• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

24money, någon som fått lån?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flaxiflax

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag fick besked via mail att ett svar kommer imorgon.. Om det skall komma via posten elelr mail har jag ingen aning om, det var det mest kortfattade mail jag fått från en "bank"...
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
När ansökte du?
Är det längesen?
Har du fått något svar idag
 

Flaxiflax

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag sökte för flera veckor sedan, och som jag skrev förra veckan så fick jag ett väldigt kortfattat mail från dem (efter mitt fjärde mail till dem) att jag skulle få besked på fredag (förra fredagen). Fick aldrig något besked i fredags och inte heller idag, har mailat igen, förväntar mig inte att få ett svar.. Börjar kännas jobbigt att man har lämnat ut sina uppgifter till dem då jag börjar tveka på om detta är en godkänd och seriös låneutgivare.. Läste i en annan tråd att någon hade mailat dem och klagat på just detta (att dem inte svarar på mail och att hon som svarar i telefon aldrig kan svara på något utan bara hänvisar till mailen) då hade personen fått ett svar i stil med "vi lägger ner din ansökan då vi känner att vi inte kan upprätthålla en god kundkontakt med dig).

Jag ångrar att jag gjorde ansökan, de har säkert ringt min chef, de har alla mina uppgifter, detta känns helt onödigt, vet inte vad man skall göra. Går ju inte att göra så mycket nu, men jag vill varna för denna "bank", om jag fick göra om allt skulle jag aldrig sökt, tyvärr.
 

AntonW

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
16 September 2014
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Jag fick rekomenderat brev idag som jag fick gå och hämta ut. Skriva på skuldebrev och sen skicka till dom.
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
24money har ju autogiro, men varför skickar de ut avier och tar ut 25 kr per avi då?
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Nä, en vän till mig.. Hon fick en avi igår..
 

AntonW

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
16 September 2014
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Okej! Hur lång tid tog det från att hon skrivit på skuldebrev till att pengarna fanns på hennes konto? (Nyfiken )
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp