• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

2 på lånet. Vad händer om jag inte betalar

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Vad händer för personen som står på lånet med mig om jag slutar betala lånet? Snart funkar det inte längre, kan man ta med det i en utmätning eller faller ansvaret på den andre? Vill inte svika någon, men det är också det tyngsta lånet för mig, så kan jag inte släppa de är det ingen ide att släppa något..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Slutar du betala så är det tyvärr medlåntagaren som får betala, så det är nog inte så lyckat ...
 

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Får se det som en morot att kämpa vidare helt enkelt, för nog vet jag vad som är rätt o fel även om jag är kass på ekonomi. Tack för hjälpen!
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
I vilken bank har du/ni lånet? Visst blir det dyrare i längden, men du kanske har möjlighet att förlänga bet.tiden och minska månadskostnaden?
 

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Ikano, tack för tipset! Har iallfall sänkt kostanden med 400kr på försäkringen nu. Ska se över betalningstiden också.(min medlåntagare kan ligga ute med kostnaden om de värsta skulle hända)
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Skulle ringt Ikano och höja återbetalningstiden till max.
 

Corsair

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Augusti 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Kolla med dom om de erbjuder amorteringsfrihet. Fick själv amorteringsfritt på bolåetn i över ett år. Behövde inte det men såg att man kunde söka på deras sida o testade för skojs skull, fick godkänt nästa dag inga frågor ställda
 

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Tack för alla fina tips, alla här verkligen toppen! Jag kommer kontakta den och se efter en långsiktig lösning, amorteringsfritt är bara konstgjort andning känner jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp