Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Amazon.de faktura - någon som provat?

• Trådstartare Trådstartare Amzn
  • Start datum Start datum
Vem har sagt att jag ens försökt köpa en telefon? Jag säger bara att amazon inte funkar för mig, och har även testat grejer för 100 spänn därifrån, går varken med kort, bank eller faktura. Det är ni som snöat in på telefoner inte jag. Jag blir spydig när ni ni tror saker som ingen ens har nämnt något om.
Det var mig du var spydig mot? Jag har väl knappast sagt att du ljuger. Jag sa att det var skillnad på vad man köper. Herregud!

hämtade min precis närmaste utlämningställe leverad från UPS.

Hämtade ut mina också 3st iphone 11 pro max silver hos posten.

Hämta?? Det är ju UPS...det är väl hemkörning som gäller. Ni var nog inte hemma vid leveransen

Tror ni de är okej att sälja vidare? Kommer de funka i Sverige som vanliga iPhones man köper här? Haha önskar jag frågat innan jag köpt men blir så nojig nu.

Tror ni de är okej att sälja vidare? Kommer de funka i Sverige som vanliga iPhones man köper här? Haha önskar jag frågat innan jag köpt men blir så nojig nu.

Telefoner som säljs inom EU får inte vara låsta sen ett par år tillbaka, så det ska inte vara något problem.
Dock begär vissa sajter som Tradera kvitto på dyrare teknik.

Telefoner som säljs inom EU får inte vara låsta sen ett par år tillbaka, så det ska inte vara något problem.
Dock begär vissa sajter som Tradera kvitto på dyrare teknik.

Ja jag har kvitto som man får via sin amazon sida. Att man beställt o köpt etc. Följesedeln liksom.

Kan ni kolla om mobilens IMEI syns på fraktsedeln?

Fan så fort man nämner att den är köpt från Amazon så vill ingen köpa den. :(
Jag testade mitt sim kort i o den funkar precis som vanligt men ändå vill ingen köpa den.
Ingen här som vill köpa min? Haha
6500kr. Kom igen. :)

Jag testade mitt sim kort i o den funkar precis som vanligt men ändå vill ingen köpa den.
finns butiker som köper men de vill ha IMEI nr på kvittot eller följesedeln och för IP 11 får du typ 4800 så de e ingen bra deal men en sista utväg kanske

Har inte beställt, jag å preben kan inte köpa. vet inte varför. ingen upplysning har tagits, alla fakturaköp blir makulerade efter 10 min

Ah. Fan vad tråkigt.
Har du testat allt? Även mindre köp? Vad märkligt. Fan vad synd.

Ni skulle köpt en Samsung S20 5G versionen, då hade jag varit intresserad.

Alltså vad spelar det för roll? Det är jäkla iPhone, ingen sjukvårdsförsäkring liksom. Var bor du?

Men eller hur. Den funkar liksom precis som vanligt! Jag testade tom bara för att se så den var okej.
Bor i Småland.
Ok har du lagt ut den bara i dom regionerna? Nu kanske jag får äta upp detta men jag lär kunna sälja (storstad) Blir förvånad annars.

Ok har du lagt ut den bara i dom regionerna? Nu kanske jag får äta upp detta men jag lär kunna sälja (storstad) Blir förvånad annars.

Ja, det har jag. Hade många svar först men sen när de började fråga var den är köpt och jag säger Amazon så säger de att de ej vill köpa den. :/
Du hade lätt kunnat sälja den i en storstad tror jag.

Ja, det har jag. Hade många svar först men sen när de började fråga var den är köpt och jag säger Amazon så säger de att de ej vill köpa den. :/
Du hade lätt kunnat sälja den i en storstad tror jag.
Antingen säljer du den utan kvitto och behöver inte ens nämna Amazon (vem behöver ens ett kvitto, alla apples produkter har dessutom viss garanti) Eller så lägger du ut den i hela Sverige och fraktar den. Eller så är du ärlig och säger som det är. Att du behöver pengarna och att detta var enda sättet. Hur många GB är det på den?

Antingen säljer du den utan kvitto och behöver inte ens nämna Amazon (vem behöver ens ett kvitto, alla apples produkter har dessutom viss garanti) Eller så lägger du ut den i hela Sverige och fraktar den. Eller så är du ärlig och säger som det är. Att du behöver pengarna och att detta var enda sättet. Hur många GB är det på den?

Ja, jag ska testa att ändra annonsen till hela Sverige.
Den är på 64gb.

Har inte beställt, jag å preben kan inte köpa. vet inte varför. ingen upplysning har tagits, alla fakturaköp blir makulerade efter 10 min
Fattar inte varför det blir makulerat hela tiden, vi skriver säkert något fel när vi beställer..

Börjar fundera på om det är åäö dom inte tillåter i adressen...

skriv PM till mig :)
jag kanske köper ! skriv PM till mig

Fattar inte varför det blir makulerat hela tiden, vi skriver säkert något fel när vi beställer..
Ja, skumt är det. Detta mail får man direkt
"God dag,
Vi har avbrutit din beställning eftersom varken direktdebitering eller betalning med faktura kan användas som betalningsmetod."

Kundtjänst har ju inget bra svar heller..

Kan förstå det ändå. Jag skulle bara köpa om jag kände säljaren. Känns tryggare om köpet är gjort i en svensk butik, då tänker jag på försäkring och fabriksfel och sånt, om man behöver lämna in mobilen så är det safe om man bara kan gå in i en Tele2 butik eller ringa. Amazone är ganska ny aktör i Europa.
Men hoppas du hittar en köpare, det är trots allt en bra deal.

Kan förstå det ändå. Jag skulle bara köpa om jag kände säljaren. Känns tryggare om köpet är gjort i en svensk butik, då tänker jag på försäkring och fabriksfel och sånt, om man behöver lämna in mobilen så är det safe om man bara kan gå in i en Tele2 butik eller ringa. Amazone är ganska ny aktör i Europa.
Men hoppas du hittar en köpare, det är trots allt en bra deal.
Fast jag håller inte med alls. Amazon är världens största detaljhandelsföretag. Har ändå funnits i Europa sen 2016. Tyskland är ju inte direkt kända för sin kassa service och teknik för den delen heller. Slutligen har Apple alltid garanti på sina varor. Försäkringar får du ju bara här om du köper till dem. Så jag ser faktiskt inga problem. Jag skulle själv kunna köpa nåt som kommer därifrån om jag fick ett ärligt svar av säljaren att hen behöver pengar.

Fast jag håller inte med alls. Amazon är världens största detaljhandelsföretag. Har ändå funnits i Europa sen 2016. Tyskland är ju inte direkt kända för sin kassa service och teknik för den delen heller. Slutligen har Apple alltid garanti på sina varor. Försäkringar får du ju bara här om du köper till dem. Så jag ser faktiskt inga problem. Jag skulle själv kunna köpa nåt som kommer därifrån om jag fick ett ärligt svar av säljaren att hen behöver pengar.
Jag fattar, jag bara sa hur jag tänker, och jag är nog inte ensam eftersom t s själv sa att många som varit intresserade hoppat av när de hört att den är köpt på Amazon. Amazon är onekligen en gigant men jag tror fortfarande att många är lite försiktiga. Har en Elgiganten på 5 min gångavstånd fr bostaden, har köpt både MacBook, högtalare, iPhone, Airpod m m och känns tryggt att veta att när det blir problem så är det bara att knalla tillbaka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp