Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

ja det är sant, vad jag menar är att jag hade skulder på ca 1,8 milj, efter 5 år har jag betalat 953 000.
Kom ihåg att det är 1,8 miljoner exklusive ränta

inklusive framtida ränta hade de troligen vart fler miljoner. Om snitträntan var 12% så 1.8m x 0.12 = 216 000 kr i årlig ränta. På 5 år är det ca 1 miljon i ränta. Det du betalar på saneringen

Nu vet jag inte din snittränta men hade du inte fått skuldsanering så hade räntekostnaden förmodligen vart ungefär lika hög på 5 år som du betalat till skuldsaneringen på 5 år utan att skulderna knappt minskat under dessa 5 år eller så hade dom ökat om du gått minus. Antar att du inte haft råd med extra amortering. Så räknar man realistiskt över tid är det hela andra belopp det hade handlat om än 1.8m

Det är räntan som äter upp en på dessa belopp. Inte kaptialbeloppet.

Hur som helst: Grattis! :)

Senast ändrad:
Nu kom mitt beslut på omprövningen. Ingen förändring av betalplan. Väntat men skönt..

Har ju bara 3 betalningar kvar totalt. Men ökat 9000 före skatt i lön sen start. Dock blev snittet lägre för jag har så olika tider per månad pga sjukfrånvaro och tjänstledighet.

Nu ä det nära! Kämpa på ni andra. Tycker tiden gått så fort. Å skuldsaneringen har varit en lättnad jämfört med kampen att hålla sig utan inkasso osv

Nu kom mitt beslut på omprövningen. Ingen förändring av betalplan. Väntat men skönt..

Har ju bara 3 betalningar kvar totalt. Men ökat 9000 före skatt i lön sen start. Dock blev snittet lägre för jag har så olika tider per månad pga sjukfrånvaro och tjänstledighet.

Nu ä det nära! Kämpa på ni andra. Tycker tiden gått så fort. Å skuldsaneringen har varit en lättnad jämfört med kampen att hålla sig utan inkasso osv
Grattis !! Snart är du klar …

Jag kommer betala 63.4 % av min skuld!
21000:- i månaden i 5 år!
Du har ganska hög inkomst då? Annars blir inte mycket kvar till hyra, mat med mera. När jag fyller i mina uppgifter på Kronofogden ska jag bara betala 2000 per månad. Men då har jag barn varannan vecka och hyra på 13000 kr

sjukt att det snart är 1 år sedan jag skapa denna tråd! :) blir en ny snart. . . . .

Du har ganska hög inkomst då? Annars blir inte mycket kvar till hyra, mat med mera. När jag fyller i mina uppgifter på Kronofogden ska jag bara betala 2000 per månad. Men då har jag barn varannan vecka och hyra på 13000 kr
Ganska hög, om man tycker 39000:- är högt. Men har också en sambo som betalar hälften av allt. Men vi har mycket mera pengar kvar nu med skuldsanering jämför med löneutmätning. När man har 2 fria månader. Kämpar på i 4 år till.....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp