S
Skatt
Gäst
Poäng: 0
Pengarna lör väll trilla in imorn för står det är ut betalt 04/03
tidigast onsdag skulle jag säga
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Tror nog tidigast onsdag med tanke på bankdagar.Pengarna lör väll trilla in imorn för står det är ut betalt 04/03
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Kontoutdraget, men han menar nog 3/4-2021Var står det att det är utbetalt 04/03 ?

- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Skulden ingår i din skuldsanering och skatteverket får betalt genom just skuldsaneringen så jag kan inte tänka mig att de skulle få dessa pengarna.Hej.
Jag ska få tillbaka 6000 på skatten men har skuldsanering som vunnit laga kraft. I denna har jag även skatteskuld. Innebär det att jag inte får tillbaka pengarna då?
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 334
- Poäng
- 467
står inte så för mig, gjorde ändring med resor till och från arbete. blir det juni för min del då?...
Nästa gång du ska göra avdrag för resor, väntar du med det tills du fått slutskattebeskedet. Samma dag kan du göra avdraget och pengarna kommer in ca 3-4 dagar senare. Om du inte blir granskad vill säga.
- Meddelanden
- 604
- Mottagna reaktioner
- 141
- Poäng
- 337
Var står det att det är utbetalt 04/03 ?
Hos mig också står utbetalt 04/03
Då banken håller pengarna
H
Harry
Gäst
Räknas det som en ändring om man fått förskottsutbetalning på en del av det jag ska ha?
Kommer jag få resten den här veckan?
Kommer jag få resten den här veckan?
- Meddelanden
- 1 118
- Mottagna reaktioner
- 595
- Poäng
- 597
Jag har fortfarande inte fått något besked. Lämnade in deklarationen den 16 mars.
Hade dock 3 st aktier, men den räknades ju ut själv när jag godkände deklarationen.
Räknas det ändå som en förändring?
Hade dock 3 st aktier, men den räknades ju ut själv när jag godkände deklarationen.
S
Skatt
Gäst
Jag har fortfarande inte fått något besked. Lämnade in deklarationen den 16 mars.
ISK eller FK?
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Från Skatteverkets hemsida:
Vad räknas som en ändring?
Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det räknas som en ändring eller tillägg om du exempelvis
- har sålt en bostad och ska lämna in bilaga K5 eller K6
- har sålt aktier eller andra värdepapper och ska lämna in bilaga K4
- driver enskild näringsverksamhet och ska lämna in NE-bilagan
- är delägare i ett aktiebolag eller handelsbolag och ska lämna in bilaga K10 respektive N3A
- begär avdrag, till exempel reseavdrag
- har inkomster från till exempel royalty eller hobby, som redovisas i punkt 1.6 (egenavgifter)
- deklarerar inkomster från utlandet som inte är förifyllda i deklarationen
- tar bort en bilaga som har skapats åt dig i tjänsten Inkomstdeklaration 1, till exempel NE, K5 eller K6
- har lämnat bilaga K2, till exempel då preliminärt uppskov ska bli slutligt eller återföras
- har hyrt ut din bostad och ska deklarera det (du kan behöva betala skatt om du hyr ut din privatbostad för mer än 40 000 kronor på ett år).
- Meddelanden
- 1 118
- Mottagna reaktioner
- 595
- Poäng
- 597
När får man skatteåterbäringen isåfall då? Juni ellerFrån Skatteverkets hemsida:
Vad räknas som en ändring?
Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det räknas som en ändring eller tillägg om du exempelvis
- har sålt en bostad och ska lämna in bilaga K5 eller K6
- har sålt aktier eller andra värdepapper och ska lämna in bilaga K4
- driver enskild näringsverksamhet och ska lämna in NE-bilagan
- är delägare i ett aktiebolag eller handelsbolag och ska lämna in bilaga K10 respektive N3A
- begär avdrag, till exempel reseavdrag
- har inkomster från till exempel royalty eller hobby, som redovisas i punkt 1.6 (egenavgifter)
- deklarerar inkomster från utlandet som inte är förifyllda i deklarationen
- tar bort en bilaga som har skapats åt dig i tjänsten Inkomstdeklaration 1, till exempel NE, K5 eller K6
- har lämnat bilaga K2, till exempel då preliminärt uppskov ska bli slutligt eller återföras
- har hyrt ut din bostad och ska deklarera det (du kan behöva betala skatt om du hyr ut din privatbostad för mer än 40 000 kronor på ett år).
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
När får man skatteåterbäringen isåfall då? Juni eller
Precis, 8-11 juni.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Skatteverket har glömt bort min deklaration så det förklarar varför man inte fått något slutskattebesked, får se om dom hinner fixa till det eller om man får vänta på pengarna till Sommaren.
Härligt det vore att vara borttagen från Skatteverkets register, och slippa betala skatt

Härligt det vore att vara borttagen från Skatteverkets register, och slippa betala skatt![]()
Får hoppas att det här leder till det!
S
Skatten
Gäst
Skatteverket har glömt bort min deklaration så det förklarar varför man inte fått något slutskattebesked, får se om dom hinner fixa till det eller om man får vänta på pengarna till Sommaren.
Hur menar du glömt bort?
Hur menar du glömt bort?
Jag frågade varför jag inte hade fått något slutskattebesked och svaret jag fick va att det inte fanns någon anledning utan att dom helt enkelt missat det.
S
Skatten
Gäst
Jag frågade varför jag inte hade fått något slutskattebesked och svaret jag fick va att det inte fanns någon anledning utan att dom helt enkelt missat det.
så när de gick genom alla deklarationer en och en för att godkänna Med underskrift , de missade din deklaration i pappershögen med deklarationer?
så när de gick genom alla deklarationer en och en för att godkänna Med underskrift , de missade din deklaration i pappershögen med deklarationer?
Mycket möjligt att det är så det gått till, även Skatteverket har färskingar! Borde gå att söka om förskottsutbetalning eftersom det är Skatteverket som klantat sig.
S
Skatten
Gäst
Mycket möjligt att det är så det gått till, även Skatteverket har färskingar! Borde gå att söka om förskottsutbetalning eftersom det är Skatteverket som klantat sig.
ja men har du lämnat in din deklaration på papper så skulle du inte få slutskattebesked nu i april ändå så
eller du har väl lämnat in den på papper?ja men har du lämnat in din deklaration på papper så skulle du inte få slutskattebesked nu i april ändå såeller du har väl lämnat in den på papper?
Givetvis har jag lämnat in den korrekt, annars skulle jag inte sitta här och gnälla om det!
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Jag fattar inte heller? Du har lämnat in pappersblanketten? Isf har dom väl inte missat din deklaration? Man får ju ingen utbetalning nu om man inte lämnat in elektroniskt? Och hur kan en elektronisk sak missas? 😱
S
Skatten
Gäst
Givetvis har jag lämnat in den korrekt, annars skulle jag inte sitta här och gnälla om det!
först säger du att att Skatteverket har slarvat bort din deklaration. Sen att det kan mycket väl vara så att din deklaration har missats av ”färskningar” bland pappershögen av deklarationer.
alla som har deklarerat digitalt utan ändring får pengar i april. Hur har Skatteverket kunnat missa din deklaration bland miljontals deklarationer som sköts DIGITALT? Jag har aldrig hört något liknande , Därför försöker jag förstå vad du menar.
S
Skatten
Gäst
Jag fattar inte heller? Du har lämnat in pappersblanketten? Isf har dom väl inte missat din deklaration? Man får ju ingen utbetalning nu om man inte lämnat in elektroniskt? Och hur kan en elektronisk sak missas? 😱
tack! Jag är så förvirrad just nu

Blir sjukt förvirrad av det ni skriver, vem har ens nämnt en pappersdeklaration? Klart jag inte skulle gnälla om jag inte hade rätt att få pengarna nu. Har deklarerat första dagen och gjort allt som man ska och inte ändrat något.
Har aldrig nämnt en pappersdeklaration så vet inte hur det har kommit på tal.
S
Skatten
Gäst
Har aldrig nämnt en pappersdeklaration så vet inte hur det har kommit på tal.
Hur har de då kunnat ”missa” din deklaration?
Hur har de då kunnat ”missa” din deklaration?
Ingen aning om det är personer som sitter och klickar på grejer eller om det är ett datasystem som inte fungerar korrekt.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Så här skrev dom.
Märkligt. Har du hört något mer från dem? Blir väldigt intressant att höra deras förklaring.
Märkligt. Har du hört något mer från dem? Blir väldigt intressant att höra deras förklaring.
Hon skulle kolla vidare på det och återkomma imorgon. Känns lite drygt att man antagligen inte får pengarna nu när man skickat in korrekt och dom klantat sig, man va ju inställd på att få dom den här veckan.
- Meddelanden
- 185
- Mottagna reaktioner
- 58
- Poäng
- 177
Är det verkligen så att man inte får sin inkomst uppdaterad förens augusti om man har restskatt och väljer att betala i oktober, november? Även fast man har deklarerat utan ändringar innan den siste mars?
Det stämmer. Det kommer ju att bli ändringar då du ska börja betala kostnadsränta fr o m den 4/5.Är det verkligen så att man inte får sin inkomst uppdaterad förens augusti om man har restskatt och väljer att betala i oktober, november? Även fast man har deklarerat utan ändringar innan den siste mars?
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Skickade in min deklaration nu med korrigering, har tagit lång tid att fixa pga strul med tidigare arbetsgivare.
Bör man förvänta sig uppdaterad inkomst då i Juni eller blir det senare än så?
Bör man förvänta sig uppdaterad inkomst då i Juni eller blir det senare än så?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.