• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Advisa inga erbjudanden

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag tycker det är märkligt. Inkomsten är ju i paritet med lånen. Borde få bud. Är 777 din deklarerade inkomst 2018?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
japp! Senaste taxering

Fick 250000 av norweigan med sämre UC och högre underskott - ska ringa vid 14
Kan vara så att du redan har lån hos alla som skulle vilja vara beredda att ge dig ett lån. Väldigt sällan man kan få lån två från samma via låneförmedlare. Santander är de endast jag känner till.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Collector kan man också ha två lån hos. Men jag tycker det är väldigt konstigt att TS inte blir erbjuden något lån utifrån angivna förutsättningar
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tycker också det är konstigt att något erbjudande ej kommit. Inkomsten är ju ungefär samma som blanco. Jag fick erbjudande på Cashbuddy även fast jag är överbelånad men dock med mycket sämre kreditbetyg.
Kan ha med att göra som Korpen sa, eller antalet lån?
Är förfrågningarna från låneförmedlare eller? Nya ff?
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Kan det vara så att något har hänt på lånemarknaden rent generellt? Att långivarna börjar bli restriktivare i sina bedömningar och helt enkelt inte beviljar lika många ansökningar längre?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Kan det vara så att något har hänt på lånemarknaden rent generellt? Att långivarna börjar bli restriktivare i sina bedömningar och helt enkelt inte beviljar lika många ansökningar längre?
Advisa upplever jag efter läst på forumet har svårt att få fram bra bud.
 
A

ArneAnka

Gäst
Poäng: 0
Advisa upplever jag efter läst på forumet har svårt att få fram bra bud.

Kan ju ha att göra med att en lågkonjunktur står för dörren med ökad arbetslöshet och allt annat det innebär.

Sedan har nog många belånat sig över öronen redan under de senaste 6-7 årens lånefest, räcker ju att läsa lite här inne för att förstå att bankerna antagligen börjat göra en del kreditförluster innan vi ens gått in i lågkonjunktur.
 

Meeo

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Fan sitter nästan i samma sits, ska försöka att samla mina lån när mina ff är borta. Blev väldigt orolig nu när jag läste detta. Uppdatera gärna hur det får för dig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Så pass stora blancolån är det inte riktigt "tänkt" att man ska ha, man blir en särskild risk helt enkelt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp