• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Alla som fått lån med betalningsanmärkning

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Nystartfinans 350K
Balanzia 150k

på Nystart hade jag 5-6 anmärkningar på Balanzia lika många.
Imponerande med både 350k och 150k med 5-6 anmärkningar,,, vet att detta inlägg är gammalt men kan du minnas dina ungefärliga förutsättningar då? Hur gamla dina anm var inkomst osv ? Tacksam för svar mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

noninoni

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
31 Augusti 2013
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Jag ansökte om ett lån på Balanzia på 150.000 kr och fick direkt avslag på skärmen.
Har två bet.anmärkningar varav en försvinner i januari och den sista i september. Hade 6 förfrågningar hos UC. Underskott kapital ca 60.000 kr. Inkomst ca 500.000. Synliga lån ca 60.000 kr.
Innan ansökan tog jag en upplysning på mig själv som jag mailade till Balanzia för att fråga om mina ev möjligheter till lån och fick då till svar att det såg bra ut. Ja de skrev ordet "bra" trots bet.anmärkningarna.
Jag gjorde därefter en ansökan och fick avslag direkt på skärmen.
Snopet.
Så jag ringde Balanzia och frågade om orsaken till avslaget. På det svarade hon att det berodde på att jag hade utnyttjat 120 kr över beviljad kredit.
Jag förklarade då att krediten som är max utnyttjad belastas med ränta den sista i varje månad, och när jag ser vad som lagts på i ränta för månaden så för jag omedelbart över det beloppet till krediten och räntan blir därmed betald. Då insättningen bokförs den 1:a i påföljande månad så blir det följdaktligen ett "överutnyttjande" per den sista.
Detta tänkte inte jag på tyvärr...
När jag förklarat varför krediten var mer utnyttjad än beviljad och att jag alltid gjort så att jag fört över till räntan efter den debiterats så omvärderade hon sitt beslut då hon i övrigt tyckte det stora hela var ok enligt deras bedömningsmall. Men hon var tvungen att ta detta med deras it-avd för att få min uc att "passera". Efter 5 dagar hade jag pengarna på kontot och kunde lösa bort mina synliga uc-krediter plus övriga smålån.
Jag trodde ALDRIG man kunde ifrågasätta ett direkt avslag till den grad att avslaget hävdes till att beviljas!
Ville bara berätta detta.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Vad hade du för Uc score? Jag ska själv söka hos balanzia om 1 månad eller 2. Kommer snart bara ha 4 gamla anmärkningar kvar väntar dock på att Uc % ska gå ner till under 15 eller 10. Ligger i dagsläget på 29% men kommer bli av med 4 anmärkningar och utmätningsförsök om ett par dagar då hoppas jag på att det sjunker en del. Har 9ff 320 000 blancolån och 450 000 inkomst. Mvh
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Vad hade du för Uc score? Jag ska själv söka hos balanzia om 1 månad eller 2. Kommer snart bara ha 4 gamla anmärkningar kvar väntar dock på att Uc % ska gå ner till under 15 eller 10. Ligger i dagsläget på 29% men kommer bli av med 4 anmärkningar och utmätningsförsök om ett par dagar då hoppas jag på att det sjunker en del. Har 9ff 320 000 blancolån och 450 000 inkomst. Mvh
De kollar förfrågningar 3 senaste månader när du ansöker
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Om jag har 2st förfrågningar i början på november bör jag avvakta till början av februari då? Så jag har 0 ff senaste 3 månaderna. Jag är dessutom lite orolig över mitt blancolån som jag tog i april 2019. Att de kommer tycka att jag är för högt belånad redan. Ca 100 000kr hade hjälpt mig så mycket i alla fall så kommer säkert göra en ansökan oavsett för att kunna betala bort 5st små lån. Mvh
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Om jag har 2st förfrågningar i början på november bör jag avvakta till början av februari då? Så jag har 0 ff senaste 3 månaderna. Jag är dessutom lite orolig över mitt blancolån som jag tog i april 2019. Att de kommer tycka att jag är för högt belånad redan. Ca 100 000kr hade hjälpt mig så mycket i alla fall så kommer säkert göra en ansökan oavsett för att kunna betala bort 5st små lån. Mvh
Minns ej om de va 2 som va max men de ba ringa så berättar dom hur många man får ha senaste månaderna
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Tack för svaret jag ska kontakta de när min uc% är under 15-20%
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Tack för svaret jag ska kontakta de när min uc% är under 15-20%
Helst att du ligger under 10%. Har fått 100k från dem med 7-8 st anmärkningar men score hade jag under 10%. Kontaktade dem via mail, bifogade mina förutsättningar (kopia på min uc) och frågade om det ser bra ut för dem? Fick svar att allt var okej men min score borde ligga under 10%. Väntade ett par månader och när den var under 10% ansökte jag och beviljades.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp