- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Gothia? Du menar Arvato?Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:Credigo[/URL], post: 203002"]Tack för att du verkar fatta. Amazon och Gothia har meddelat att inget avbetalningsplaner ska delas ut utan det är fullständig betalning efter 30 dagar.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Telefoner. CreditsafeVad är det ni beställer? Inte följt tråden. Vilken upplysning tas på er?
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Nä lite märkligt. Jag har inga problem alls.Jaa! Så nu kan jag ej logga in på kontot alls. Så fattar ingenting. Och Amazon har slutat svara. Har mejlat de flera dagar nu. De hänvisar till att de ej beviljat faktura och att det skett ett misstag. Helt ofattbart.
- Meddelanden
- 375
- Mottagna reaktioner
- 120
- Poäng
- 307
Vad är det ni beställer? Inte följt tråden. Vilken upplysning tas på er?
Bisnode togs på mig för Amazon. De
- Meddelanden
- 22
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 87
Försökte med igår gick inte beställa. Tog 10 minuter sen blev ordern nekad. Testade 2 gånger genom avbetalning både snabb och vanlig leverans.
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 112
Har lagt en order på 3st iPhone 11. La en order för 30 min sen och inte fått något besked om avbruten order eller liknande. Hoppas kunna sälja alla för 6000 kr styck. Har kasst bisnode, medel på creditsafe och helt körd UC.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Är det 64GB bara?Har lagt en order på 3st iPhone 11. La en order för 30 min sen och inte fått något besked om avbruten order eller liknande. Hoppas kunna sälja alla för 6000 kr styck. Har kasst bisnode, medel på creditsafe och helt körd UC.
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 112
Ja. Blev dock avslagen likt tidigare inlägg nu. Tog typ 50 min.Är det 64GB bara?
M
Mamma
Gäst
Poäng: 0
gjort 2 beställngar utan problem som är på väg. Dock ser jag ingen delbet på arvatos hemsida?
- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Det går inte att delbetala fakturan hos Amazon.degjort 2 beställngar utan problem som är på väg. Dock ser jag ingen delbet på arvatos hemsida?
H
Hata Credigo
Gäst
Det går inte att delbetala fakturan hos Amazon.de
Skrit flera gånger i denna tråden att ni aldrig kommer att kunna delbetala dom här sakerna ni beställt och ändå är ni förvånad. Ni gör bedrägeri mot er själva helt enkelt.
M
Mamma
Gäst
men det står ju på sidan att man ska kunna delbetala?
H
Hata Credigo
Gäst
men det står ju på sidan att man ska kunna delbetala?
Men det står också i mailen man får i skräpposten att man har vunnit en miljon.
M
Mamma
Gäst
har mailat m arvato nu. Dom kommer ta över fakturor hos dom inom d närmaste
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
har mailat m arvato nu. Dom kommer ta över fakturor hos dom inom d närmaste
Vad sa dom mer? Kan man delbetala?
A
amazooon
Gäst
Så, har nån fått dela upp sin faktura?
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Jag kunde inte delbetala de svarade mig i mail, när jag frågade att det gick inte att göra delbetalningar.
Sa Amazon det eller Arvato?
H
Hata Credigo
Gäst
Skrev ju flera gånger i tråden att ni inte kan avbetala.
AphexTwin skrev att jag yrade.
Nu ser vi vem som hade rätt!
AphexTwin skrev att jag yrade.
Nu ser vi vem som hade rätt!
- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Amazon sa det.Sa Amazon det eller Arvato?
- Meddelanden
- 2 799
- Mottagna reaktioner
- 1 252
- Poäng
- 1 027
Amazon verkar etablera sig i Sverige i höst. Blir därmed intressant vilken betalpartner de kommer anlita...
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Sätter min högerarm på att de blir klarnaAmazon verkar etablera sig i Sverige i höst. Blir därmed intressant vilken betalpartner de kommer anlita...
- Meddelanden
- 2 799
- Mottagna reaktioner
- 1 252
- Poäng
- 1 027
Lägger till min vänsterarm på att det blir Klarna...
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Enligt artikel i DN kommer de ev lansera sept/okt, Amazon kommer väl vilja köra Black Friday kampanjen i Sverige.
Undrar varför så stort hemlighetsmakeri kring deras lansering i Sverige.
Vad säger ni, tummen upp eller tummen ner för Amazon?
Fördelarna är att priserna kommer pressas. Nackdelar: hur många mindre butiker kommer att slås ut. Bokhandlarna, särskilt de fysiska går redan på knäna.
Och vi behöver konsumera mindre, inte mer (personlig åsikt).
Undrar varför så stort hemlighetsmakeri kring deras lansering i Sverige.
Vad säger ni, tummen upp eller tummen ner för Amazon?
Fördelarna är att priserna kommer pressas. Nackdelar: hur många mindre butiker kommer att slås ut. Bokhandlarna, särskilt de fysiska går redan på knäna.
Och vi behöver konsumera mindre, inte mer (personlig åsikt).
- Meddelanden
- 375
- Mottagna reaktioner
- 120
- Poäng
- 307
man kanske inte kan delbetala hos amazon. min faktura kommer skickas till inkasso runt den 20e augusti via arvato/goticha dom köper upp fakturan från amazon och enligt dom ska man kunna göra upp en amorteringsplan på fick jag svar via dom. så detta är steg 2.
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Amazon suger rent mänskligt. Urusla villkor för de anställda med mera. De vill inte teckna kollektivavtal så klart.
Bojkott är det enda rätta om ni gillar den svenska modellen när det gäller arbete om de inte gör nått de inte gjort i något annat land vad jag vet och tecknar kollektivavtal i Sverige.
Bojkott är det enda rätta om ni gillar den svenska modellen när det gäller arbete om de inte gör nått de inte gjort i något annat land vad jag vet och tecknar kollektivavtal i Sverige.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Med det resonemanget ska man ju undvika varenda företag i världen.
HM tvingar små barn i Bangladesh jobba för slavlöner.
McDonalds köper kött ifrån bondgårdar som vanvårdar djur.
SEB och Swedbank har fonder i företag som skövlar skogen i Amazonas.
Ja du fattar.Man kan köra det igenom hela fältet.
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Jag köpte soundbar och lite annat där och valde Monthly payment. Kubde dela upp betalningen som ett konto via Arvato.
Hur delade du upp det då? Hur öppnade du konto hos dem?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Ja så är det ju, precis som man kan avstå åka till Dubai eller Ungern/Polen eller annat land som inskränker demokratin eller förbjuder abort och ler accepterar barngiftemål etc etc, listan kan göras lång. Finns många jag känner som bojkottar McDonalds (även barnfamiljer) andra bojkottar djurparker osv. De flesta kanske inte bojkottar nånting alls. Det viktigaste är att var och en får agera och handla utifrån sina egna övertygelser och principer och göra val som känns rätt för en själv.Med det resonemanget ska man ju undvika varenda företag i världen.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Ja och vissa bojkottar Sverige som vanvårdat sina äldre. Som du säger man kan i princip hitta något med allt. Alla får väl göra sina val.
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
När fakturan kom från Arvato så kunde jag välja att vetala hela beloppet eller välja olika avbetalningsalternativ.Hur delade du upp det då? Hur öppnade du konto hos dem?
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Med det resonemanget ska man ju undvika varenda företag i världen.
Nja med det resonemanget jag har så skyddar man vår arbetsrätt och ser till att företagen inte kan lönedumpa.
Jag pratade om ett specifikt problem. Om ovilja att teckna kollektivavtal.
Personligen vill jag inte ha företag i Sverige (eller nått annat land) där lön inte är reglerad och jag behöver bara kika på USA och Sveriges olika modeller för att inse att jag INTE vill ha lagstadgad minimilön utan en kollektivavtal lösning som idag där parterna sköter det utan inblandning av staten.
Idag är den lägsta lön man kan få om man jobbar där det inte finns kollektivavtal i Sverige 0 kr för vi har ingen lagstadgad lön.
Lönedumpning är risken och det kan bli en lavin.
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
När fakturan kom från Arvato så kunde jag välja att vetala hela beloppet eller välja olika avbetalningsalternativ.
Hur gick du fakturan? Jag fick bara som påminnelse via mejl från själva Amazon. Men ingen faktura liksom per brev eller mejl.
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Jag fick en mailfaktura. Låg även med en fysisk i paketetHur gick du fakturan? Jag fick bara som påminnelse via mejl från själva Amazon. Men ingen faktura liksom per brev eller mejl.
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Jag fick en mailfaktura. Låg även med en fysisk i paketet
Aha. Och då kom den från Arvato? Vad sjukt att du fick det så. Jag fick bara mejl från Amazon typ ”glöm ej betala du faktura”.
Har mejlat Arvato men ej hört något än.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
tänker på Foodoras "anställda" t ex, som får ca 40Kr/t.Nja med det resonemanget jag har så skyddar man vår arbetsrätt och ser till att företagen inte kan lönedumpa.
Jag pratade om ett specifikt problem. Om ovilja att teckna kollektivavtal.
Personligen vill jag inte ha företag i Sverige (eller nått annat land) där lön inte är reglerad och jag behöver bara kika på USA och Sveriges olika modeller för att inse att jag INTE vill ha lagstadgad minimilön utan en kollektivavtal lösning som idag där parterna sköter det utan inblandning av staten.
Idag är den lägsta lön man kan få om man jobbar där det inte finns kollektivavtal i Sverige 0 kr för vi har ingen lagstadgad lön.
Lönedumpning är risken och det kan bli en lavin.
I Sverige är bemannings branschen på framfart och väldigt många jobb förmedlas numera via ett bemanningsföretag. Inte alla bemanningsföretag har kollektivavtal. Jag kan ge ett exempel på vad det kan innebära för den anställde.
Här är en arbetssituation: du har blivit bokad på ett pass på 6 timmar. Bemanningsföretag med kollektivavtal betalar dig för 6 timmar även om du skickas hem 20 min tidigare. Bemanningsföretag utan kollektivavtal kortar din lön och du får inte betalt för de sista 20 min. Dessutom får du ingen lön om företaget utan kollektivavtal ringer dig en dag innan och säger att Nej tyvärr du behövs inte idag. Medan bemanningsföretaget med kollektivavtal är skyldiga att betala dig lön om du blir avbokad mindre än 48 timmar innan passets början. Så visst är det skillnad i arbetsvillkoren.
Amazon är en gigant så vi får hoppas att de erbjuder schysta arbetsvillkor och att de är måna om sitt anseende.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.