• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
168
Poäng
337
När man läser här så verkar det som att alla som har fått Lösa nu i senaste släppet blir nekade, till skillnad mot när dom öppnade upp det för ”vissa utvalda” och det verkade som nästan alla fick lösa. Har dom stramat åt eller kan det vara nån bugg eller nåt, tro?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Fairlo har stramat åt ALLT rejält. Outhärdliga krav när man ska Levla och det känns som att antingen håller dem på att bomma igen eller så vill dom bara låna ut pengar till eliten..
 

VTH

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Hittar ingen info vad som krävs med förfrågningar för att få lösa? Är jag blind eller finns det inga såna krav? Jag blev nekad lösa med motiveringen "vi kan inte bevilja kredit just nu". Antagligen är det säkert KALPen som inte går ihop men hade varit kul att veta exakt om det bara hade varit förfrågningarna som ska väck.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Fairlo har stramat åt ALLT rejält. Outhärdliga krav när man ska Levla och det känns som att antingen håller dem på att bomma igen eller så vill dom bara låna ut pengar till eliten..
Eller så försöker man bara att vara en ansvarsfull kreditgivare? I min värld är det bra att man inte lånar ut till personer som redan är försatta i ekonomiska problem. Det är sunt och respektfullt. ”Eliten” som du pratar om behöver knappast ett lån från Fairlo.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 806
Mottagna reaktioner
597
Poäng
627
Eller så försöker man bara att vara en ansvarsfull kreditgivare? I min värld är det bra att man inte lånar ut till personer som redan är försatta i ekonomiska problem. Det är sunt och respektfullt. ”Eliten” som du pratar om behöver knappast ett lån från Fairlo.
Absolut.
Men vänd på det : Du tar väl lån väldigt ofta pga din situation inte är hållbar rent ekonomiskt. Nu säger jag inte att alla som lånar har skulder upp till öronen.
Men du är ju redan försatt i ekonomiska problem om du behöver låna pengar oavsett om du har andra skulder eller ej?:rolleyes:
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Absolut.
Men vänd på det : Du tar väl lån väldigt ofta pga din situation inte är hållbar rent ekonomiskt. Nu säger jag inte att alla som lånar har skulder upp till öronen.
Men du är ju redan försatt i ekonomiska problem om du behöver låna pengar oavsett om du har andra skulder eller ej?:rolleyes:
Jag håller inte med dig. Att ta ett lån behöver naturligtvis inte innebära ekonomiska problem. Det finns mängder av anledningar till att ta ett lån. Köp av bostad, bil, båt etc. Däremot är jag hyfsat övertygad om att personer som känner sig nödgade att ta snabblån generellt har betydligt större problem ekonomiskt än personer som inte tar dessa typer av lån.Jag tycker att det är klokt att Fairlo försöker vara ansvarsfulla i sin kreditgivning.
 

VTH

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Jag håller inte med dig. Att ta ett lån behöver naturligtvis inte innebära ekonomiska problem. Det finns mängder av anledningar till att ta ett lån. Köp av bostad, bil, båt etc. Däremot är jag hyfsat övertygad om att personer som känner sig nödgade att ta snabblån generellt har betydligt större problem ekonomiskt än personer som inte tar dessa typer av lån.Jag tycker att det är klokt att Fairlo försöker vara ansvarsfulla i sin kreditgivning.
Är inne på samma spår som dig här. Jag önskar att jag inte kunnat ta de där idiotiska snabblånen när allt såg som mörkast ut. Fortfarande inne i en jobbig sits och att banker och långivare började neka mig har ändå fått mig att inse allvaret. Fairlo lösa är det första jag sökt om på ett par månader, detta för att sänka min hutlösa Klarna-skuld som hade lättat i plånboken, men där blev jag stoppad så det är bara att fortsätta kämpa.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 806
Mottagna reaktioner
597
Poäng
627
Jag håller inte med dig. Att ta ett lån behöver naturligtvis inte innebära ekonomiska problem. Det finns mängder av anledningar till att ta ett lån. Köp av bostad, bil, båt etc. Däremot är jag hyfsat övertygad om att personer som känner sig nödgade att ta snabblån generellt har betydligt större problem ekonomiskt än personer som inte tar dessa typer av lån.Jag tycker att det är klokt att Fairlo försöker vara ansvarsfulla i sin kreditgivning.
Alltså jag menar att man i de flesta av fallen redan innan har ekonomiska problem. Alltså lever du på kronan och behöver låna för något har du ju förmodligen inte tillräcklig ekonomi. Är du med på vad jag menar? Jag förstår vad du menar.
Men är av åsikten ändå att Fairlo känns ganska så oseriösa och levt endel på ryktet. Informationen och tydligheten har varit bristfällig enligt mig. Jag tror inte de stramar åt kraven för att de vill vara mer seriösa (även om det vore klokt) jag tror att deras ekonomi börjar sina. Sen grundar det ju sig i att de knappt hade några krav alls förut för att levla så att vem som kunde låna...och nu är det massor av dem som inte kan betala tillbaka. Men då borde man haft hårdare krav från början. Vi som följt inbetalningar osv får ju lira för deras ansvarslösa utlåning i början.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp