• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

American express krav?

A

amex

Gäst
Poäng: 0
Tidigare var samtliga kort betalkort = syns tex inte hos UC som ett kreditkort gör.
Jag kan tex ha ett saldo på 100.000 till Amex på mitt kort utan att det syns hos UC. Dock måste dessa betalas inom 30 dagar och man måste betala hela summan. Kreditkort kan du betala en viss % av skulden och sedan avbetala (självklart med någon form av ränta )

Vad är skillnaden gentemot tidigare?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag har fixat American Express Platinum nu. Har ett par frågor som jag är nyfiken på om någon kan förtydliga för mig.

1: Det är ett rätt dyrt kort typ 600 kr i månaden - Är jag bunden på det nu? Stod att det är tre gratis månader. Måste jag ha den ett visst antal månader?
2: Jag har förstått ungefär vilka fördelar kortet medför exempelvis försäkring. Men vad mer får jag utav just det här kortet?
3: Det är ju ett KREDITKORT så jag misstänker att man kan använda sin kredit, men vet man hur mycket man har i kredit?
4: I värsta fall tänker jag mig att att jag maxar kortet och sen låter det gå till inkasso o sen gör avbetalningsplan typ...
5: Stod "Du är godkänd ditt kort skickas inom 6 dagar" kan jag då verkligen veta att det är klart eller finns det interna bedömningar här också som på collector och dylikt?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Jag har fixat American Express Platinum nu. Har ett par frågor som jag är nyfiken på om någon kan förtydliga för mig.

1: Det är ett rätt dyrt kort typ 600 kr i månaden - Är jag bunden på det nu? Stod att det är tre gratis månader. Måste jag ha den ett visst antal månader?
2: Jag har förstått ungefär vilka fördelar kortet medför exempelvis försäkring. Men vad mer får jag utav just det här kortet?
3: Det är ju ett KREDITKORT så jag misstänker att man kan använda sin kredit, men vet man hur mycket man har i kredit?
4: I värsta fall tänker jag mig att att jag maxar kortet och sen låter det gå till inkasso o sen gör avbetalningsplan typ...
5: Stod "Du är godkänd ditt kort skickas inom 6 dagar" kan jag då verkligen veta att det är klart eller finns det interna bedömningar här också som på collector och dylikt?

1. Rätt säker på att du ej är bunden
2. Om du reser mycket kan du beställa ett priority pass gratis. Lounger typ över hela världen, sjukt värt.
3. Vet ej
5. Borde vara klart (har ett annat kort från dom som de var likadant för)

När sökte amex platinum och vad hade du för förutsättningar då, funderar på o skaffe det med.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag sökte idag ju. Så 900K i blanco. 3-4 färska FF (från idag) årsinkomst vet du...

Jag reser mycket. Vad är priority pass?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Jag sökte idag ju. Så 900K i blanco. 3-4 färska FF (från idag) årsinkomst vet du...

Jag reser mycket. Vad är priority pass?

Googla det, sjukt värt! Har du credway också synlig nu? Jag har ju liksom betyg 29,5 och 1,48 mkr i synliga blanco fördelat på 7 krediter. Du måste själv beställa kortet genom amex tror jag. Har kompisar med det som jag rest med. Du får access till väldigt många lounger på flygplatser, gratis käk, krök etc.

Sen har du fast track, gå förbi kön i security kontrollen och även deras concierge service som är rätt bra. Kan ringa dom be dom boka restauranger etc. Finns en nattklubbs app för att bli uppskriven på gästlistor också.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
A fan Coolt. Kan man logga in innan man har det fysiska kortet?
 
F

Fedd

Gäst
Poäng: 0
Vill bara vara schyst och säga att om du skiter i att pröjsa ditt Amex så får du anmärkning för missbrukad kredit Terry
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Vill bara vara schyst och säga att om du skiter i att pröjsa ditt Amex så får du anmärkning för missbrukad kredit Terry

Får man det så fort den har gått till inkasso? Syns den 3 år som en anmärkning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp