Vart beställde du då ifrån?Vill minnas längesedan att jag beställde från ett land dyra kläder, som egentligen bara shippar till sitt egna land. Men DHL tog över och skickade till sverige, köpt på faktura. Dem skickade varorna. Ingen samband mellan dem 2 länderna alltså ingen som kan driva inkasso > kronofogden här i sverige. Känns skönt gratis kläder. Men man har cirka 14 dagar på sig beställa allt som, + tar tid med leveransen, sen vet jag inte hur mycket man kan plocka på sig men 6-10k funkade.
- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
Fick mina paket idag. Helt sjukt vad snabbt det gick
Du har inga skulder i kfm va?
- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
Har inte provat själv men tror tyvärr amazon gjort bort sig tror inte dom lagligen kan kva igen pengarna i Sverige
Jo via europeisk betalningsföreläggande via kronofogden.
Tyskland sverige både med i EU
K
Kippo
Gäst
Poäng: 0
Men hur kommer det sig att ingen fått varken faktura eller inkasso, lär väl inte ta ett halvår för det? Företagen är hungriga för att jaga pengar. Lollo123 kan du uppdatera hur det gått för dig. Och ni som beställt där det gått bra/dåligt, kommentera gärna.
- Meddelanden
- 120
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 157
Nej det har jag inte. Dock en anm som går ut i januariDu har inga skulder i kfm va?
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Men hur kommer det sig att ingen fått varken faktura eller inkasso, lär väl inte ta ett halvår för det? Företagen är hungriga för att jaga pengar. Lollo123 kan du uppdatera hur det gått för dig. Och ni som beställt där det gått bra/dåligt, kommentera gärna.
Inte hört något från varken amazon eller arvato. amazon har sagt att de skickat till inkasso men ej fått något. Inte heller KF.
- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
Ni som blir nekade, kan vara så att ni behöver bara registrera er adress och bekräfta den genom att skicka in adressbevis/leg.
Jag har skulder kfm och diverse, men verkar ha gått ändå beställa efter jag gjorde det. Fick inte en bekräftelse via mail innan men nu fick jag det, precis som när man handlar på svenska sidor via mail bekräftelse.
Så hoppas nu att det kommer fram.
Min fråga dock: Det går inte köpa mer än 1 gång på faktura eller ska man passa på snabbt innan det redan skickats och då är det försent betala med faktura igen (tänker pga kanske dem vill man betalar fakturan först)
Vissa nämner att dem inte behövt betala fakturan här, hur är det egentligen?
Jag har skulder kfm och diverse, men verkar ha gått ändå beställa efter jag gjorde det. Fick inte en bekräftelse via mail innan men nu fick jag det, precis som när man handlar på svenska sidor via mail bekräftelse.
Min fråga dock: Det går inte köpa mer än 1 gång på faktura eller ska man passa på snabbt innan det redan skickats och då är det försent betala med faktura igen (tänker pga kanske dem vill man betalar fakturan först)
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Kan man dela upp fakturan ?Har någon lyckas beställa iPhone 11 mer?
En kompis till mig får upp nu att iphone 11 ej kan levereras till Sverige länge.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Hur lång tid tog bekräftelsen från dom ?Ni som blir nekade, kan vara så att ni behöver bara registrera er adress och bekräfta den genom att skicka in adressbevis/leg.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Jag kunde också beställa som har skulder hos kronofogden, skickade in hyra och kopia på Id ! Efter det kom bekräftelsen på Samsung note 20 ultra värd 13k , hoppas beställningen kommer med 

- Meddelanden
- 606
- Mottagna reaktioner
- 119
- Poäng
- 317
Vart skicka du detta?Jag kunde också beställa som har skulder hos kronofogden, skickade in hyra och kopia på Id ! Efter det kom bekräftelsen på Samsung note 20 ultra värd 13k , hoppas beställningen kommer med![]()
Gick ordern igenom...
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Skickade in detta till amazon.de , däremot så stoppades ordern efter betalning nekades tyvärrVart skicka du detta?
Gick ordern igenom...
så verkar svårare nu
G
Greddooo
Gäst
Dom slår av andra ordern. Fick direkt sen avslag på andra ordern
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Jag fick order
har du fått första varan ?Dom slår av andra ordern. Fick direkt sen avslag på andra ordern
- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 147
Vart ska man skicka? Jag har registerat min adress utan att dem frågar om id kort eller nån bild!Jag kunde också beställa som har skulder hos kronofogden, skickade in hyra och kopia på Id ! Efter det kom bekräftelsen på Samsung note 20 ultra värd 13k , hoppas beställningen kommer med![]()
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Har du fått nått mail från Amazon ? Bekräftelse på köpet ? Eller ett brev på tyska ?Vart ska man skicka? Jag har registerat min adress utan att dem frågar om id kort eller nån bild!

- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 147
När jag försökt beställa en mobil fått en mail att det blev avbryt, jag tror blev jag nekad för fakturaköp eftersom jag har skuld hos Credway via avarta kan var orsak att det blev nekad?Har du fått nått mail från Amazon ? Bekräftelse på köpet ? Eller ett brev på tyska ?![]()
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Ja säkert nekad då med , jag fick skicka in brev om bild på id-kort efter beställning , sedan inatt fick jag mail att min delbetalning blivit nekad ! Fick order bekräftelse efter jag skickat in id kort ! , Men sen nekadNär jag försökt beställa en mobil fått en mail att det blev avbryt, jag tror blev jag nekad för fakturaköp eftersom jag har skuld hos Credway via avarta kan var orsak att det blev nekad?

- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 147
Jag har skickat en mail till deras support får vi se vad dem kommer och svara, skriver sen när får jag svar om du vill!Ja säkert nekad då med , jag fick skicka in brev om bild på id-kort efter beställning , sedan inatt fick jag mail att min delbetalning blivit nekad ! Fick order bekräftelse efter jag skickat in id kort ! , Men sen nekad![]()
- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 147
Dem har svarat så där!
In certain cases our system carries out routine checks on orders. The payment method you have chosen was declined as part of this check, so I would ask you to change your payment method to credit card. Unfortunately it is not possible to change this decision manually.
In certain cases our system carries out routine checks on orders. The payment method you have chosen was declined as part of this check, so I would ask you to change your payment method to credit card. Unfortunately it is not possible to change this decision manually.
- Meddelanden
- 120
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 157
Har ej fått faktura än men det står "monthly invoicing "så jag antar att man kan göra om det till delbetalning. När jag fått fakturorna så återkommer jag med mer info.Kan man dela upp fakturan ?
G
Greddooo
Gäst
Jag fick order
har du fått första varan ?
Japp fick airpods efter 3 dagar , andra ordern på tv+AppleTv , Airpod på 10k gick ej igenom. Fick ett tyskt automail sen plockade dom bort TV:n sen efter det fick jag avslag på airpods och Apple-tv
- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Monthly invoicing betyder att du samlar alla köp du gjort under månaden på en faktura som du ska betala senast den 15:e nästa månad. Har använt mig av Amazon.de 2 gånger men inte fått dela upp.Har ej fått faktura än men det står "monthly invoicing "så jag antar att man kan göra om det till delbetalning. När jag fått fakturorna så återkommer jag med mer info.
- Meddelanden
- 120
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 157
Ah ok. När kommer fakturan då?Monthly invoicing betyder att du samlar alla köp du gjort under månaden på en faktura som du ska betala senast den 15:e nästa månad. Har använt mig av Amazon.de 2 gånger men inte fått dela upp.
- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Den kommer i början på månaden augustis köp fick jag den 1 september.Ah ok. När kommer fakturan då?
- Meddelanden
- 168
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 112
funkar detta nu?
- Meddelanden
- 168
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 112
hade ett amazon konto och beställde något för 12 K och ordern stod där utan problem.
Avbröt ordern och valde något annat och blev nekad "vi har annullerat din beställning eftersom varken direktdebitering eller fakturering kan användas som betalningsmetod.
Om du fortfarande är intresserad av dessa artiklar, vänligen beställ dem igen och använd ett kreditkort som betalningsmetod. Om du gör en beställning igen med en annan betalningsmetod än kreditkort, t.ex. B. genom direktdebitering eller betalning med faktura kommer denna beställning också att annulleras."
även att jag valde tillbaka den första varan som de godkänt.
Skapade ett nytt konto för mig och två vänner med rätt uppgifter och två av oss har order igång utan att den blir nekad direkt medans den andra får nekat direkt även hur billiga saker man väljer.
Det kanske är lite tur och något sorts system som random kollar vettefan.
Avbröt ordern och valde något annat och blev nekad "vi har annullerat din beställning eftersom varken direktdebitering eller fakturering kan användas som betalningsmetod.
Om du fortfarande är intresserad av dessa artiklar, vänligen beställ dem igen och använd ett kreditkort som betalningsmetod. Om du gör en beställning igen med en annan betalningsmetod än kreditkort, t.ex. B. genom direktdebitering eller betalning med faktura kommer denna beställning också att annulleras."
Skapade ett nytt konto för mig och två vänner med rätt uppgifter och två av oss har order igång utan att den blir nekad direkt medans den andra får nekat direkt även hur billiga saker man väljer.
- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
hade ett amazon konto och beställde något för 12 K och ordern stod där utan problem.
Amazon är bland dem största företagen, tur finns inte i deras vokabulär.
Varför det blir så är eftersom första gången har dem ingen aning i systemet vem du är, så första ordern hade sett ut rätt lyckad, tills arvato tar en bisnode-score check på dig (om du har kivra kommer du se att dem tagit en sådan upplysning på dig)
Varför det blir svårare andra gångerna osv är för du finns nu i systemet och du kommere alltid få problem med dina order/bli ombedd ta annan betalningsmetod.
Hade du haft bättre bisnode score hade du nog kunnat göra detta.
Beklagar.
- Meddelanden
- 168
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 112
Amazon är bland dem största företagen, tur finns inte i deras vokabulär.
Varför det blir så är eftersom första gången har dem ingen aning i systemet vem du är, så första ordern hade sett ut rätt lyckad, tills arvato tar en bisnode-score check på dig (om du har kivra kommer du se att dem tagit en sådan upplysning på dig)
Varför det blir svårare andra gångerna osv är för du finns nu i systemet och du kommere alltid få problem med dina order/bli ombedd ta annan betalningsmetod.
Hade du haft bättre bisnode score hade du nog kunnat göra detta.
Beklagar.
Ah okej fyfan den var ju tråkig! Så även om jag inte hade avbokat första så hade den nekats senare?
Jag har en aktiv på en kompis som inte blivit nekad än. Hur lång tid tar det tills dem ändrar till nekad om det är fallet
- Meddelanden
- 168
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 112
- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
Känns som denna kom iväg ändå
Ser ut som du kanske får det ja.
Dock är inget säker förens du verkligen fått det, eftersom dem kan göra en s.k ''return to sender''
Men vi får hoppas det går vägen för dig.
- Meddelanden
- 120
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 157
Det är skickat så du får det rätt snart. De har snabb leveransKänns som denna kom iväg ändå
- Meddelanden
- 168
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 112
Det är skickat så du får det rätt snart. De har snabb leverans
fick decline flera ggr faktiskt så sket i det. Sen från ingenstans att den har dispatched
G
Grevensostx
Gäst
Jag beställde via Amazon.de och använde faktura i somras, fick precis som er ingen faktura och inte har behövt betala något. Släppt tankarna lite. Men igår fick jag ett telefonsamtal från arvato att de kommer börja driva in detta nu då Amazon öppnade i Sverige igår. Så heads up, dags att betala
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Jag beställde via Amazon.de och använde faktura i somras, fick precis som er ingen faktura och inte har behövt betala något. Släppt tankarna lite. Men igår fick jag ett telefonsamtal från arvato att de kommer börja driva in detta nu då Amazon öppnade i Sverige igår. Så heads up, dags att betala
Oh fan. Då kanske det börjar hända något nu. Jag har inte fått något samtal än. Har även som du ej betalat något sedan juni typ.
- Meddelanden
- 211
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 297
Tänker mig att en saftig dröjsmålsränta har tillkommit för de som inte betalat något sedan i juni.
1
123Abc
Gäst
Svenska sajten är igång nu
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.