Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abuni upphör med sina Kredit

Kunnig medlem
Poäng: 42
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Bästa Abunikund,

Sedan ett år tillbaka har Abuni tillhandahållit en kreditmöjlighet för våra kunder.

Abunis ambition med kreditmöjligheten var att komplettera vår grundtjänst med en naturlig kredit, för erbjuda en möjlighet för våra kunder att kunna jämna ut sina kostnadsflöden.

Då förväntningarna kring kredithanteringen har lett till att kundkraven från flertalet kunder har flyttats från vår grundtjänst, till att gälla vår möjlighet att snabbt tillhandahålla korta lån, har vi beslutat att ta bort denna kreditmöjlighet. Marknaden för kortlån är väl utvecklad i Sverige och det finns goda alternativ för de konsumenter som primärt vill erhålla snabba lån.

Abuni kommer fortsatt att fokusera på vår uppskattade tjänst för att bank- och brevlådeoberoende ta emot och hantera våra kunders räkningar och post, med förenklat betalningsflöde mot eget bankkonto, dock utan kredit.

För de kunder som har ett kreditutrymme kopplade till sina abonnemang kommer detta därför att tas bort.

Med vänliga hälsningar,

Abuni Kundtjänst

det hade man kunnat räkna ut. och som sagt det finns aktörer som kan detta med små lån bätre än abuni och då ska man inte hålla på med det.

Ju fast abuni krediten var en bra o billigt alternativ med väldigt låg ränta jämförd med sms lån .

Senast ändrad:
Håller med nick 99 kronor/månad för en kredit på 5000 kronor billigare finns inte så för mig personligen tycker jag det är väldigt tråkigt och jag kommer att säga upp mitt Abuni med omedelbar verkan.

Bästa Abunikund,

Sedan ett år tillbaka har Abuni tillhandahållit en kreditmöjlighet för våra kunder.

Abunis ambition med kreditmöjligheten var att komplettera vår grundtjänst med en naturlig kredit, för erbjuda en möjlighet för våra kunder att kunna jämna ut sina kostnadsflöden.

Då förväntningarna kring kredithanteringen har lett till att kundkraven från flertalet kunder har flyttats från vår grundtjänst, till att gälla vår möjlighet att snabbt tillhandahålla korta lån, har vi beslutat att ta bort denna kreditmöjlighet. Marknaden för kortlån är väl utvecklad i Sverige och det finns goda alternativ för de konsumenter som primärt vill erhålla snabba lån.

Abuni kommer fortsatt att fokusera på vår uppskattade tjänst för att bank- och brevlådeoberoende ta emot och hantera våra kunders räkningar och post, med förenklat betalningsflöde mot eget bankkonto, dock utan kredit.

För de kunder som har ett kreditutrymme kopplade till sina abonnemang kommer detta därför att tas bort.

Med vänliga hälsningar,

Abuni Kundtjänst

vart hittar du detta? på hemsidan eller?

De skickar mejl till alla sina kunder !

Hjälp, har nu en skuld till Abuni jag inte kan betala!!

Hjälp, jag har nu en skuld till Abuni då de tagit bort min kredit och jag kan inte betala den vad gör jag? I vanliga fall återbetalar jag krediten och sen kan jag utnyttja den igen för nya räkningar men nu tog de bara bort den och jag har en skuld på 5000 kronor. De 5000 som Abuni egentligen skulle få måste jag nu använda till att betala räkningar för och blir därmed skyldig Abuni/Gothia istället.

Får inte fram 5000 nu med så kort varsel så kan jag låta Gothia som nu ska ha mina 5000 kontakta mig och jag därmed kan ansöka om en avbetalningsplan på detta??

Jag har nyligen fått avbetalning via gothia för abunifaktura inga problem

Jag har nyligen fått avbetalning via gothia för abunifaktura inga problem

Jag har sedan tidigare beviljad kredit hos abuni som jag ej har utnyttjat.

I morse valde jag att utnyttja den :)

Men hur mycket utnyttjade du av krediten?
Och belopp per månad hos gothia?

Jag har sedan tidigare beviljad kredit hos abuni som jag ej har utnyttjat.

I morse valde jag att utnyttja den :)

Men hur kunde du utnytja krediten om den inte finns längre? Eller fanns den tidigt på morgonen och sen tog de bort den?

5000 på krediten betalar ca 500 /mån. Har ett antal ihopslagna avbet hos gothia så har inte exakt belopp men de är bra att ha och göra med

Tack återigen för svar hur lång tid tog det innan skulden hamnade hos Gothia och innan du fick avbetalningsplanen. Har själv en avbetalningsplan hos Gothia på mitt Meddelandelån så jag vet att de är det bästa inkassoföretaget att ha och göra med. Antar att jag inte blir den första Abuni kunden som kommer att begära detta.

Lite förvarning hade inte suttit helt fel! Håller som bäst på att rensa i skuldträsket så detta hade jag klarat mig utan, ännu en skuld på 5000kr. Jag kan bara säga tack för den Abuni! En till som säger upp avtalet med dom!

Tiden kan tyvärr inte svara på jag har många avbetal som snurrar i huvet. Jag kan kolla upp exakt i veckan

TACK det uppskattar jag verkligen.

Lite förvarning hade inte suttit helt fel! Håller som bäst på att rensa i skuldträsket så detta hade jag klarat mig utan, ännu en skuld på 5000kr. Jag kan bara säga tack för den Abuni! En till som säger upp avtalet med dom!
Vad gör du nu ska du låta skulden gå till Gothia inkasso du med. Tänker du själv ta bort ditt autogiro så de inte går in och drar? Det här var det sista jag behövde just nu så dålig stil att inte förvarna.

Senast ändrad:
Det är inte autogiro längre nu när gothia tagit över fakturahanteringen. Inscannad faktura kommer till ditt abunikonto som andra räkningar. Du går själv lägga in betalning. Så strunta i det så kommer det efter ett tag en påminnelse och sedan inkasso.

Det är inte autogiro längre nu när gothia tagit över fakturahanteringen. Inscannad faktura kommer till ditt abunikonto som andra räkningar. Du går själv lägga in betalning. Så strunta i det så kommer det efter ett tag en påminnelse och sedan inkasso.
Så jag ska inte görs något, inte ens i betala inte?

Nej jag gjorde inget förrän jag fick inkasso i posten. Ringde och fick avbetalning.

Vad gör du nu ska du låta skulden gå till Gothia inkasso du med. Tänker du själv ta bort ditt autogiro så de inte går in och drar? Det här var det sista jag behövde just nu så dålig stil att inte förvarna.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag hade lyckats med att få alla sms-bolagen att dra tillbaka alla lån från KF nu med ännu en skuld vet jag inte längre hur det kommer att gå då smärtgränsen redan var nådd! Tur att jag inte ändrade så att mina räkningar gick till dom ialla fall!

Jag mår så dåligt när sådant här inträffar i månadsskiftet av alla tider på månaden nu vet jag att det blir många sömnlösa nätter fram till att inkassokravet kommer och jag får veta om jag får avbetalningsplan eller inte.
Har världens huvudvärk nu och mår illa nu när jag inte vet hur jag ska klara av att betala denna månad och nästa. Tack så j-la mycket för det Abuni.

Ja dom gjorde oss en riktig björntjänst! Dom kan väl åtminsonde ge f-n i att upplysa oss om att det finns andra kortlåneföretag i sverige, jag tror nog att alla vi vet om det och samtliga av deras kunder! Nu fixar dom nog säker många kunder till som hamnar hos kronis oxå!

Hade jag fått veta att de skulle göra så här utan förvarning hade jag aldrig utnyttjat krediten under april. Så nu får skulden gå till Gothia inkasso antar att jag inte är den enda som kommer att göra det. Nu finns det ingen anledning att betala räkningar med dem längre.

Mitt skickade dom till kronofogden
Men det var innan de slutade med sin kredit
Jag får ingen avbetalning heller
Nu har ärendet gått till tingsrätten..kul värre

Mitt skickade dom till kronofogden
Men det var innan de slutade med sin kredit
Jag får ingen avbetalning heller
Nu har ärendet gått till tingsrätten..kul värre
Varför skickade det till fogden var det innan Gothia trodde det gick få avbetalning hos Gothia. Har inga 5000 i dagsläget och skatteåterbäringen är redan öronmärkt till andra skulder. Vad ska jag göra nu?

Det är tecken på att dom håller på att gå i konkurs.

Hjälp, är det fler än mig som måste släppa sin Abuni skuld till Gothia inkasso eller kan ni betala blir helt ställd nu när gran:s skuld gick till fogden

Jag släppte min. Den gick till Gothia och jag delade den på 6 månader.

Min gick till fogden, sedan till tingsrätten. För ett par dagar sedan kom ett brev från gothia att de skulle driva in en del av skulden.

Verkar desperata.

Varför skickade det till fogden var det innan Gothia trodde det gick få avbetalning hos Gothia. Har inga 5000 i dagsläget och skatteåterbäringen är redan öronmärkt till andra skulder. Vad ska jag göra nu?

nä dom skickade till kronogogden direkt
och jag har heller inga 5000 kr och kostnader att betala
tingsrätte nästa
breven har redan kommit

jag har kommit mer flera förslag till abuni för att återkalla
men det svarar bara att det är för riskabel amortering jag erbjuder så de ser inget annat val än att jag betalar skulden i sin helhet.
Jag har bett dom ge ett förlag själva men får inget svar mer än att hela skulden ska in

skulden har alltså aldrig varit hos gothia utan kronofogden direkt
i går mejla jag och frågade om dom inte kunde skicka till gothia men har ännu inget svar fått

Så dom lockar sina kunder med en kredit ? Och nu avslutat kreditutrymme och skickar direkt till fogden?

Betänk att abunis kundtjänst är amatörer. Dem har ingen tidigare erfarenhet av kredithandläggning och vet inte ens vad god inkassosed innebär. Det är synd att dom agerar på detta sätt. Är dom desperata?

direkt till fogden

Ni som fått det skickat direkt till fogden. Var det innan Gothia började sköta faktureringen? Det var ju rätt nyligen som de plockade in gothia för faktureringen och de har väl ändå lite koll på att det måste till inkasso och dylikt först tänker jag. Det låter verkligen amatörmässigt om man skickar direkt till fogden, tror inte det är ok med privatpersoner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp