Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Amazon.de faktura - någon som provat?

• Trådstartare Trådstartare Amzn
  • Start datum Start datum
Vill minnas längesedan att jag beställde från ett land dyra kläder, som egentligen bara shippar till sitt egna land. Men DHL tog över och skickade till sverige, köpt på faktura. Dem skickade varorna. Ingen samband mellan dem 2 länderna alltså ingen som kan driva inkasso > kronofogden här i sverige. Känns skönt gratis kläder. Men man har cirka 14 dagar på sig beställa allt som, + tar tid med leveransen, sen vet jag inte hur mycket man kan plocka på sig men 6-10k funkade.
Vart beställde du då ifrån?

Men hur kommer det sig att ingen fått varken faktura eller inkasso, lär väl inte ta ett halvår för det? Företagen är hungriga för att jaga pengar. Lollo123 kan du uppdatera hur det gått för dig. Och ni som beställt där det gått bra/dåligt, kommentera gärna.

Men hur kommer det sig att ingen fått varken faktura eller inkasso, lär väl inte ta ett halvår för det? Företagen är hungriga för att jaga pengar. Lollo123 kan du uppdatera hur det gått för dig. Och ni som beställt där det gått bra/dåligt, kommentera gärna.

Inte hört något från varken amazon eller arvato. amazon har sagt att de skickat till inkasso men ej fått något. Inte heller KF.

Kan man dela upp fakturan eller ska den betalas helt på en gång ?

Ni som blir nekade, kan vara så att ni behöver bara registrera er adress och bekräfta den genom att skicka in adressbevis/leg.
Jag har skulder kfm och diverse, men verkar ha gått ändå beställa efter jag gjorde det. Fick inte en bekräftelse via mail innan men nu fick jag det, precis som när man handlar på svenska sidor via mail bekräftelse.

Så hoppas nu att det kommer fram.

Min fråga dock: Det går inte köpa mer än 1 gång på faktura eller ska man passa på snabbt innan det redan skickats och då är det försent betala med faktura igen (tänker pga kanske dem vill man betalar fakturan först)

Vissa nämner att dem inte behövt betala fakturan här, hur är det egentligen?

Har någon lyckas beställa iPhone 11 mer?
En kompis till mig får upp nu att iphone 11 ej kan levereras till Sverige länge.

Ni som blir nekade, kan vara så att ni behöver bara registrera er adress och bekräfta den genom att skicka in adressbevis/leg.
Jag har skulder kfm och diverse, men verkar ha gått ändå beställa efter jag gjorde det. Fick inte en bekräftelse via mail innan men nu fick jag det, precis som när man handlar på svenska sidor via mail bekräftelse.

Så hoppas nu att det kommer fram.

Min fråga dock: Det går inte köpa mer än 1 gång på faktura eller ska man passa på snabbt innan det redan skickats och då är det försent betala med faktura igen (tänker pga kanske dem vill man betalar fakturan först)

Vissa nämner att dem inte behövt betala fakturan här, hur är det egentligen?
Hur lång tid tog bekräftelsen från dom ?

Jag kunde också beställa som har skulder hos kronofogden, skickade in hyra och kopia på Id ! Efter det kom bekräftelsen på Samsung note 20 ultra värd 13k , hoppas beställningen kommer med :)

Jag kunde också beställa som har skulder hos kronofogden, skickade in hyra och kopia på Id ! Efter det kom bekräftelsen på Samsung note 20 ultra värd 13k , hoppas beställningen kommer med :)
Vart skicka du detta?
Gick ordern igenom...

De lär slå av min med men när sker detta min har legat i 10 timmar nu utan att något händer ligger bara som ”your order sen ”not dispatched yet”

Vart ska man skicka? Jag har registerat min adress utan att dem frågar om id kort eller nån bild!

Har du fått nått mail från Amazon ? Bekräftelse på köpet ? Eller ett brev på tyska ? :)
När jag försökt beställa en mobil fått en mail att det blev avbryt, jag tror blev jag nekad för fakturaköp eftersom jag har skuld hos Credway via avarta kan var orsak att det blev nekad?

När jag försökt beställa en mobil fått en mail att det blev avbryt, jag tror blev jag nekad för fakturaköp eftersom jag har skuld hos Credway via avarta kan var orsak att det blev nekad?
Ja säkert nekad då med , jag fick skicka in brev om bild på id-kort efter beställning , sedan inatt fick jag mail att min delbetalning blivit nekad ! Fick order bekräftelse efter jag skickat in id kort ! , Men sen nekad :)

Ja säkert nekad då med , jag fick skicka in brev om bild på id-kort efter beställning , sedan inatt fick jag mail att min delbetalning blivit nekad ! Fick order bekräftelse efter jag skickat in id kort ! , Men sen nekad :)
Jag har skickat en mail till deras support får vi se vad dem kommer och svara, skriver sen när får jag svar om du vill!

Dem har svarat så där!
In certain cases our system carries out routine checks on orders. The payment method you have chosen was declined as part of this check, so I would ask you to change your payment method to credit card. Unfortunately it is not possible to change this decision manually.

Har ej fått faktura än men det står "monthly invoicing "så jag antar att man kan göra om det till delbetalning. När jag fått fakturorna så återkommer jag med mer info.
Monthly invoicing betyder att du samlar alla köp du gjort under månaden på en faktura som du ska betala senast den 15:e nästa månad. Har använt mig av Amazon.de 2 gånger men inte fått dela upp.

Monthly invoicing betyder att du samlar alla köp du gjort under månaden på en faktura som du ska betala senast den 15:e nästa månad. Har använt mig av Amazon.de 2 gånger men inte fått dela upp.
Ah ok. När kommer fakturan då?

hade ett amazon konto och beställde något för 12 K och ordern stod där utan problem.

Avbröt ordern och valde något annat och blev nekad "vi har annullerat din beställning eftersom varken direktdebitering eller fakturering kan användas som betalningsmetod.

  Om du fortfarande är intresserad av dessa artiklar, vänligen beställ dem igen och använd ett kreditkort som betalningsmetod. Om du gör en beställning igen med en annan betalningsmetod än kreditkort, t.ex. B. genom direktdebitering eller betalning med faktura kommer denna beställning också att annulleras."

även att jag valde tillbaka den första varan som de godkänt.

Skapade ett nytt konto för mig och två vänner med rätt uppgifter och två av oss har order igång utan att den blir nekad direkt medans den andra får nekat direkt även hur billiga saker man väljer.

Det kanske är lite tur och något sorts system som random kollar vettefan.

hade ett amazon konto och beställde något för 12 K och ordern stod där utan problem.

Avbröt ordern och valde något annat och blev nekad "vi har annullerat din beställning eftersom varken direktdebitering eller fakturering kan användas som betalningsmetod.

  Om du fortfarande är intresserad av dessa artiklar, vänligen beställ dem igen och använd ett kreditkort som betalningsmetod. Om du gör en beställning igen med en annan betalningsmetod än kreditkort, t.ex. B. genom direktdebitering eller betalning med faktura kommer denna beställning också att annulleras."

även att jag valde tillbaka den första varan som de godkänt.

Skapade ett nytt konto för mig och två vänner med rätt uppgifter och två av oss har order igång utan att den blir nekad direkt medans den andra får nekat direkt även hur billiga saker man väljer.

Det kanske är lite tur och något sorts system som random kollar vettefan.

Amazon är bland dem största företagen, tur finns inte i deras vokabulär.

Varför det blir så är eftersom första gången har dem ingen aning i systemet vem du är, så första ordern hade sett ut rätt lyckad, tills arvato tar en bisnode-score check på dig (om du har kivra kommer du se att dem tagit en sådan upplysning på dig)

Varför det blir svårare andra gångerna osv är för du finns nu i systemet och du kommere alltid få problem med dina order/bli ombedd ta annan betalningsmetod.

Hade du haft bättre bisnode score hade du nog kunnat göra detta.

Beklagar.

Amazon är bland dem största företagen, tur finns inte i deras vokabulär.

Varför det blir så är eftersom första gången har dem ingen aning i systemet vem du är, så första ordern hade sett ut rätt lyckad, tills arvato tar en bisnode-score check på dig (om du har kivra kommer du se att dem tagit en sådan upplysning på dig)

Varför det blir svårare andra gångerna osv är för du finns nu i systemet och du kommere alltid få problem med dina order/bli ombedd ta annan betalningsmetod.

Hade du haft bättre bisnode score hade du nog kunnat göra detta.

Beklagar.

Ah okej fyfan den var ju tråkig! Så även om jag inte hade avbokat första så hade den nekats senare?

Jag har en aktiv på en kompis som inte blivit nekad än. Hur lång tid tar det tills dem ändrar till nekad om det är fallet

Känns som denna kom iväg ändå

Bilagor

• 1C867E66-4717-4967-A552-1197CF970C56.webp
    1C867E66-4717-4967-A552-1197CF970C56.webp
    101.7 KB · Visningar: 125
  • 7E88FB17-6F2B-4311-93B8-4ECD03A2EB44.webp
    7E88FB17-6F2B-4311-93B8-4ECD03A2EB44.webp
    56.6 KB · Visningar: 122
Jag beställde via Amazon.de och använde faktura i somras, fick precis som er ingen faktura och inte har behövt betala något. Släppt tankarna lite. Men igår fick jag ett telefonsamtal från arvato att de kommer börja driva in detta nu då Amazon öppnade i Sverige igår. Så heads up, dags att betala

Jag beställde via Amazon.de och använde faktura i somras, fick precis som er ingen faktura och inte har behövt betala något. Släppt tankarna lite. Men igår fick jag ett telefonsamtal från arvato att de kommer börja driva in detta nu då Amazon öppnade i Sverige igår. Så heads up, dags att betala

Oh fan. Då kanske det börjar hända något nu. Jag har inte fått något samtal än. Har även som du ej betalat något sedan juni typ.

Tänker mig att en saftig dröjsmålsränta har tillkommit för de som inte betalat något sedan i juni.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp