej!

Jag skulle vilja kolla med er låneexperter hur det ligger till med lån, om man har 0kr i inkomst men cirka 480.000kr inkomst av kapital? Kan man få lån med dessa förutsättningar? Har inga privatlån, förutom bolån (och kanske 20.000kr i CSN).

Vore superschysst med lite input, samt tips på vilka man bör kolla med om man vill ta lån med ovan nämnda förutsättningar.

Tack på förhand!

Lån med säkerhet går nog men du saknar ju lönande betalningsförmåga i kalkylerna, så blanco blir för riskfullt

Det blir svårt utan taxerad inkomst!

Tack för svar!

Har läst lite på sidan rörande ”uc-score”. Drog ner lite olika gratisappar men fick inte fram något sådant. Jag fick alltså inte fram något värde mellan 1-999 som ska vara UC-score om jag uppfattat det korrekt. Utan istället ett värde mellan 1-100. Tröttnade och köpte en månads tillgång till egen UC-info. Där fick jag slutligen fram en UC-score. Hade jag möjligtvis kunnat få denna info gratis? Vore super med tips kring var isåfall.

Och så till nästa fundering som ni garanterat har väldigt bra koll på. Vill förövrigt säga att jag försökt hitta svar på forumet men inte riktigt hittat detta. Så jag ber om ursäkt om detta redan avhandlats.

Frågan:
Har sett att det finns flera olika ”låneförmedlare” på marknaden. Lendo osv. Vilken av denna skulle ni rekommendera? Finns det någon som av någon anledning är bättre att använda sig av? Berätta gärna vilken och varför. =)

Tack på förhand.

I appen Kreddy kan du se ditt kreditbetyg. Det är gratis.

Ang låneförmedlate så är Lendo och Advisa de mest använda skulle jag säga. Finns fler.

I appen Kreddy kan du se ditt kreditbetyg. Det är gratis.
Jag testade den appen. Fick ett kreditbetyg. Dock ej ett värde mellan 1-999, som om jag uppfattat det korrekt är det som är UC-score. Kan man på ett enkelt vis omvandla det värde man ser i exempelvis Kreddy, till ett UC-score?
Ang låneförmedlate så är Lendo och Advisa de mest använda skulle jag säga. Finns fler.
Vilken av dessa skulle du säga är bäst? Och varför?

Jag vet inte vilken är bäst. Många banker finns på båda. Tror inte det är så jättestor skillnad mellan dem. Du kan själv kolla vilka banker de samarbetar med.

Jag vet inte vilken är bäst. Många banker finns på båda. Tror inte det är så jättestor skillnad mellan dem. Du kan själv kolla vilka banker de samarbetar med.
Ok. Tack. Det ska jag kolla!

Några andra som kanske nyligen testat Advisa, Lendo osv och kan ge input?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp