Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Allt är över nu..vart får jag hjälp? (Spelberoende)

V.I.P
Poäng: 307
Meddelanden
371
Mottagna reaktioner
115
Poäng
307
Nu är det kört.
Lyckats spela bort allt nu. Vart är det bästa stället o vända sig till? Har fått kontakt på spelberoende.se . Ska återkomma under dagen här.
Men är det via 1177 kanske. Hjärtat o hjärnan dunkar. Går i en dimma här. Har tre barn hemma idag. Dom klarar jag o ta hand om men är totalt på botten. Tankarna snurrar..
Mannen jobbar, han vet om mina skulder på 1,2 miljoner. Han tror jag har pengar över från vinster..men dom har jag spelat bort.
Tagit bort autogiro på dragningar nu..finns ingen täckning..
Min man vill låna på huset ( obelånat) o hjälpa mig men banken nekar..

Nu är det kört.
Lyckats spela bort allt nu. Vart är det bästa stället o vända sig till? Har fått kontakt på spelberoende.se . Ska återkomma under dagen här.
Men är det via 1177 kanske. Hjärtat o hjärnan dunkar. Går i en dimma här. Har tre barn hemma idag. Dom klarar jag o ta hand om men är totalt på botten. Tankarna snurrar..
Mannen jobbar, han vet om mina skulder på 1,2 miljoner. Han tror jag har pengar över från vinster..men dom har jag spelat bort.
Det första är förstås som du skriver; sök hjälp, omedelbart. Hoppas de hjälper dig med kort varsel. Berätta bums för din man. (jag har tyvärr ingenstans att hänsvisa dig till men flera på forumet har, och kommer säkert att guida dig).

Sedan; Om huset är obelånad och det inte finns betalningsanmärkningar, byt bank. Det finns visst banker som visst går med på att belåna huset, antingen som pant (utan pantbrev) med högre ränta, eller med pantbrev och viss högre ränta eller sedvanlig med vanlig ränta. Lite beroende på hur risken ser ut. Nordax lånade ut till mig som hade HÖG risk, till högre ränta (5,4% då) , till UC var mycket bra, sedan kunde jag byta till sedvanlig bank med vanlig ränta (2,74% fast 5 år).
Sedan finns de som tar huset som pant utan pantbrev; bland annat. Nystart Finans, omstartlån och Svea Ekonomi som har skuldfinansieringslån.
Nordax och Bluestep kan vara behjälplig med bolån till högre ränta.
Om mannen inte har några skulder och inga betalningsanmäkrningar bör en sedvanlig bank kunna erbjuda er ett bolån till vettig ränta. Skulle rekommendera att kontakta Nordea via Bolånehandläggare och boka ett personligt möte, men var beredd på att byta bank helt och hållet! (flytta tjänstepension etc. allt för att göra er intressant som kund).

Andas, ta ett steg i taget. Du kommer att lösa det här. Hjälp först och sedan löser sig det ekonomiska.

Imorgon är det torsdag de flesta spelberoendes föreningar har möten på torsdagar. Det finns andra med.

Gå dit försök att få med din man. Lämna över ekonomin helt till din man om han serriöst vill hjälpa.

Låt han så klart ha sina känslor kring det hela men be honom prata med nån annan än dig när han är upprörd över vad du gjort.

Om han fattar rätt så förstår han att skuldkänslor och fördummande av dig och dina "beslut" lägger du på dig själv tillräckligt.

Men han måste få ventilera.

Och han kommer med väldigt stor sannolikhet vara glad efteråt att han valde att följa med på mötet om han gör det.

Kan eller vill han inte så gå du.

Väldigt skönt att prata av sig med folk som inte dömer.

Senast ändrad:
Har nyss skickat till vårdcentralen om att jag behöver hjälp. Har fast jobb, barn o allt. Ingen som har märkt någonting alls. Igår var första gången jag erkände o insåg att jag kraschar annars..

Nu är det kört.
Vi har möte idag på Skogvaktargatan 11 i Hjorthagen om du är i Stockholm, annars digitalt imorgon. Välkommen! Man pratar så mycket eller lite man vill. Ingen som dömer, bara en massa människor som varit precis där du är nu men som har vänt eller håller på att vända sina liv:

Har nyss skickat till vårdcentralen om att jag behöver hjälp. Har fast jobb, barn o allt. Ingen som har märkt någonting alls. Igår var första gången jag erkände o insåg att jag kraschar annars..
Vårdcentralen tar tid och är tröga. Rekommenderar verkligen att du söker dig till en stödgrupp tills du kommer igång med en behandling. De två kompletterar varandra jättebra. Jag är 75% genom en behandling och går till stödgruppen varje/varannan vecka i snart 1 år nu. När behandlingen är slut kommer jag fortsätta med stödgruppen utan tvekan.

Vårdcentralen tar tid och är tröga. Rekommenderar verkligen att du söker dig till en stödgrupp tills du kommer igång med en behandling. De två kompletterar varandra jättebra. Jag är 75% genom en behandling och går till stödgruppen varje/varannan vecka i snart 1 år nu. När behandlingen är slut kommer jag fortsätta med stödgruppen utan tvekan.
Jo jag vet vårdcentralen är tröga..men om jag ska få samhällets hjälp så känner jag att det är bra om 1177 oxå vet..då många insatser från samhället kräver det.har absolut inget över för vården annars..bara massa prat o papper o trams

Vågar inte ens trycka på spelpaus..då blir det liksom på riktigt!!
Steg 1 är nog att acceptera att du förlorat. Annars kommer du alltid känna den där lusten att vilja ”vinna tillbaka” vilket är det som driver oss djupare ner i avgrunden. Sanningen är att när vi väl vinner så fortsätter vi ändå att spela tills vi förlorat ännu mer :(

Det är absolut inte det saken handlar om. Detta är din beroendehjärna som talar. Tryck på knappen, du kommer inte ångra detta beslut.
Ha..måste trycka. Vet att nästa gång jag får in pengar så kommer jag vilja dubbla det. Det är såå jag klarat mig ekonomiskt alla år..vinner en storsumma..har till alla räkningar..

Visualisera knappen kontra dina tre barn, utan kläder och mat och utan tak över huvudet (pga du inte tryckte på knappen).
Det är det valet gäller.
Du har möjlighet att redan nu dra i nödbromsen. Gör det.

Okej..nu får d fan vara över med denna skiten..fan..helt galet detta..
Jag som är sån medmänniska, hjälper folk i nöd, ställer upp o är terapeut åt andra o så är man själv beroende liksom..

Visualisera knappen kontra dina tre barn, utan kläder och mat och utan tak över huvudet (pga du inte tryckte på knappen).
Det är det valet gäller.
Du har möjlighet att redan nu dra i nödbromsen. Gör det.
Jag vet av erfarenhet att man kan komma ur svåra beroenden..men alltid klarat mig själv ifrån det..tills nu.
Det jag oroar mig mest över är att bli bollad runt av olika instanser från samhället..

Jag vet av erfarenhet att man kan komma ur svåra beroenden..men alltid klarat mig själv ifrån det..tills nu.
Det jag oroar mig mest över är att bli bollad runt av olika instanser från samhället..
Jag förstår tanken men alternativen är ännu värre.

Du blir högst troligt inte runtbollad av olika instanser.

Det är rätt så nytt detta om man jämnför med andra beroende, risken finns att du möter riktiga klappträn som är utbilldade inom vård av annat på olika sätt men inte fattar ett jota om spelmissbruk.

Men förhoppningsvis får du förr eller senare plats på en behabdling om du VILL och som jag sa och nån annan INNAN det är på plats gå på möte.

Men framför allt ta in att du är drabbad av en sjukdom (ja du hade säkert kunna gjort anorlunda, MEN hade du inte varit sjuk skulle du garanterat inte gjort så här)

Det tog lång tid för mig att komma fram till att jag är sjuk men en av orsakerna var att jag inte kunde förstå hur jag kunde och kan göra sånna dumma saker.

Jag har varit spelmissbrukare i hela mitt liv och något av en periodare.

Men nu har jag bestämt mig på ritktigt jag skall vända skutan och hålla mig så spelfri jag kan
Och för första gången på alla år är jag 100% ärlig mot mig själv.

Det skulle jag inte orka med utan de gruppmöten jag går på.

Och utan de människor jag har runt mig som till skilnad mot andra förr nu stöttar istället för att fördumma mig.

Nej det är inte synd om mig för att jag har massa skulder och spelat bort allt jag skulle kunnat haft men det är synd om mig att jag drabbats av denna sjukdom.

Och du jag känner 100% igen mig i det du skriver om att vara terapeut och "coach" för andra. Men du kan inte applicera det på dig själv.

Det ser sjukdommen till att du inte kan.

Lycka till!

Du blir högst troligt inte runtbollad av olika instanser.

Det är rätt så nytt detta om man jämnför med andra beroende, risken finns att du möter riktiga klappträn som är utbilldade inom vård av annat på olika sätt men inte fattar ett jota om spelmissbruk.

Men förhoppningsvis får du förr eller senare plats på en behabdling om du VILL och som jag sa och nån annan INNAN det är på plats gå på möte.

Men framför allt ta in att du är drabbad av en sjukdom (ja du hade säkert kunna gjort anorlunda, MEN hade du inte varit sjuk skulle du garanterat inte gjort så här)

Det tog lång tid för mig att komma fram till att jag är sjuk men en av orsakerna var att jag inte kunde förstå hur jag kunde och kan göra sånna dumma saker.

Jag har varit spelmissbrukare i hela mitt liv och något av en periodare.

Men nu har jag bestämt mig på ritktigt jag skall vända skutan och hålla mig så spelfri jag kan
Och för första gången på alla år är jag 100% ärlig mot mig själv.

Det skulle jag inte orka med utan de gruppmöten jag går på.

Och utan de människor jag har runt mig som till skilnad mot andra förr nu stöttar istället för att fördumma mig.

Nej det är inte synd om mig för att jag har massa skulder och spelat bort allt jag skulle kunnat haft men det är synd om mig att jag drabbats av denna sjukdom.

Och du jag känner 100% igen mig i det du skriver om att vara terapeut och "coach" för andra. Men du kan inte applicera det på dig själv.

Det ser sjukdommen till att du inte kan.

Lycka till!
Otroligt bra skrivet! Det är såna inlägg som gör Forumet bättre än bäst <3

Att du bara stängde av dig 1 månad och inte 12 månader visar tyvärr att du inte vill sluta spela egentligen. Det kommer aldrig hålla för dig i det långa loppet med den inställningen. Tro mig eller inte. Kom ihåg detta inlägg sen.

Att du bara stängde av dig 1 månad och inte 12 månader visar tyvärr att du inte vill sluta spela egentligen. Det kommer aldrig hålla för dig i det långa loppet med den inställningen. Tro mig eller inte. Kom ihåg detta inlägg sen.
Jag tror er såklart. Ska se om jag kan gå in igenno förlänga det..självklart och i ärlighetens namn så är jag inte mentalt färdig med spelandet..men kommer göra allt för att ändra den tanken..detta är så nytt för mig o krascha..men snälla inga påhopp i all välmening

Jag tror er såklart. Ska se om jag kan gå in igenno förlänga det..självklart och i ärlighetens namn så är jag inte mentalt färdig med spelandet..men kommer göra allt för att ändra den tanken..detta är så nytt för mig o krascha..men snälla inga påhopp i all välmening

Jag talar bara från 15 års erfarenhet.
Vill man inte sluta till 110% kommer det aldrig gå. Det bara är så men lycka till med allt. Det var inget påhopp, bara fakta. Man måste vilja sluta mentalt. Inte bara för stunden. Slutar bara att man spelar på olicensierade sidor och går runt. Spelpaus hjälper till en viss grad men går alltid komma runt. Man måste vilja sluta själv.

Vill man inte sluta till 110% kommer det aldrig gå. Det bara är så men lycka till med allt. Det var inget påhopp, bara fakta. Man måste vilja sluta mentalt. Inte bara för stunden. Slutar bara att man spelar på olicensierade sidor och går runt. Spelpaus hjälper till en viss grad men går alltid komma runt. Man måste vilja sluta själv.
Jo mentalt vill jag sluta..bara så snurrigt nu..har slutat ett år av mig själv utan hjälp..egentligen inget som orsakade återfallet då allt i livet börjat ljusna..konstigt detta spelberoende

Tycker ändå det är sjukt värdefullt att du är är ärlig mot dig själv att du kanske inte är färdig med spelet mentalt. Och jag fattar, man hoppas ju på storvinsten som ska rädda en och den kan vara bakom nästa bet. Min erfarenhet av många storvinster (den största 1 mille) är att man aldrig nöjer sig, oavsett hur stor vinsten är. Jag har blivit skuldfri flera gånger. Hållt mig borta nån månad men sen börjat lite lätt och till slut skuldsatt mig ännu mer än vad jag var innan storvinsten.

Nu inser jag att det hade inte spelat någon roll hur mycket jag vunnit - jag hade hamnat här till slut ändå. Eller värre.

Såååå rädd för vad som händer nu. Inga fler storvinster som räddar situationen för stunden..
Men som gör att du bara faller djupare ner i hålet! Fr o m nu är det planering och sunda vanor som kommer rädda dig och din familj och inte bara för stunden utan på långt sikt. Det enda hållbara! En dag kommer du tacka dig själv.

Detta.

Fortsätter du spela är det enda som kommer hända att du gräver ditt hål djupare och djupare.

Detta.

Fortsätter du spela är det enda som kommer hända att du gräver ditt hål djupare och djupare.
Jag vill o ska o har slutat spela..ikväll är första kvällen utan spel..spelpaus känns som en antabus..man kan inte spela eller dricka..men viljan kommer inifrån..och jag vet jag har viljan o kraften. Jag vet detta..nu ska jag bara låta gråten o känslorna komma ut..jag kan gott skämmas över vad jag gjort mot min familj

Jag vill o ska o har slutat spela..ikväll är första kvällen utan spel..spelpaus känns som en antabus..man kan inte spela eller dricka..men viljan kommer inifrån..och jag vet jag har viljan o kraften. Jag vet detta..nu ska jag bara låta gråten o känslorna komma ut..jag kan gott skämmas över vad jag gjort mot min familj
När jag berättade för min fru fick jag det verkligt effektfulla verktyget: att kunna ge bort mitt bankid! Av alla spärrar mm så är detta det absolut mest definitiva som håller mig borta från spel och lån. Jag kan fortfarande identifiera mig med Face ID (iphone) så jag kan logga in på banken, kivra, osv men jag kan inte signera betalningar/överföringar eller låneansökan. Jag swishar och så på kvällarna med min fru, funkat hur bra som helst. Den lilla olägenheten det orsakar är ingenting jämfört med säkerheten detta medför.

Nu är det kört.
Försök låna på att betala räkningar.
När jag erkänt att har spelprogram var att min relation krossade och försök stänga dig.

Varför vill du inte med så mycket skulder.
Du har tur att din man är så snäll för alla har inte förståelsen .
Jag vill o har tryckt..men ni alla här inne vet alla tankar som snurrar när man tar beslutet. Går ejbo förklara..min man är fantastiskt. Dock frågande hur det kunde bli så mycket i skulder. Har inga riktiga o bra svar

Har mailat runt till massor med olika spelberoendesidor..det enda alla svarar är att jag är välkommen på möte..vet att o förstår att möte säkert är bra i längden..just nu behöver jag främst hjälp av samhället o klara av depressionen/ ångesten i detta akuta skeendet..

Har mailat runt till massor med olika spelberoendesidor..det enda alla svarar är att jag är välkommen på möte..vet att o förstår att möte säkert är bra i längden..just nu behöver jag främst hjälp av samhället o klara av depressionen/ ångesten i detta akuta skeendet..
Har du fast jobb ?
Då har din arbetsgivare skyldighet att hjälpa dig.
Prata med din arbetsgivare i morgon så har du satt bollen i rullning

Jag gick till psyk akuten, när allt kom till ytan. Fick fantastisk hjälp!

Har du fast jobb ?
Då har din arbetsgivare skyldighet att hjälpa dig.
Prata med din arbetsgivare i morgon så har du satt bollen i rullning
Jo..tyvärr så har jag en galet oempatisk chef..hon skulle nog hellre avskeda mig än o hjälpa mig tyvärr..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp