• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

American express krav?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
De har inte tagit någon upplysning vad jag vet inte fått något från UC, creditsafe eller bisnode. Har inga anmärkningar
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Idag trillade kortet och extra kortet ned i brevlådan och jag har aktiverat samt testat att använda det. Fortfarande ingen kreditupplysning genomförd. Vet inte om de har kollat med skatteverket och kronofogden för att göra sin kreditkontroll,
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fick du någon bekräftelse efter du ansökt om kortet? Ansökte i lördags, men har inte ens fått någon bekräftelse på mail att jag ansökt om kortet.
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Bekräftelsen kom typ fyra dagar efter det att jag ansökte och sen kom bekräftelse om att jag fått kortet en vecka efter bekräftelse om ansökan. Kortet kom två dagar efter bekräftelse om att jag fått kortet
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Fortfarande ingen upplysning gjord acorn?
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Nopp inte från någon kreditupplysningsleverantör som jag får post från eller mail för den delen. De ringde däremot i förra veckan och frågade om de var dessa summer jag tänkte handla för i snitt under en månad. Var uppe i 27 000 då. Mitt svar var väl att det kommer variera men i den härdaren. Som svar fick jag att vi höjer din gräns till 40 000 till en början
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Tack för att du delade med dig acorn! Någon som sökt efter acorns inlägg möjligtvis, om ja, med vilka förutsättningar och hur gick det?
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Ansökte om kortet nu, vi får väl se om de kollar UC. Hur lång tid tog det för dig tills de behandlade din ansökan? Fick du skriva på något via bankid eller skickades det hem ett skuldebrev?
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Det tar typ fyra dagar in de skriver tillbaka och säger att de påbörjar ansökningsprocessen. Efter det tog det ca 7-10 dagar att få kortet. Behövde aldrig skriva under något eller liknande men kortet måste aktiveras. Kan göras online eller genom att ringa till dem
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp