- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Fick min iphone nu, men på fakturan står ju att hela beloppet ska betalas till 12 juli?
Verkar inte vara någon avbetalning
Hur fick du telefonen? Står att den levereras med UPS. Kom de hem direkt med paketet eller fick du hämta ut den?
L
Låneakuten
Gäst
Poäng: 0
Du har rätt, arvato står för amazon, jag fick min upplysning där score står 7 på. Konstigt nog trots att ja har skulder till arvato.
Men finns det inget annat ställe som tar arvato?
Sök på Afterpay..finns en del butiker som använder det och det är arvato och lätt med skulder även till Gothia..
Jävligt bra att handla med Afterpay o fina vilkor..
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Sök på Afterpay..finns en del butiker som använder det och det är arvato och lätt med skulder även till Gothia..
Jag har läst lite om Afterpay o det verkar gå med delbetalning. Står i deras villkor. Liknande Klarna
L
Låneakuten
Gäst
Ja delbetalning funkar kanonJag har läst lite om Afterpay o det verkar gå med delbetalning. Står i deras villkor. Liknande Klarna
- Meddelanden
- 243
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 147
Hur fick du hämtat ut telefonen? Kommer de sms hem eller kan man spåra via någon app? Hemleverans?
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Varorna är från Tyskland. Alltså Amazon.de. Det är en väldigt stor skillnad. Alla kommer behöva betala sina grejer.Ok lyssna noga alla, min fru har fått information från USA, inside information där folk som beställt varor från AMAZON och varorna har blivit ivägskickade behöver inte betala fakturan
Dels pga det som händer i USA. De har som sent som igår satt stopp på alla beställningar och skickar inte iväg något längre till folk.
Ni som fått varorna skickade har haft tur, min fru sa att jag inte ens behöver betala fakturan pga det som händer i USA.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Det är väl det man ska utgå från.Varorna är från Tyskland. Alltså Amazon.de. Det är en väldigt stor skillnad. Alla kommer behöva betala sina grejer.
M
maya
Gäst
Är det någon som vet om man kan dela upp sin faktura eller måste allt betalas på en gång?
Har försökt hitta information men hittar inget, får jag inte fram pengar för hela köpet kanske jag måste returnera varan. Uppskattar om någon som vet kan svara mig de vill ha betalning senast den 15/7.
Har försökt hitta information men hittar inget, får jag inte fram pengar för hela köpet kanske jag måste returnera varan. Uppskattar om någon som vet kan svara mig de vill ha betalning senast den 15/7.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Nä det verkar superkonstig. Hur ser din Bisnode ut?Amazon.de är dumt i huvet, fattar inte varför det avslås hela tiden, tas ju inte ens en upplysning....
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Whuuut?3a där.
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Nej det är ingen delbetalning på detta...Ett tips är att låtsasgråta hejdlöst i luren om man får nått till Gothia..Mitt Credway/Credigo (47K) gick dit och fick 1.800 kr i månaden....
Ändå jävligt bra 1800kr för 47.000kr. Jag fick 1700kr för ”bara” 25.000kr.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Och jag med en 1:aVad konstigt. Jag fick liksom med en 2a. Fyller du i allt rätt då? Med personnummer o så? Du är inte spärrad på något sätt hos Arvato?
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 98
- Poäng
- 267
Samma som för.mig då , har förvisso skulder hos arvato/gothia men de har ju andra också säger dom. Och ingen upplysning har tagits på mig hellerAmazon.de är dumt i huvet, fattar inte varför det avslås hela tiden, tas ju inte ens en upplysning....
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Köpte på en svensk sida med afterpay o det gick igenom direkt. Något fel på amazon..
Vilken sida? Försökt hitta fler sidor med afterpay som säljer elektronik men hittar fan inte.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Haha hur många telefoner ska du ha?Vilken sida? Försökt hitta fler sidor med afterpay som säljer elektronik men hittar fan inte.

Men visst, jag vill också veta.
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Haha hur många telefoner ska du ha?
Men visst, jag vill också veta.
Hahaha. Många. Behöver sälja de o få loss pengar snabbt så jag kan släcka lite bränder innan nästa brand börjar 😛
- Meddelanden
- 243
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 147
vilken sidaKöpte på en svensk sida med afterpay o det gick igenom direkt. Något fel på amazon..
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Nån som fått mobilen?? Lollo?? Aphex?
ska hämta min idag. Levererades via UPS till närmaste UPS ställe.
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 98
- Poäng
- 267
Vilken sida?Köpte på en svensk sida med afterpay o det gick igenom direkt. Något fel på amazon..
- Meddelanden
- 243
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 147
han ljuger annars hade han sagt, då vi är flera som frågat.Vilken sida?
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Och min förväntas komma på torsdag först.Nån som fått mobilen?? Lollo?? Aphex?
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Fast det är väl en ganska stor skillnad på att köpa frön för 30 spänn eller en iPhone 11 Pro?Köpte ingen telefon, det sa jag aldrig. Testade enbart handla med metoden afterpay och det gick.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Alltså du behöver ju inte svara spydigt bara för att jag påtalar skillnaden. Man har väl kanske 1000 ggr större chans att bli beviljad ett mycket mindre belopp så jag förstår inte vad det skulle bevisa? Man kan ju fortfarande nekas en telefon och det behöver inte alls ligga hos Amazon.Är det? Bra tänkt.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Vem har sagt att jag ens försökt köpa en telefon? Jag säger bara att amazon inte funkar för mig, och har även testat grejer för 100 spänn därifrån, går varken med kort, bank eller faktura. Det är ni som snöat in på telefoner inte jag. Jag blir spydig när ni ni tror saker som ingen ens har nämnt något om.
- Meddelanden
- 2 799
- Mottagna reaktioner
- 1 252
- Poäng
- 1 027
Det alla vill ha svar på är vilken affär du handlade ifrån där afterpay erbjuds som betalningsalternativ? Jag skiter i om du köpte en telefon eller en bok, bara det är något som går att sälja vidare i syfte att dra in cash 

Vem har sagt att jag ens försökt köpa en telefon? Jag säger bara att amazon inte funkar för mig, och har även testat grejer för 100 spänn därifrån, går varken med kort, bank eller faktura. Det är ni som snöat in på telefoner inte jag. Jag blir spydig när ni ni tror saker som ingen ens har nämnt något om.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Det alla vill ha svar på är vilken affär du handlade ifrån där afterpay erbjuds som betalningsalternativ? Jag skiter i om du köpte en telefon eller en bok, bara det är något som går att sälja vidare i syfte att dra in cash![]()
Jag köpte en leksak till pojken. Toyspace.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.