• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Alla bra snabblån listan - diskussion

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Lögner

Första gången jag skulle låna hos Vivus ansökte jag om 2000 kr (de reklamerade då att det var gratis). Detta var för 6 månader sedan. Jag har inga bet.anm. och årsinkomst 375000 kr. Jag fick avslag och efter det spärrade de mig så jag kan inte ansöka länge heller. Vilken konstig bolag hahaha. Har någon samma erfarenhet?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
vivus

Det var lustigt gjort av dom. Jag blev spärrad men pga att jag betalade efter inkassokravet. Jag tror jag var spärrad i 3 månader men spärren "satt kvar" och jag ringde deras kundtjänst och frågade och då släppte dom spärren. Något hade blivit fel.
Eftersom du var förstagångslånare så tycker jag du ska ringa deras kundtjänst och fråga varför. Dom är ju trevliga att prata med.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej. Första gången jag försökte låna av vivus blev jag nekad.Var precis när dom hade öppnat. Kom sen på att jag hade en avbetalningsplan på lindorff inkasso,för ett annat sms-lån,verkade ha ett samband, för när det var återbetalt så kunde jag låna på vivus också.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag hatar Vivus

Jag hatar Vivus,

de är så jävla oseriösa. Jag har bra inkomst, inga bet.anmärkningar och ändå blir jag avslagen utan vettig förklaring.

Vem är det som egentligen ska kunna låna pengar av Vivus? Måste man ha 500 000 i årsinkomst?

Vivus = Virus
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Gränsen ligger på 40 000 kr om året. Tänk på att siffrorna tas från 2009 just nu, så det är då du behövde ha inkomsten. Vissa har fått uppdaterade siffror för 2010 men inte alla, kanske där problemet ligger? Finns en del annat de kollar. Kontakta supporten så lär de ge dig en förklaring.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har 380000 kr i årsinkomst 2009 och inga betal. anm. Har lånat av flera smslåne företag och aldrig blivit nekad av något förutom av Vivus.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Hör med supporten, skulle vara intressant med en förklaring. De lär kunna ta fram anledningen rätt fort med personnumret.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Det är korrekt att de har en kampanj för gratis lån under september. Prisjämförelsen kan tyvärr inte uppdateras med kampanjer, det skulle bli för svårt att hålla koll på då det gäller 13 kreditgivare..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp