Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klara lån - Jämför 20 lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Advisa och Sambla köps upp av Nordic Capital

Diskussion i 'Nyheter' startad av Lånforum.se, 4 februari 2021.

1. Lånforum.se

Lånforum.se Forumsägare - Trofépoäng: 697 Moderator

Mottagna gillanden:
    816
    Trofépoäng:
    697
    https://digital.di.se/artikel/nordic-capital-slar-ihop-laneformedlare-grundare-gor-exit

Advisa och Sambla köps upp av Nordic Capital.

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 6 517 Årets medlem Årets mest hjälpsamma

Mottagna gillanden:
    9 767
    Trofépoäng:
    6 517
    Sambla är skräp enligt mig. Advisa gillar jag.
    Spännande se hur detta går!

För att vara intressanta måste dom ha samtliga banker Lendo har + ett par Lendo inte har...

Sevir87 gillar detta.
  3. Lånforum.se

Lånforum.se Forumsägare - Trofépoäng: 697 Moderator

Mottagna gillanden:
    816
    Trofépoäng:
    697
    Funderade på vad detta kan betyda för konsumenten. Riskkapitalbolag har generellt två sätt att öka värdet på sina bolag, som man i förväg har lagt en plan för: Antingen skära i kostnader eller öka försäljningen.

I det här fallet verkar det landa på det senare, man ska öka försäljningen och bli etta. Kan bli positivt för alla konsumenter eventuellt. När ett företag tar marknadsandelar brukar man på kort sikt strunta i marginalerna = bättre erbjudande för konsumenten.

Något osäkert hur måste jag säga. Känns inte som om varken Sambla eller Advisa är dåliga på marknadsföring, känns som om de syns överallt. Kanske har de fått samma idé som jag skrivit om förut. En förmedlare skulle kunna skriva exklusiva avtal med kreditgivare mot lägre provision från denne. Tänk er Collector bara hos Sambla och Advisa, ingen annanstans. Kanske ger det även bättre villkor mot konsumenten för att få fart på det hela.

Sevir87 gillar detta.
  4. Sevir87

Sevir87 Kunnig medlem - Trofépoäng: 326

Mottagna gillanden:
    126
    Trofépoäng:
    326
    Håller med. Plus dom ringer och trackar en 1 gång i halvåret om ta nya lån. Lägger alltid på när jag hör en ung kille/tjej ringer mig om ta nya lån

Dela sidan