Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Akut litet lån trots kronofogden

Ny medlem
Poäng: 1
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej,
Finns det något tips på var man kan vända sig för att få låna en ca 1000 kr? Jag behöver till mat och mobilabonnemang. Har skulder hos kronofogden, så jag förstår att det blir svårt. Problemet har uppstått pga lång handläggningstid hos försäkringskassan, så jag får inget besked om ersättning därifrån förrän om två veckor. Föräldrarna har hjälpt mig med hyran, men kan inte be dom om mer pengar just nu. Var kan man vända sig?

Har du skuldsaldo hos KFM skulle jag säga att det inte finns någon långivare som lånar ut. Gällande mat så skulle jag föreslå att du vänder dig till ekonomist bistånd eller till kyrkan. Vad gäller ditt mobilabonnemang kanske du kan deala med operatören och skjuta upp betalningen till nästa månad?

Har du något kreditkort? Något i hemmet du snabbt kan kränga på tradera/blocket som du inte behöver?

Med skuldsaldo är det totalt omöjligt. Du har inget att ta till pantbanken tex?

Pantbank?
Sälja av saker?
Finns enkäter att göra på hemsidor (tar en del tid men kan absolut vara bättre än att ha 0 kr).

Vi kanske inte pratet ”så jättemycket pengar” i mått mätt. Har du annars någon vän som kanske kan låna ut till dig?
Gällande mobilabonnemanget, är det faktura för månadsbetalning vi talar om här? Jag skulle rekommendera att du beskriver din situation kort för din mobiloperatör och frågar om eventuellt uppskov.

Pantbanken är de som är aktuella.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp