• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Advisa vs Lendo, vilka är att föredra?

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Det låter ofattbart att någon med ganska medioker inkomst, dålig UC och väldigt hög relativ belåning skulle få ett blancolån på 250k. Men det kanske är bra reklam för låneförmedlaren oavsett om det stämmer eller ej.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Happy days!

Gäst
Poäng: 0
Må så vara men det har skett oavsett vad du anser rimligt eller ej. Trevlig helg :)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Om man ska söka ett större samlingslån (där 200kkr minimum av intresse och 400 kkr är max man är intresserad av, lösenkrav inget hinder) hos antingen Advisa eller Lendo, vilket belopp ska man lägga sig på för att få flera bra erbjudanden till så högt belopp som möjligt. Är det 350.000 kr eller riskerar man tappa många erbjudanden då? Är 250.000 en bättre summa?

För ett sådant belopp är Lendo eller Advisa bäst?
 
H

Happy days

Gäst
Poäng: 0
9,88% så helt okej kan jag tycka, jag sökte 250K och fick erbjudandet 2 min efter jag sökte via Advisa
 
H

Happy days

Gäst
Poäng: 0
Hej! Inga lösenkrav eller andra kompletteringar behövdes och ja 1 till men detta var det bästa.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag frågade deras kundtjänst per mail och ... OM man får flera erbjudande - får man välja :) men du kan ju fråga på mail också

Jag tolkar det som att de inte har någon "min sida" med låneerbjudanden eller avslag som Lendo har? Besked via mail bara?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag tolkar det som att de inte har någon "min sida" med låneerbjudanden eller avslag som Lendo har? Besked via mail bara?
För mig, juli förra året så ringde dem upp mig... men hade bara fått ett erbjudande. Det syntes dock inte på sms heller... så förvånad när dem ringde och dåligt kreditbetyg men sen efter samtalet kom mail om att jag skulle skriva på skuldebrev/bank id.
Kan ju vara annorlundare att det kommer via sms om man får flera erbjudanden
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Funderar också på om jag ska använda advisa eller Lendo för samlingslån nu i juli. Kanske bäst att köra på Lendo och sen prova med BN om der inte går? Kan man ansöka på Advisa och dagen efter på Lendo?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp