Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

någon här som har erfarenhet av att bli sambo under en skuldsanering ?

min tjej är även gravid, hur skulle ni skicka in omprövning ?
Både och har hänt under mina 5 år. Inklusive en separation. Bara att ompröva. Dock så är det åt båda hållen för dig, att bli sambo innebär att få betala mer, men att bli förälder innebär att få betala mindre, så jag hade nog ringt in och bett om råd hur du ska göra, eller om det är mellanrum, ompröva för den ena saken, och sedan den andra när det är dags.

Både och har hänt under mina 5 år. Inklusive en separation. Bara att ompröva. Dock så är det åt båda hållen för dig, att bli sambo innebär att få betala mer, men att bli förälder innebär att få betala mindre, så jag hade nog ringt in och bett om råd hur du ska göra, eller om det är mellanrum, ompröva för den ena saken, och sedan den andra när det är dags.
okej tack, har du även haft en bostadsrätt ?

50% Avklarat!!

känns som det var rätt nydligen jag skapade denna tråd.

bara 2.5 år kvar nu, och mycket som hänt... min tjej ska flytta ihop med mig, hon sålde sin lägenhet förra veckan. men börjar undra om det är rätt val att vi flyttar in i min lilla bostadsrätt (?) vi väntar även barn och min lägenhet är bättre att bo i än hennes...

vad tror ni ? skulle såklart gå att bo hon henne. men min känns lite bättre.

Valt att vara särbo under saneringen. Däremot så är de mer av praktiska skäl, han jobbar natt och får sova ostört dagtid.
Jag är oftast hemma om dagarna och kan då göra de jag vill, studerar samt arbetar dygnspass.
Oavsett hade vi bara spenderat 1-2 nätter tillsammans.

Valt att vara särbo under saneringen. Däremot så är de mer av praktiska skäl, han jobbar natt och får sova ostört dagtid.
Jag är oftast hemma om dagarna och kan då göra de jag vill, studerar samt arbetar dygnspass.
Oavsett hade vi bara spenderat 1-2 nätter tillsammans.
fattar! aja blilr testa på sambo-livet ett tag , funkar det inte tar vi det då! :)

Nu är min skuldsanering avslutad sedan två månader tillbaka och eftersom både min fru och jag lever med skyddade personuppgifter så kan inte vi ansöka om lån via lendo för exempel. Vi måste fysiskt besöka banken.

I slutet på denna månad nu så har vi ett möte inbokat där vi ska söka ett samlingslön på 275.000 kr för att lösa ett stort lån som har ingått i min skuldsanering men som min fru står som medlåntagare på. Detta lån som ligger hos Intrum kostar oss 7200 kr i månaden fördelat på två skulder. Vi ska också samla mindre lån i denna summa på 275.000.

Dessa lån inklusive Intrum som vi ska samla kostar oss 9200kr i månaden och får vi då samlingslån så sjunker denna månatliga kostnad till cirka 2800 kr i månaden från 9200 kr. Stor skillnad.

Våra löner ihop (netto) är 55.000 och utgifter på 34.000. Varken min fru eller jag har betalningsanmärkningar. Dock har hon ett stort lån på sig som är på 330.000 kr om jag inte minns fel men det ska inte bakas in i samlingslånet. Får vi lånet så blir utgifterna 27.000 i månaden istället för 34.000. Vi frigör cirka 7100 kr i månaden om banken ger oss ett samlingslån.

Vi håller tummar och tår för att banken ger oss ett samlingslån på 275.000 kr.

Mycket bra. Samlade ihop 4 lån och en kredit förra månaden till ett enda lån. Sänkte månadskostnaden från 10.200 till 4.500 kr. Överskottet har hjälpt till att börja med ett sparande. Förra lönen så åkte 20% av lönen (6.300 kr) in i på sparkontot istället! Så kommer det bli framöver. 20% varje månad i sparande. Ett nytt och tryggare liv.

En tanke som gnagt lite mer och mer i min skalle är att jag _måste_ bli mer ekonomisk och motståndskraftig mot att ta en avbetalning, abonnemang etc.

Utan verkligen spara till allt, förutom hus. Ett huslån får vara okej, men annars inga avbetalningar.

Förstår själv att de låter enkelt, samtidigt vet jag att hade jag haft möjligheten hade jag säkert tagit en telefon på avbetalning tex. Vilket är dumt.
Rädd att hamna i skiten igen

En tanke som gnagt lite mer och mer i min skalle är att jag _måste_ bli mer ekonomisk och motståndskraftig mot att ta en avbetalning, abonnemang etc.

Utan verkligen spara till allt, förutom hus. Ett huslån får vara okej, men annars inga avbetalningar.

Förstår själv att de låter enkelt, samtidigt vet jag att hade jag haft möjligheten hade jag säkert tagit en telefon på avbetalning tex. Vilket är dumt.
Rädd att hamna i skiten ige

Jag har 4 år kvar och såklart man tänker på att inte starta med några dumheter igen . Jag tror att , är man medveten om alla risker så gör man också medvetna val . Jag har abslut lärt mej läxan och jag kommer inge ha behov av lån efter mina 5 år . Tjänar bra fr om september och kommer kunna lägga undan mycket när jag är klar med saneringen .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp