Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Amazon.de faktura - någon som provat?

• Trådstartare Trådstartare Amzn
  • Start datum Start datum
A
Amzn
Gäst
Poäng: 0
Upptäckte att Amazon har faktura på sin tyska sida även för svenska kunder

någon som provat? Om så är fallet - någon som vet vart en upplysning sker?

Det står att Arvato Payment Solutions GmbH ansvarar för faktureringen i alla fall

Gäller dock bara för folk som bor i Tyskland eller Österrike enligt Amazon.de.

Nej, kunde registrera mig för fakturaköp i Sverige. Är dock spärrad av arvato så kunde inte handla

Jaha. Jag kollade på deras villkor och då stod det att köpet enbart går igenom via faktura om man bor där.
Men du testade att göra ett köp då?

Du har rätt. Vet inte varför jag inte såg det innan.
Men står så här ”Monthly Invoicing is available for private customers with a valid billing address in Germany, Austria, Denmark, Norway, Finland, Sweden or Switzerland. It is not available for business customers.”

Herregud.
Beställde precis en iPhone 11.
Undra hur det funkar egentligen
Med faktura. Vet inte ens vilken upplysning de tog.

De tog en Bisnode.
Har score 2 där. Men blev ändå beviljad.

Jag provade med bisnode 1 i betyg o gick o beställa airpods pro med faktura :)
Nice

Är det faktura via Arvato det handlar om alltså? Går det att delbetala fakturan?

Min vara har blivit skickad till min adress stod det :) beställde en iphone 11 pro max på faktura

Hur blir det med kvitto och så ifall man ska sälja vidare, går det utan att det blir massa krabb

Så fort man beställer fler saker annulleras det, tror man måste betala fakturan först.
Beställde igår :)

Har testat Tv för 2400eu och det gick men har ångrat mig iom att jag har redan skulder som är hos KFgden och tänkter inte betala de så har jag
ångrat mig vill inte hamna ännu mer i skulder...men det går

Har man skulder hos arvato eller gothia inkasso så går det inte dock

Jag har skulder hos arvato samt Gothia och kunde beställa.
Ja, nu kunde jag faktiskt också beställa . Bytte produkt och då gick det. Frågan är bara om det går igenom hela vägen. De kan ju stoppas i slutet ändå.. vi får se

Vad gäller för fakturan ?
Betala allt vid förfallodag eller delbetalning på beloppet?

Möjligen en puckad fråga men går det att få hemsidan på svenska eller engelska? Avskyr tyska...:D

Som jag förstått det måste man ansöka om ett konto för delbetalning hos Arvato. Har dock ingen aning om det tas ytterligare upplysningar vid den ansökan.

Möjligen en puckad fråga men går det att få hemsidan på svenska eller engelska? Avskyr tyska...:D
Klicka på flaggan högst upp så kan du ändra till turkiska, eller polska ;) Nä skämt åsido, man kan välja engelska

Vad menar dom med identifieringsnummer när man ska beställa?

Beställning nekades. Konstigt.

Beställning nekades. Konstigt.
samma här kom mail efter ett tag att fakturabetalning har avvisats. välj annan metod.

"Unfortunately we were unable to successfully complete your payment via Monthly Invoice."

Senast ändrad:
Tror jag med får ett negativt besked tillslut. Ordern är lagd men jag har ingen bra historia hos varken arvato eller Gothia så lär skita sig.

Hur gick det @Lollo123 ?? Gick det igenom?

Ja, jag beställde först en IPhone 11 och det gick igenom. Har redan skickats. Sen beställde jag en till IPhone efter den första skickats iväg och även den gick igenom och har skickats.
Försökte sen beställa en till men fick direkt besked att beställningen annullerats. :/
Och har som sagt inkasso hos Gothia och även påminnelse hos Arvato. Samt en 2:a i Bisnode.
Har fått bekräftelse att det har skickats och kan även följa ordern. iPhone befinner sig i Polen Just nu 😛

:):):)
Ja, jag beställde först en IPhone 11 och det gick igenom. Har redan skickats. Sen beställde jag en till IPhone efter den första skickats iväg och även den gick igenom och har skickats.
Försökte sen beställa en till men fick direkt besked att beställningen annullerats. :/
Och har som sagt inkasso hos Gothia och även påminnelse hos Arvato. Samt en 2:a i Bisnode.
Har fått bekräftelse att det har skickats och kan även följa ordern. iPhone befinner sig i Polen Just nu 😛
Nice :)

Tror jag med får ett negativt besked tillslut. Ordern är lagd men jag har ingen bra historia hos varken arvato eller Gothia så lär skita sig.
Är orden lagt och ligger under order och inte cancelled order så är de till högsta sannolikhet klart. Så hamna inte din beställning under cancelled order så kan du räkna med att de är klart och gick igenom. Kreditupplysningen görs i samband med att du knappar in ditt personnr och klickar dig vidare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp