Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

3 - 9 mars levereras deklarationen till digitala inbox

Nu har jag fått mitt i kivra, utbetalning sker inom en vecka. Så kan här med säga att 2 av 3 personer på Skatteverket hade fel i mitt ärende.

Tror den tjejen var helt efterbliven eller nybörjare lita aldrig på det.

Tror den tjejen var helt efterbliven eller nybörjare lita aldrig på det.
Nu kan de ju vara så att hon var ny på jobbet eller liknade. Oavsett hade hon fel och de känns väldigt skönt och fått veta, så ja kan fortsätta beta av skulder i den takt jag tänkt från början :)

Sluta va oroliga nu som fått/får slutskattebesked i dagarna. Får ni slutskattebesked, då får ni pengarna genom en vecka, skulle ni få pengar i juni pga en ändring då får ni INTE slutskattebesked nu

Har fortfarande inte fått nåt på Kivra. Men på Skatteverket står det ”din slutgiltiga skatt” så då borde det vara klart...hoppas jag.
Det är många miljoner skattebesked som inte är utskickade än.
Tidigare år tog det flera dagar.
Många får i morgon måndag.....

Det är många miljoner skattebesked som inte är utskickade än.
Tidigare år tog det flera dagar.
Många får i morgon måndag.....

Det låter konstigt. "Många miljoner" säger du.... Ungefär sju miljoner svenskar förväntas deklarera digitalt, och bevisligen har massor av deklaranter fått besked idag. Återstår det ens "många miljoner" som kan få besked senare?

Åtminstone ett par miljoner deklaranter som har gjort ändringar får ju inget besked i morgon heller. Men många miljoner är det inte.

Det låter konstigt. "Många miljoner" säger du.... Ungefär sju miljoner svenskar förväntas deklarera digitalt, och bevisligen har massor av deklaranter fått besked idag. Återstår det ens "många miljoner" som kan få besked senare?

Åtminstone ett par miljoner deklaranter som har gjort ändringar får ju inget besked i morgon heller. Men många miljoner är det inte.

Med tanke på att det tog 6 dagar att skicka ut deklarationen till 8,1 m personer så lär det skickas ut ca 1,3 m per dag.

Förra året godkände 2,4 m deklarationen utan ändringar, Skatteverket räknar dock med att upp till 900000 fler deklarerar elektroniskt iår

så i runda slängar bör ca 2700000 deklarera elektroniskt utan ändringar.

1,3 mille fick slutskattebeskedet idag
1,3 mille får det imorgon måndag
100k får det på tisdag

så har man inte fått slutskattebeskedet senast tisdag, så bör man bli lite orolig om man vill ha pengarna i april.

Fick slutgiltigt skattebesked inatt. Då är min deklaration godkänd och pengarna kommer nästa vecka?

Fick slutgiltigt skattebesked inatt. Då är min deklaration godkänd och pengarna kommer nästa vecka?
Japp och läser du på 3:e sidan står det ”beloppet sätts in på anmält utbetalningskonto inom en vecka”

Jag har fortfarande inte fått nåt från Kivra. Dock kan jag se min slutgiltiga skatt för 2020 när jag loggar in på skatteverket. Visst borde den vara godkänd och klar då?

Dom som ska betala in får inte besked nu heller ska man inte glömma

Lyssna på mig som sagt onödigt göra folk stressade ,

Ni som fortfarande inte fått slutskattebeskedet, ni kan logga in på skatteverket och trycka på beslutade skatter och avgifter. Min slutskattebesked finns redan där även om jag inte fått nåt i kivra än. Som sagt får ni slutskattebesked, då får ni pengarna genom en vecka, så ni kan sluta va oroliga. Ingen får slutskattebesked nu i april men pengarna i juni :)

Ni som fortfarande inte fått slutskattebeskedet, ni kan logga in på skatteverket och trycka på beslutade skatter och avgifter. Min slutskattebesked finns redan där även om jag inte fått nåt i kivra än. Som sagt får ni slutskattebesked, då får ni pengarna genom en vecka, så ni kan sluta va oroliga. Ingen får slutskattebesked nu i april men pengarna i juni :)

står inte så för mig, gjorde ändring med resor till och från arbete. blir det juni för min del då?...

står inte så för mig, gjorde ändring med resor till och från arbete. blir det juni för min del då?...

Det beror ju på när deklarationen blir klar. Det kan förstås vara så att dina avdrag granskas och ni inte kommer överens så tidigt. Men i bästa fall så är den klar i juni.

Någon som inte fått sitt slutskattebesked ännu ?

Hej.

Jag ska få tillbaka 6000 på skatten men har skuldsanering som vunnit laga kraft. I denna har jag även skatteskuld. Innebär det att jag inte får tillbaka pengarna då?

Äntligen fått mitt slutskattebesked nu. Skönt att kunna pusta ut, detta har verkligen gjort mig sömnlös ett par nätter.

Fick mitt slutskattebesked nu, utbetalning ska vara gjord så pengarna borde ju trilla in redan tisdag-onsdag?

Tror att alla som kan se det inne på Skatteverket kan vara lugna, hade inte kommit där om det inte var klart sen kommer det på Kivra så småningom

Fick mitt slutskattebesked nu, utbetalning ska vara gjord så pengarna borde ju trilla in redan tisdag-onsdag?

7–9 april 2021 (onsdag-fredag)
Skatteverket betalar ut skatteåterbäring till dem som godkände deklarationen digitalt senast den 30 mars utan att göra ändringar eller tillägg.

Fick min precis nu på Kivra. Så ni som ser beslutet på Skatteverkets hemsida ska vara lugna!

Fick precis i Kivra o står inom en vecka:) trots att jag missa godkänna innan 30/3
Godkände dock vid 2-4 på natten mellan 30-31

Är det någon mer som inte fått på Kivra eller Skatteverket som ska få skattepengarna nu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp