Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut hjälp - utmätning inte min lägenhet?

Hej jag har nu fått brev från KF om att dom ska komma hem till mig 7/10 och söka efter tillgångar som dom kan sälja.. Jag hyr lägenheten möblerad i andra hand.. Vafan ska jag göra??? Jag har ingen som kan vara medsökande heller :(

De kan inte ta saker som ej är dina. Och värdet på det de letar efter böhöver oftast överstiga 5-10 tusen

De kan inte ta saker som ej är dina. Och värdet på det de letar efter böhöver oftast överstiga 5-10 tusen
Men hur gör jag då? Om dom säger att sakerna ändå är mina? Eller ja hur bevisar jag för dom att de inte är mitt? Finns en 65" TV och soffa osv som säkert är värt de :(

De måste ha papper på att det tillhör dig.
I 4 kap. 18 § UB kan du anses vara ägare till lös egendom som finns i din besittning om det inte framgår att egendomen tillhör någon annan

Beviset finns ju i den som äger grejerna. Kontakta han/Hon

De måste ha papper på att det tillhör dig.
I 4 kap. 18 § UB kan du anses vara ägare till lös egendom som finns i din besittning om det inte framgår att egendomen tillhör någon annan

Beviset finns ju i den som äger grejerna. Kontakta han/Hon
Jag har inte berättat för någon att jag har skulder :(

Har du hyreskontrakt på att du hyr i andra hand? Framgår det av det ev kontraktet att det är möblerat?

Komma hem till folk är nytt? När jag hade utmätningsbeslut fick jag hem ett brev om året att dom inte kunde utmäta något från mina bankkonton etc.
Aldrig haft besök.

Men detta var 3-4 år sen nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp